Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Silnik ledwo odpala, ale potem już jedzie. Jaka

kozdromen

Post autor: kozdromen » 30 cze 2017, 07:24

O właśnie to to :-D auto teraz śmiga jak rakieta i cieszy właściciela... ;-) choć ten pasek to chyba kupię bo mi to spokoju nie daje.

[ Dodano: 2017-06-30, 07:24 ]
Krzysiek 84 pisze:
kozdromen pisze: Jakiej firmy kupić?

[url=https://images81.fotosik.pl/666/624069ccad16026fmed.jpg]Obrazek[/URL]
To jest na pewno ten pasek? Wśród wpisanych modeli nie ma tam Audi 80?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 cze 2017, 09:39

kozdromen pisze:To jest na pewno ten pasek? Wśród wpisanych modeli nie ma tam Audi 80?
Na pewno CT 945 ,a nie ma w spisie że do 1 z bo dedykowany do 1,9 tdi z pompą wtryskową o wyższych 37mm sprężynach tłokortozdzielacza ,niż w naszych ori pompach gdzie są sprężyny 34mm .Kto kręcił kołem pasowym pompy z 37 mm sprężyną i z 34 mm ,wie że róznica w oporze da się wyrażnie wyczuć ,stąd niby mocniejszy pasek CT 945 .Ale Jest dokładnie taki sam jak CT 867 i ma 137 zębów .CT 945 mimo ze zewnętrznie identyczny jak CT 867 jest droższy o ok.20zł ,więc powinien być deko wytrzymalszy ;-)

szczepanek1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
Lokalizacja: tarnow

Post autor: szczepanek1313 » 30 cze 2017, 18:35

ct 945 oznaczenie continetal i potwierdzam to co wyzej pisze munior sam go teraz montowalem i jest on "wzmacniany" dedykowany do samochodow "ciezkich" typu caddy galaxy w 1,9 tdi Z mojego spostrzeznia jest roznica grupszy i wagowo ciezszy a co najwazniejsze firma contnetal drukuje date produkcji na pasku dd mm rok a nie jak inne firmy w formie kodu jak np geates

kozdromen

Post autor: kozdromen » 09 lip 2017, 22:14

dopiero dzisiaj zamówiłem ten pasek. Od momentu ustawienia tego wszystkiego przez @MUNIOR minęło dwa tygodnie. Zrobiłem około 1500 km w tym 1000 po trasie. Wczoraj wróciłem, odstawiłem auto na noc i dzisiaj jak chciałem do kościoła jechać znowu był problem z odpalaniem.
Pewnie znowu przeskoczył ten pasek więc zamówiłem ten ct 945. Coś MUNIOR mówił, że napinacz jest wyrobiony. Może warto by było też napinacz zmienić?

Już się nacieszyłem idealnym odpalaniem.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 09 lip 2017, 22:36

kozdromen,

To najlepszym rozwiązaniem byłoby wymienić rozrząd kompletny, pasek masz , to jeszcze rolki do tego.

kozdromen

Post autor: kozdromen » 09 lip 2017, 22:39

no ale na jesieni był wymieniany... kurcze już nie mogę się połapać z tym.. wydałem na to sporo kasy i jak miałbym to robić jeszcze raz to trafia mnie jasny szlag. sam sobie nie zrobię, a mechanicy się cenią..

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 lip 2017, 22:56

kozdromen pisze:Coś MUNIOR mówił, że napinacz jest wyrobiony
Musialeś mnie żle zrozumieć ...napinacz to łożysko ,wiec nic się tam nie rozciaga i nie może powodować przeskakiwania paska .Mój napinacz "śmiaga "już drugi pasek ,ma przeszło 100tys przebiegu i ma się nadal dobrze .U ciebie był rozciągnięty na maxa pasek rozrządu ,tak ze napinacz przy napinaniu bez większego oporu dawał się przekręcić wkoło , a tak byc nie powinno i to rozciągnięty pasek powoduje przeskakiwanie rozrządu .Wymień wiec sam pasek skoro rolki są "świeże " .Markowe rolki bez problemu wytrzymają dwie wymiany paska .Mówiłem że masz ten pasek wymienić jak najszybciej ,bo jest tak rozciągniety że na bank znowu przeskoczy ,a ty przejechałeś 1500km i paska nadal nie wymieniłeś bezradny_
Ostatnio zmieniony 09 lip 2017, 23:15 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

kozdromen

Post autor: kozdromen » 09 lip 2017, 23:14

no zgadza się - zrobiłem błąd. Jutro spróbuję gdzieś zadzwonić może mi to zrobią... Ale to chyba trzeba od nowa wtedy ustawiać kąt wtrysku? czy niekoniecznie?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 lip 2017, 23:24

kozdromen pisze: Ale to chyba trzeba od nowa wtedy ustawiać kąt wtrysku? czy niekoniecznie?
Przy wymianie twojego starego rozciągniętego paska na nowy ,początek wtrysku może się sporo rozjechać ,bo był ustawiany na tym rozciągniętym pasku ,wiec powinno się to sprawdzić i ew.ustawić .

kozdromen

Post autor: kozdromen » 12 lip 2017, 12:03

o ile ktoś mi to ustawi dobrze i poprawnie założy ten pasek. Zobaczymy. Dzięki za rady

[ Dodano: 2017-07-12, 12:03 ]
no więc tak.
Wróciłem z tym rozrządem do gościa, który mi ten go wymieniał - to nie ten znajomy co mi to auto ostatnio robił i celował na ślepo, a ten gostek co wymieniał w listopadzie rozrząd.
On wziął to auto na sprawdzanie i twierdzi, że pasek rozrządu wcale nie jest rozciągnięty, ani przestawiony bo jest to Gates, a to są dobre paski.
No i pasek jest ustawiony tak jak trzeba i to jest wina pompy wtryskowej (czy paliwa, nie wiem czy nie pomyliłem) bo jest ona rozregulowana i trzeba by ją wyregulować.
Stwierdził, że podpiął do komputera, żadne błędy mu nie wyskoczyły, ale nie widzi parametrów silnika i nie jest w stanie ustawić kąta wtrysku. Uważa, że po jego stronie jest wszystko ok i że gdyby pasek był przestawiony to nie byłoby mocy w aucie i auto kiepsko by jechało, a ma problem tylko z zapalaniem.
Na koniec sprzedał radę w stylu - panie to auto i tak zapieprza jak na te lata i nie ma co szukać, a przy rozruchu dodać odrobinę gazu... tylko, że dzisiaj próbowałem go po nocy odpalać i z 6 sekund kręcił i nawet gaz lekko wciśnięty nie pomógł.
No ale czy auto w ogóle by jeździło gdyby pasek był przestawiony? nie mogę tego pojąć wprost..

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 12 lip 2017, 12:10

kozdromen pisze:próbowałem go po nocy odpalać i z 6 sekund kręcił i nawet gaz lekko wciśnięty nie pomógł.
Wciskanie pedału gazu podczas uruchamiania nic nie pomoże , bo to nie jest pompa na linkę.

kozdromen

Post autor: kozdromen » 12 lip 2017, 12:40

serio brak mi słów już. No bo auto jeździ normalnie i ma moc, a każdy z nich mi wpiera, że wszystko jest ok z paskiem i nie jest wcale przestawiony. Ten co byłem teraz u niego stwierdził wprost, że nie jest w stanie odczytać parametrów silnika bo ma prawdopodobnie nie taki sprzęt jak potrzeba. Właśnie jadę do następnego machera - kiedyś u niego naprawiałem inne auto to może coś poradzi na to wszystko..

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 lip 2017, 12:57

kozdromen pisze:serio brak mi słów już. No bo auto jeździ normalnie i ma moc, a każdy z nich mi wpiera, że wszystko jest ok z paskiem i nie jest wcale przestawiony.
A zamiast opowiadać wydumane historie o " dobrym i nie rozciagnietym pasku ",ustawił ci któryś z tych "znafców " rozrzad na znaki i pokazywał że wtedy wchodzi blokokada w koło pompy wtryskowej ,tak jak ja ci pokazywłem ? Wątpie ...a tylko tak można udowodnić że rozrzad jest ustawiony jak powinien ... gadać to sobie kazdy może co chce ,tu zamiast głupiej gadki wystarczy opierać się na faktach ,czyli ustawić rozrzad na znaki i sprawdzić . Pokazywałem ci jak sprawdzić czy jest przestawiony i nie potrzeba do tego komputera ... nie trzeba też jezdzić do "znafców"od 7 bolesci ,którzy nawet nie raczą ustawić i sprawdzić rozrzadu na znakach ,że nie wspomnę już o tym ,że nie mają czym sie podpiać i sprawdzić że poczatek wtrysku jest poza zakresem ...od takich "znafców" trudno wymagać jakiejś konkretnej wiedzy, bo niewiedzą nawet podstawowych rzeczy ,czyli tego że silnik tdi jak już odpali ,to komputer jest w stanie skorygować nawet mocno przestawiony pocżatek wtrysku ,dlatego też jak już odpali ,to jezdzi w miarę normalnie ...ale jacy "znafcy" taka diagnoza ...pasek masz rozciagnięty tak ,że bardziej się nie da ,widziałem takie paski nie raz i zwykle poprawiałem jak u ciebie przeskaczony rozrząd z tego powodu ,z zaleceniem natychmiastowej wymiany paska .Pokazywałem ci że napinacz można przekręcić wokoło ,czego przy nowym pasku nie da się zrobić ,dlatego przeskakuje rozrzad i będzie przeskakiwał i nie ma tu żadnej "spieprzonej roboty " tylko po prostu gównianej jakości pasek rozciągnał się zbyt szybko
Ostatnio zmieniony 12 lip 2017, 14:25 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.

kozdromen

Post autor: kozdromen » 12 lip 2017, 14:06

Panie Kolego nie chciał mi Pan pomóc drugi raz zmienić ten pasek więc szukam w miarę swoich możliwości.. Nikt mi tego paska nie chce wymienić bo nikt nie chce poprawiać tych co rozrząd zmieniali. A Ci co rozrząd zmieniali twierdzą, że rozrząd ustawiony ok i jeśli rozrząd by przeskoczył to silnik nadawałby się do remontu. No i stwierdzili, że pasuje wyregulować pompę, a oni tego nie zrobią bo nie wiedzą jak... No nie mówiąc o tym, że nie mieli jak sprawdzić parametrów pracy motoru bo i nie było czym..
No to co ja mam według Pana teraz zrobić? Mam sobie sam ten pasek zmienić choć nie umiem? nie jest to takie proste. Gdybym umiał takie rzeczy zrobić to nie rozmawialibyśmy teraz, poza tym moje życie nie kręci się tylko wokół auta i całkiem po prostu nie pamiętam już jak sprawdzić ten pasek ponownie samodzielnie.
Ja na prawdę chcę to jakoś rozwiązać więc robię co mogę, ale niektórych rzeczy nie przeskoczę..

[ Dodano: 2017-07-12, 14:06 ]
byłem teraz u następnego mechanika i on powiedział od razu, że on diesli nie robi bo nie umie i paska mi nie zmieni bo nie chce poprawiać po kimś spieprzonej roboty. Mam się z nim bić czy jak?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 lip 2017, 14:15

kozdromen pisze:Panie Kolego nie chciał mi Pan pomóc drugi raz zmienić ten pasek więc szukam w miarę swoich możliwości..
Panie Kolego ,pisałem wyraznie na PW że PASKÓW ROZRZADU NIE WYMIENIAM NIKOMU ,BO NIE ZAMIERZAM NADZIAĆ SIĘ NA MINĘ PO JAKIMŚ IDIOCIE ,TAK JAK KIEDYŚ SIĘ NADZIAŁEM PRZY TAKIEJ ROBOCIE ,W POSTACI OBROBIONYCH ŚRUB KOŁA PASOWEGO ,KTÓRE NIE DAŁY SIĘ ODKRĘCIĆ INACZEJ JAK MŁOTKIEM I PRZECINAKIEM Z ROZBIERANIEM CAŁEGO PRZODU I ODKRĘCANIEM CHŁODNICY WŁACZNIE ...gdzie straciłem na to cały dzień i od tamtej pory powiedziałem sobie nigdy więcej wymiany żadnych pasków ...także należy to uszanować ...na PW masz nr .tel do kolegi który pewnie chętnie ci to zrobi
Ostatnio zmieniony 12 lip 2017, 14:23 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 4 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl