[B4 1.9 1Z] Silnik ledwo odpala, ale potem już jedzie. Jaka
[B4 1.9 1Z] Silnik ledwo odpala, ale potem już jedzie. Jaka
Witam. Audi 80 b4 1.9 tdi Avant 93'
W kwietniu miałem kolizje z sarną. Zbity prawy reflektor, oberwany zderzak przy tym reflektorze.
Dojechałem na miejsce, ale na drugi dzień kręcił i odpalił dopiero za 5 razem.
Mechanik stwierdził świece więc wymienił - pudło, potem zdiagnozował uszkodzenie rozrządu po tym uderzeniu (bodajże małe koło pasowe uszkodzone I rozrząd był przedstawiony).
Po tej naprawie auto jak nowe, paliło na dotyk, jeździł jak zły przez miesiąc.
Po miesiącu znowu ma problemy z zapalaniem choć nic takiego nie robilem z nim. Zapali za pierwszym razem choć kręci długo I jakby miał problem z zapalaniem na wszystkie cylindry.
1. Zanim wejdzie na wolne obroty krztusi się I puszcza sporo dymu - kolor jakiś taki biały/siwy. Podczas jazdy też, ale nie dużo go i tak już od dawna ma.
2. Jak już zapali to jeździ normalnie choć silnik nie pracuje zbyt równo, ale reaguje na gaz ok i jeździ jak trzeba.
3. Nie wiedzieć dlaczego po nocy pali mi się kontrolka świec zarowych, a mamy przecież rano nawet 15 stopni teraz.
Mechanik rozłożył ręce i każe remontować silnik, a mi się coś nie wydaje, żeby to było przyczyną. Ja się nie znam i możliwe, że robi mnie w ciula.
Co może być przyczyną?
W kwietniu miałem kolizje z sarną. Zbity prawy reflektor, oberwany zderzak przy tym reflektorze.
Dojechałem na miejsce, ale na drugi dzień kręcił i odpalił dopiero za 5 razem.
Mechanik stwierdził świece więc wymienił - pudło, potem zdiagnozował uszkodzenie rozrządu po tym uderzeniu (bodajże małe koło pasowe uszkodzone I rozrząd był przedstawiony).
Po tej naprawie auto jak nowe, paliło na dotyk, jeździł jak zły przez miesiąc.
Po miesiącu znowu ma problemy z zapalaniem choć nic takiego nie robilem z nim. Zapali za pierwszym razem choć kręci długo I jakby miał problem z zapalaniem na wszystkie cylindry.
1. Zanim wejdzie na wolne obroty krztusi się I puszcza sporo dymu - kolor jakiś taki biały/siwy. Podczas jazdy też, ale nie dużo go i tak już od dawna ma.
2. Jak już zapali to jeździ normalnie choć silnik nie pracuje zbyt równo, ale reaguje na gaz ok i jeździ jak trzeba.
3. Nie wiedzieć dlaczego po nocy pali mi się kontrolka świec zarowych, a mamy przecież rano nawet 15 stopni teraz.
Mechanik rozłożył ręce i każe remontować silnik, a mi się coś nie wydaje, żeby to było przyczyną. Ja się nie znam i możliwe, że robi mnie w ciula.
Co może być przyczyną?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Dokładnie ,początek wtrysku do sprawdzenia i wzrokowo przed odpaleniem czy nie ma powietrza w przewodach paliwowych .Fazziu pisze:VAG i diagnostyka to podstawa
kozdromen pisze:Mechanik stwierdził świece więc wymienił - pudło
I jeszcze zalecam zmianę tego pana zgaduj-zgadula , "mechanik " który w temperaturach dodatnich ,przyczyny złego odpalania silnika tdi ,szuka w świecach żarowych ,nie ma zielonego pojęcia o tym jak dziala silnik który próbuje zdiagnozować ,a to zwykle zawsze kończy się tak samo ,czyli niepotrzebną wymianą elementów osprzętukozdromen pisze:Mechanik rozłożył ręce i każe remontować silnik,
Ostatnio zmieniony 25 cze 2017, 12:19 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie ty pierwszy i ostatni masz pecha że w twojej okolicy nie potrafią zdiagnozować tak prostego silnika ,szukaj kogoś z forum z twoich okolic ,kto ma vaga i potrafi sprawdzić podstawowe parametry ,czy rozrzad na znakach.Pana "zgaduj -zgadula ,który chce remontować silnik ,radzę sobie odpuścićkozdromen pisze:No ja nie jestem w stanie tego sprawdzić odpalając sam w aucie.
Ostatnio zmieniony 25 cze 2017, 12:33 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Masz szczęście że masz takich znajomych ,wszystko się zgadza ,chyba wiem kto to ,to JA ,oczywiscie zapraszamkozdromen pisze:No to ciekawe. Znajomy ma jakiegoś machera 20 km od Lublina który naprawia te silniki od dawna i kilka aut swoich u niego już robił. Podobno zawsze dobrze diagnozuje
Ostatnio zmieniony 25 cze 2017, 12:36 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 441
- Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
- Imię: tomek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: ZAWIERCIE
moze tez byc ze kolo na wale korbowym sie minimalnie ma luz to by trzeba rozebrac rozrzad i sprawdzic to kolo zebate czy sie nieobrobiło, jest tak to kupic kolo i złozyc od nowa tylko sruba wkrecic na klej niebieski... wszystko do sprawdzenia albo moze byc inna przyczyna
jak jest zimny tez zapala ciezko.... bo ja tez dzis zmeczyłem problem bo jak był zimny czy cieply to ciezko mi zapalał, to sie okazalo ze krocce przy filtrze paliwa łapał lewe powietrze i sie zapowietrzał.. sprawdz poprzez szarpanie za przewody ktore wychodza z filtra paliwa tzn doplyw i przewod co idzie nadmiar paliwa z wtryskiwaczy i z pompy....
jak jest zimny tez zapala ciezko.... bo ja tez dzis zmeczyłem problem bo jak był zimny czy cieply to ciezko mi zapalał, to sie okazalo ze krocce przy filtrze paliwa łapał lewe powietrze i sie zapowietrzał.. sprawdz poprzez szarpanie za przewody ktore wychodza z filtra paliwa tzn doplyw i przewod co idzie nadmiar paliwa z wtryskiwaczy i z pompy....
Problem rozwiązany dzięki koledze Muniorowi. Okazało się, że pasek rozrządu przeskoczył i były problemy z kątem wtrysku. Od nowa złożył rozrząd, ustawił kąt wtrysku I poprawił wtyczkę od czujnika temperatury bo tamten macher od siedmiu boleści coś pozmieniał i dlatego świece się podgrzewały za każdym razem po długim postoju. Teraz auto śmiga jak rakieta. Teraz tylko muszę kupić nowy pasek rozrządu bo stary już jest trochę naciągnięty. Jakiej firmy kupić?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Opornik wlutował ...jaki spec taka metoda .Jakby sie połaczył z ECU to by zobaczył że poczatek wtrysku w BS 000 ,czyli opuzniony poza oznaczalnym przez ECU zakresem i to jest przyczyna bardzo ciężkiego odpalania.Zresztą vag nie był tu niezbędny do znalezienia przyczyny ...rozrzad na znaki i widac od razu że nie zgrywa się o ząbkozdromen pisze:I poprawił wtyczkę od czujnika temperatury bo tamten macher od siedmiu boleści coś pozmieniał i dlatego świece się podgrzewały za każdym razem po długim postoju
Ostatnio zmieniony 29 cze 2017, 21:39 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.