[80 B3 1.8 E LPG] wyciek płynu chłodzacego z pompy wodnej??!
[80 B3 1.8 E LPG] wyciek płynu chłodzacego z pompy wodnej??!
Panowie!!!
Dziś zauważyłem wyciek pod autem:/... otworzyłem maskę i zlokalizowałem... wyciek z pompy wodnej jeśli dobrze nazywam tą część ...( wybaczcie ale totalnym laikiem jestem w tych sprawach). Rano przed wyjazdem z domu... zauważyłem ze jest troszkę za mało płynu w zbiorniczku wyrównawczym więc dolałem. Ten wyciek jest trochę dziwny bo wybiło to co dolałem, wyciek chyba ustał bo ze zbiorniczka już nie ubywa.
Dodam ze temperatura jest odpowiednia 90 stopni, nie ma żadnych innych "dolegliwości"
powiedzcie co trzeba naprawić, czy tez wymienić... czy zrobię to sam?? <mikolaj>
załączam fotostory!!
Dziś zauważyłem wyciek pod autem:/... otworzyłem maskę i zlokalizowałem... wyciek z pompy wodnej jeśli dobrze nazywam tą część ...( wybaczcie ale totalnym laikiem jestem w tych sprawach). Rano przed wyjazdem z domu... zauważyłem ze jest troszkę za mało płynu w zbiorniczku wyrównawczym więc dolałem. Ten wyciek jest trochę dziwny bo wybiło to co dolałem, wyciek chyba ustał bo ze zbiorniczka już nie ubywa.
Dodam ze temperatura jest odpowiednia 90 stopni, nie ma żadnych innych "dolegliwości"
powiedzcie co trzeba naprawić, czy tez wymienić... czy zrobię to sam?? <mikolaj>
załączam fotostory!!
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Jeżeli cieknie napewno z pompy, a nie z któregoś weża, to pozostaje kupić nową pompe, koszt około 70zł wiec nie duży. Odrazu podopowiem Ci jakiej firmy wrazie czego, SKF albo Febiego Bilsteina, zresztą temat o pompie wody niedawno był na forum to mozesz poszukać sobie i poczytać. Wymiana jest prosta, jesli choć troche masz zwiazek z mechaniką i sam coś majsterkujesz to dasz rade. Jedyne co to odpowiedno naciągnąć pasek i odpowietrzyć ukłąd ot cała filozofia montarzu.
NO niestety to na pewno pompa ..bo przeprowadziłem dokładne oględziny!!:/ myślę ze sobie poradzę z wymianą.... bo jest łatwe dojście....a co do odpowietrzania to też tego pełno na forum jest więc no problem:D
dzięki za informacje!!
a da sie jeździć z takim wyciekiem czy grozi to poważnymi konsekwencjami??:P
dzięki za informacje!!
a da sie jeździć z takim wyciekiem czy grozi to poważnymi konsekwencjami??:P
Świetnie...
mam tez problemy z ciepłym powietrzem z nagrzewnicy... gdy jeżdżę po mieście jest lekko ciepłe.. na trasie lodowate... czy to może mieć związek z pompą?? coś w stylu .. nie ma przepływu gorącego płynu??..... rury doprowadzające płyn do nagrzewnicy są gorące.ale miękkie... sory za off topic ...ale może to ma związek z pompą...
Prześledziłem wszystkie tematy mówiące o powyższym problemie z nagrzewnica:D
mam tez problemy z ciepłym powietrzem z nagrzewnicy... gdy jeżdżę po mieście jest lekko ciepłe.. na trasie lodowate... czy to może mieć związek z pompą?? coś w stylu .. nie ma przepływu gorącego płynu??..... rury doprowadzające płyn do nagrzewnicy są gorące.ale miękkie... sory za off topic ...ale może to ma związek z pompą...
Prześledziłem wszystkie tematy mówiące o powyższym problemie z nagrzewnica:D
- Brother_red
- Forum Audi 80
- Posty: 188
- Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
- Lokalizacja: Kwidzyn
Będziesz wywałał pompę to zobacz sobie przy okazji termostat. Piszesz, że trzyma 90*C to faktycznie powinno być git.. ale zobacz ten termostat. Jak bedziesz to robił na chłodnym silniku to w momencie kiedy zdejmiesz wąż od termostatu to nie powinno nawet ciut lecieć znaczy, że jest zamknięty i dobrze trzyma. Może to nagrzewnica...zapchana, albo jeszcze numer z przełącznikiem ciepłe/zimne. Sprawdź czy klapka się całkowicie otwiera i zamyka w tunelu nawiemu.
klapki sprawdzone... to pierwsze na co zwróciłem uwagę:D... zobaczę co sie będzie działo po wymianie pompy:D
i w zwiazku z tym mam pytanie:D. na obrazku poniżej ponumerowałem rury odchodzące od pompy.... czy kolejność ich odłączania jest obojętna??
ponumerowałem też śruby widoczne na fotce.... ale je to odkręcam jak leci:D chyba
i w zwiazku z tym mam pytanie:D. na obrazku poniżej ponumerowałem rury odchodzące od pompy.... czy kolejność ich odłączania jest obojętna??
ponumerowałem też śruby widoczne na fotce.... ale je to odkręcam jak leci:D chyba
-
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 27 gru 2007, 18:37
- Imię: Adam
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Ciechocinek
jeżeli chodzi o nagrzewnicę to stawiam ze jest ona zapchana syfem. ale łatwo jest ja odepchać jeżeli posiadasz kompresor. Wystarczy zdjać dwa węże (na prawo od aku na ścianie grodziowej) i odepchać ja spreżonym powietrzem. Efekt gwarantowany. Nie zapomnij po tej operacji nalać w układ świeżego płynu albo przynajmniej przefiltruj stary płyn. Przy wymianie pompy wodnej zalecam delikatne odkrecanie śrubek mocujących pompę do obudowy termostatu bo bardzo lubią sie ukręcać zwłaszcza jak nie były ruszane przez 15 lat :mrgreen: płyn spuszczaj na ciepłym silniku - wtedy termostat jest otwarty i spłynie wszystko. po załozeniu pompy i wyczyszczeniu nagrzewnicy zalecam przepłukanie układu ciepłą wodą. Miłej pracy.
dzieki za rady...
mam jeszcze jedna kwestię: na intercars zauważyłem taką rzecz... jest pompa wody ( chyba z obudową) gdzie sa podłączenia dla tych rur... po prostu cała jak widac na fotkach przedstawionych wcześniej przeze mnie i jest (chyba bez obudowy) czyli bez podłączeć o połowę tańsza.... kupować ta bez obudowy prawda.??
a i do kolegi Solskiera pompy bildsteina i skf kosztują ( te bez obudowy) 120zl... za 70 dych w intercars dają 4max .... i chyba wybiorę ta własnie
aha... i jeszcze jedno .... to ja nie musze tych rur odczepiać..od pompy?? bo jak wymienię sam wkład to chyba nie bedzie potrzeby:D to takie moje spostrzeżenia z ogledzin
Sory za to ze tak męczę:D wasze zdrowie w sylwka wypije:D
mam jeszcze jedna kwestię: na intercars zauważyłem taką rzecz... jest pompa wody ( chyba z obudową) gdzie sa podłączenia dla tych rur... po prostu cała jak widac na fotkach przedstawionych wcześniej przeze mnie i jest (chyba bez obudowy) czyli bez podłączeć o połowę tańsza.... kupować ta bez obudowy prawda.??
a i do kolegi Solskiera pompy bildsteina i skf kosztują ( te bez obudowy) 120zl... za 70 dych w intercars dają 4max .... i chyba wybiorę ta własnie
aha... i jeszcze jedno .... to ja nie musze tych rur odczepiać..od pompy?? bo jak wymienię sam wkład to chyba nie bedzie potrzeby:D to takie moje spostrzeżenia z ogledzin
Sory za to ze tak męczę:D wasze zdrowie w sylwka wypije:D
- Brother_red
- Forum Audi 80
- Posty: 188
- Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
- Lokalizacja: Kwidzyn
heheh dzięki.... mam od dłuższego czasu ta książkę w formie e- booka.... i zaglądałem tam..aczkolwiek moja wersja jest troche poprzestawiana:/ i w ogóle inna od tej zamieszczonej tu w downloadzie! ale ściągnąłem i jest super... wszystko opisane pięknie
jeszcze raz dzięki:D
pozdrawiam
[ Dodano: 2008-01-02, 00:42 ]
Koledzy może coś poradzicie??:D
żeby wymienić ta pompę muszę zdjąć osłony, górna ok 3 śrubki i moja... ale dolna kłopot. muszę wykręcić kolo pasowe... są te 4 śrubki... ale cholera koło się kreci a poza tym jest ciasne dojście... poradźcie jak wy to robiliście?? jakiegoś klucza używaliście do trzymania koła?? w którą stronę odkręcać??:D
jeszcze raz dzięki:D
pozdrawiam
[ Dodano: 2008-01-02, 00:42 ]
Koledzy może coś poradzicie??:D
żeby wymienić ta pompę muszę zdjąć osłony, górna ok 3 śrubki i moja... ale dolna kłopot. muszę wykręcić kolo pasowe... są te 4 śrubki... ale cholera koło się kreci a poza tym jest ciasne dojście... poradźcie jak wy to robiliście?? jakiegoś klucza używaliście do trzymania koła?? w którą stronę odkręcać??:D