Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8 E LPG] wyciek płynu chłodzacego z pompy wodnej??!

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
fabio86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 05 wrz 2007, 21:50
Lokalizacja: Zamość

[80 B3 1.8 E LPG] wyciek płynu chłodzacego z pompy wodnej??!

Post autor: fabio86 » 29 gru 2007, 16:01

Panowie!!!

Dziś zauważyłem wyciek pod autem:/... otworzyłem maskę i zlokalizowałem... wyciek z pompy wodnej jeśli dobrze nazywam tą część ...( wybaczcie ale totalnym laikiem jestem w tych sprawach). Rano przed wyjazdem z domu... zauważyłem ze jest troszkę za mało płynu w zbiorniczku wyrównawczym więc dolałem. Ten wyciek jest trochę dziwny bo wybiło to co dolałem, wyciek chyba ustał bo ze zbiorniczka już nie ubywa.

Dodam ze temperatura jest odpowiednia 90 stopni, nie ma żadnych innych "dolegliwości"

powiedzcie co trzeba naprawić, czy tez wymienić... czy zrobię to sam?? <mikolaj>

załączam fotostory!! Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 29 gru 2007, 16:34

Jeżeli cieknie napewno z pompy, a nie z któregoś weża, to pozostaje kupić nową pompe, koszt około 70zł wiec nie duży. Odrazu podopowiem Ci jakiej firmy wrazie czego, SKF albo Febiego Bilsteina, zresztą temat o pompie wody niedawno był na forum to mozesz poszukać sobie i poczytać. Wymiana jest prosta, jesli choć troche masz zwiazek z mechaniką i sam coś majsterkujesz to dasz rade. Jedyne co to odpowiedno naciągnąć pasek i odpowietrzyć ukłąd ot cała filozofia montarzu.

Awatar użytkownika
fabio86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 05 wrz 2007, 21:50
Lokalizacja: Zamość

Post autor: fabio86 » 29 gru 2007, 16:48

NO niestety to na pewno pompa ..bo przeprowadziłem dokładne oględziny!!:/ myślę ze sobie poradzę z wymianą.... bo jest łatwe dojście....a co do odpowietrzania to też tego pełno na forum jest więc no problem:D

dzięki za informacje!!

a da sie jeździć z takim wyciekiem czy grozi to poważnymi konsekwencjami??:P

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 29 gru 2007, 16:50

witaj da rade jeżdzić tylko czesto muśisz kontrolować stan płynu a wymiana to godzina roboty i spokój ;-)

Awatar użytkownika
fabio86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 05 wrz 2007, 21:50
Lokalizacja: Zamość

Post autor: fabio86 » 29 gru 2007, 17:05

Świetnie...

mam tez problemy z ciepłym powietrzem z nagrzewnicy... gdy jeżdżę po mieście jest lekko ciepłe.. na trasie lodowate... czy to może mieć związek z pompą?? coś w stylu .. nie ma przepływu gorącego płynu??..... rury doprowadzające płyn do nagrzewnicy są gorące.ale miękkie... sory za off topic ...ale może to ma związek z pompą...

Prześledziłem wszystkie tematy mówiące o powyższym problemie z nagrzewnica:D

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 29 gru 2007, 17:26

wymien tą pompe dobrze odpowietrz układ jest dużo na temat odpowietrzania na forum i wtedy zobaczysz czy bedzie jakaś poprawa ogrzewania piszesz żę temperature masz 90 stopni czyli termostat i czujnik temperatury masz dobry jeśli dalej ogrzewanie bedzie słabe no to zostaje ci nagrzewnica do wymiany :-D

Awatar użytkownika
Brother_red
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Brother_red » 29 gru 2007, 18:36

Będziesz wywałał pompę to zobacz sobie przy okazji termostat. Piszesz, że trzyma 90*C to faktycznie powinno być git.. ale zobacz ten termostat. Jak bedziesz to robił na chłodnym silniku to w momencie kiedy zdejmiesz wąż od termostatu to nie powinno nawet ciut lecieć znaczy, że jest zamknięty i dobrze trzyma. Może to nagrzewnica...zapchana, albo jeszcze numer z przełącznikiem ciepłe/zimne. Sprawdź czy klapka się całkowicie otwiera i zamyka w tunelu nawiemu.

Awatar użytkownika
fabio86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 05 wrz 2007, 21:50
Lokalizacja: Zamość

Post autor: fabio86 » 30 gru 2007, 15:18

klapki sprawdzone... to pierwsze na co zwróciłem uwagę:D... zobaczę co sie będzie działo po wymianie pompy:D

i w zwiazku z tym mam pytanie:D. na obrazku poniżej ponumerowałem rury odchodzące od pompy.... czy kolejność ich odłączania jest obojętna??

ponumerowałem też śruby widoczne na fotce.... ale je to odkręcam jak leci:D chyba :D


Obrazek

Szymek Okrutnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 27 gru 2007, 18:37
Imię: Adam
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Ciechocinek

Post autor: Szymek Okrutnik » 30 gru 2007, 15:31

jeżeli chodzi o nagrzewnicę to stawiam ze jest ona zapchana syfem. ale łatwo jest ja odepchać jeżeli posiadasz kompresor. Wystarczy zdjać dwa węże (na prawo od aku na ścianie grodziowej) i odepchać ja spreżonym powietrzem. Efekt gwarantowany. Nie zapomnij po tej operacji nalać w układ świeżego płynu albo przynajmniej przefiltruj stary płyn. Przy wymianie pompy wodnej zalecam delikatne odkrecanie śrubek mocujących pompę do obudowy termostatu bo bardzo lubią sie ukręcać zwłaszcza jak nie były ruszane przez 15 lat :mrgreen: płyn spuszczaj na ciepłym silniku - wtedy termostat jest otwarty i spłynie wszystko. po załozeniu pompy i wyczyszczeniu nagrzewnicy zalecam przepłukanie układu ciepłą wodą. Miłej pracy.

Awatar użytkownika
fabio86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 05 wrz 2007, 21:50
Lokalizacja: Zamość

Post autor: fabio86 » 30 gru 2007, 15:48

dzieki za rady...:D

mam jeszcze jedna kwestię: na intercars zauważyłem taką rzecz... jest pompa wody ( chyba z obudową) gdzie sa podłączenia dla tych rur... po prostu cała jak widac na fotkach przedstawionych wcześniej przeze mnie i jest (chyba bez obudowy) czyli bez podłączeć o połowę tańsza.... kupować ta bez obudowy prawda.:D??

a i do kolegi Solskiera pompy bildsteina i skf kosztują ( te bez obudowy) 120zl... za 70 dych w intercars dają 4max .... i chyba wybiorę ta własnie

aha... i jeszcze jedno .... to ja nie musze tych rur odczepiać..od pompy?? bo jak wymienię sam wkład to chyba nie bedzie potrzeby:D to takie moje spostrzeżenia z ogledzin

Sory za to ze tak męczę:D wasze zdrowie w sylwka wypije:D

Awatar użytkownika
Brother_red
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Brother_red » 30 gru 2007, 20:03

fabio86 najlepiej zrobisz jak wejdziesz w dział download i pobierzesz książkę " Sam reguluję i naprawiam audi 80" Tam masz dobrze opisane jak wygląda wymiana pompy wody...są ilustracje.

Awatar użytkownika
fabio86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 05 wrz 2007, 21:50
Lokalizacja: Zamość

Post autor: fabio86 » 31 gru 2007, 00:25

heheh dzięki.... mam od dłuższego czasu ta książkę w formie e- booka.... i zaglądałem tam..aczkolwiek moja wersja jest troche poprzestawiana:/ i w ogóle inna od tej zamieszczonej tu w downloadzie! ale ściągnąłem i jest super... wszystko opisane pięknie :D

jeszcze raz dzięki:D

pozdrawiam

[ Dodano: 2008-01-02, 00:42 ]
Koledzy może coś poradzicie??:D

żeby wymienić ta pompę muszę zdjąć osłony, górna ok 3 śrubki i moja... ale dolna kłopot. muszę wykręcić kolo pasowe... są te 4 śrubki... ale cholera koło się kreci a poza tym jest ciasne dojście... poradźcie jak wy to robiliście?? jakiegoś klucza używaliście do trzymania koła?? w którą stronę odkręcać??:D

danielfp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 23 sty 2012, 21:23

Post autor: danielfp » 11 lut 2012, 19:39

Witam. Czy moze ktos mi podpowiedziec od czego jest ten waz oznaczony numerem 1. U mnie jest on pusty w srodku niema tam plynu i zastanawiam sie co jest przyczyna

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl