Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Silnik ledwo odpala, ale potem już jedzie. Jaka

kozdromen

[B4 1.9 1Z] Silnik ledwo odpala, ale potem już jedzie. Jaka

Post autor: kozdromen » 25 cze 2017, 09:42

Witam. Audi 80 b4 1.9 tdi Avant 93'
W kwietniu miałem kolizje z sarną. Zbity prawy reflektor, oberwany zderzak przy tym reflektorze.
Dojechałem na miejsce, ale na drugi dzień kręcił i odpalił dopiero za 5 razem.
Mechanik stwierdził świece więc wymienił - pudło, potem zdiagnozował uszkodzenie rozrządu po tym uderzeniu (bodajże małe koło pasowe uszkodzone I rozrząd był przedstawiony).
Po tej naprawie auto jak nowe, paliło na dotyk, jeździł jak zły przez miesiąc.
Po miesiącu znowu ma problemy z zapalaniem choć nic takiego nie robilem z nim. Zapali za pierwszym razem choć kręci długo I jakby miał problem z zapalaniem na wszystkie cylindry.

1. Zanim wejdzie na wolne obroty krztusi się I puszcza sporo dymu - kolor jakiś taki biały/siwy. Podczas jazdy też, ale nie dużo go i tak już od dawna ma.
2. Jak już zapali to jeździ normalnie choć silnik nie pracuje zbyt równo, ale reaguje na gaz ok i jeździ jak trzeba.
3. Nie wiedzieć dlaczego po nocy pali mi się kontrolka świec zarowych, a mamy przecież rano nawet 15 stopni teraz.

Mechanik rozłożył ręce i każe remontować silnik, a mi się coś nie wydaje, żeby to było przyczyną. Ja się nie znam i możliwe, że robi mnie w ciula.
Co może być przyczyną?

Fazziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:40
Lokalizacja: K-Koźle

Post autor: Fazziu » 25 cze 2017, 11:15

VAG i diagnostyka to podstawa

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 cze 2017, 12:03

Fazziu pisze:VAG i diagnostyka to podstawa
Dokładnie ,początek wtrysku do sprawdzenia i wzrokowo przed odpaleniem czy nie ma powietrza w przewodach paliwowych .
kozdromen pisze:Mechanik stwierdził świece więc wymienił - pudło
kozdromen pisze:Mechanik rozłożył ręce i każe remontować silnik,
I jeszcze zalecam zmianę tego pana zgaduj-zgadula , "mechanik " który w temperaturach dodatnich ,przyczyny złego odpalania silnika tdi ,szuka w świecach żarowych ,nie ma zielonego pojęcia o tym jak dziala silnik który próbuje zdiagnozować ,a to zwykle zawsze kończy się tak samo ,czyli niepotrzebną wymianą elementów osprzętu
Ostatnio zmieniony 25 cze 2017, 12:19 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

kozdromen

Post autor: kozdromen » 25 cze 2017, 12:19

No ja nie jestem w stanie tego sprawdzić odpalając sam w aucie. No coś tam sprawdzał jakiś układ sterowania przy pompie paliwa, ale nie pomogło za wiele... No i jest pat bo ja nie mam gdzie tego naprawiać i nie znam się na tym. Dwa lata jeździł bez problemów. Od 12 lat w rodzinie.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 cze 2017, 12:22

kozdromen pisze:No ja nie jestem w stanie tego sprawdzić odpalając sam w aucie.
Nie ty pierwszy i ostatni masz pecha że w twojej okolicy nie potrafią zdiagnozować tak prostego silnika ,szukaj kogoś z forum z twoich okolic ,kto ma vaga i potrafi sprawdzić podstawowe parametry ,czy rozrzad na znakach.Pana "zgaduj -zgadula ,który chce remontować silnik ,radzę sobie odpuścić
Ostatnio zmieniony 25 cze 2017, 12:33 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

kozdromen

Post autor: kozdromen » 25 cze 2017, 12:31

No to ciekawe. Znajomy ma jakiegoś machera 20 km od Lublina który naprawia te silniki od dawna i kilka aut swoich u niego już robił. Podobno zawsze dobrze diagnozuje. To kawałek, ale chyba pojadę.. No jak już zapali to jedzie spoko - tak jak do tej pory. Więc pompa paliwa odpada chyba nie?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 cze 2017, 12:34

kozdromen pisze:No to ciekawe. Znajomy ma jakiegoś machera 20 km od Lublina który naprawia te silniki od dawna i kilka aut swoich u niego już robił. Podobno zawsze dobrze diagnozuje
Masz szczęście że masz takich znajomych ,wszystko się zgadza ,chyba wiem kto to ,to JA ,oczywiscie zapraszam :-)
Ostatnio zmieniony 25 cze 2017, 12:36 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

kozdromen

Post autor: kozdromen » 25 cze 2017, 12:35

Miejscowość Jawidz?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 cze 2017, 12:37

kozdromen, jeśli jesteś z okolic Lublina to tylko do kolegi wyżej się udać i tyle, i tylko nie pisz więcej że w lubelskiem niema gdzie tdi zdiagnozować bo nie uwierzę.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 cze 2017, 12:37

kozdromen pisze:Miejscowość Jawidz?
Blisko ;-) szczegóły masz na PW

kozdromen

Post autor: kozdromen » 25 cze 2017, 12:53

On trochę kopci jak się doda więcej gazu, ale jeździł spoko, a teraz to jakiś dramat. Ja lubię to auto, ale jak będą takie akcje to w końcu odejdzie do żelaznej wieczności.

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Post autor: Tomcionerwus » 28 cze 2017, 21:47

moze tez byc ze kolo na wale korbowym sie minimalnie ma luz to by trzeba rozebrac rozrzad i sprawdzic to kolo zebate czy sie nieobrobiło, jest tak to kupic kolo i złozyc od nowa tylko sruba wkrecic na klej niebieski... wszystko do sprawdzenia albo moze byc inna przyczyna
jak jest zimny tez zapala ciezko.... bo ja tez dzis zmeczyłem problem bo jak był zimny czy cieply to ciezko mi zapalał, to sie okazalo ze krocce przy filtrze paliwa łapał lewe powietrze i sie zapowietrzał.. sprawdz poprzez szarpanie za przewody ktore wychodza z filtra paliwa tzn doplyw i przewod co idzie nadmiar paliwa z wtryskiwaczy i z pompy....

kozdromen

Post autor: kozdromen » 29 cze 2017, 20:20

Problem rozwiązany dzięki koledze Muniorowi. Okazało się, że pasek rozrządu przeskoczył i były problemy z kątem wtrysku. Od nowa złożył rozrząd, ustawił kąt wtrysku I poprawił wtyczkę od czujnika temperatury bo tamten macher od siedmiu boleści coś pozmieniał i dlatego świece się podgrzewały za każdym razem po długim postoju. Teraz auto śmiga jak rakieta. Teraz tylko muszę kupić nowy pasek rozrządu bo stary już jest trochę naciągnięty. Jakiej firmy kupić?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 29 cze 2017, 20:52

kozdromen pisze: Jakiej firmy kupić?

Obrazek

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 cze 2017, 21:31

kozdromen pisze:I poprawił wtyczkę od czujnika temperatury bo tamten macher od siedmiu boleści coś pozmieniał i dlatego świece się podgrzewały za każdym razem po długim postoju
Opornik wlutował ...jaki spec taka metoda ;-) .Jakby sie połaczył z ECU to by zobaczył że poczatek wtrysku w BS 000 ,czyli opuzniony poza oznaczalnym przez ECU zakresem i to jest przyczyna bardzo ciężkiego odpalania.Zresztą vag nie był tu niezbędny do znalezienia przyczyny ...rozrzad na znaki i widac od razu że nie zgrywa się o ząb
Ostatnio zmieniony 29 cze 2017, 21:39 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl