Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.8 AAH] zagadek AAH ciąg dalszy - nierówna praca, błędy

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 lip 2017, 07:44

Zawsze to punkt odniesienia a nieodpalanie nie przeszkadza . Gdyby test normalny wyszedł kiepsko a myślę że wyjdzie bo silnik przelany Pb to zrób drugi test z dodatkiem oleju do każdego gara

paquito88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:05
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: paquito88 » 26 lip 2017, 22:25

zrobiłem pomiary, na razie bez oleju bo i to było robione na szybko

cyl 1: 9,3 (135psi)
cyl 2: 9,7 (140psi)
cyl 3: 9,7 (142psi)
cyl 4: 9,5 (136psi)
cyl 5: 10 (149psi)
cyl 6: 9 (130psi)

wartości w przybliżeniu

co myślicie? Rozbieżność niewielka ale ogólnie wartości trochę niskie co? Robić próbę olejową?

[ Dodano: 2017-07-26, 22:25 ]
Bo niedługo dopadnie mnie taka desperacja, że trasa Rzeszów - Wisła Mała do Pana Marka vel Jugo007 niedługo może mieć miejsce. Może pod Bielskiem uda się ogarnąć sprawę.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 lip 2017, 22:51

No nie najlepsze ale nie takie by silnik miał spore problemy co najwyżej parę kucy mniej. Tak teraz jeszcze myślę sprawdzałeś czas wtrysków?? ciśnienie paliwa? zbiornik tak na 30% czy tak ponad 50% pełny?

paquito88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:05
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: paquito88 » 27 lip 2017, 18:06

Zbiornik na full.
Czasu wtrysków nie sprawdzałem bo nie wiem jak.
Do ciśnienia paliwa nie mam sprzętu.

[ Dodano: 2017-07-27, 18:06 ]
Jak gdzieś dopadnę sprztę do pomiaru ciśnienia paliwa to sprawdzę.
Czas wtrysków też jakimś cudownym sprzętem czy przez kompa sprawdzić się da?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 lip 2017, 19:39

paquito88 pisze:Czas wtrysków też jakimś cudownym sprzętem czy przez kompa sprawdzić się da?
zwykły vag com w zupełności starczy

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 lip 2017, 20:22

Zależy Piotrek z którego roku nie wszystkie AAH mają sporo danych stare typy tylko grupa 000.

Bo tak wczoraj pomyślałem błąd 00555 wcale nie oznacza tylko uszkodzona sonda mówi też o ubogiej mieszance, ale zmyliło mnie to że ciągle mówisz że zalewa. Może tylko przypuszczam masz problemy z ciśnieniem paliwa.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 27 lip 2017, 20:30

badałem parę AAH , nawet taki z 91 roku i nawet on miał 8 grup pomiarowych w sterowniku.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 lip 2017, 20:32

Jarewa pisze:Zależy Piotrek z którego roku nie wszystkie AAH mają sporo danych stare typy tylko grupa 000.
jeśli tak to zwracam honor bo ja tylko 2 zapinałem jedna z 92 a druga z tego co pamiętam 93 i bloki były nie tylko 000

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 lip 2017, 20:38

Leo pisze:badałem parę AAH , nawet taki z 91 roku i nawet on miał 8 grup pomiarowych w sterowniku.
Ale czasu wtrysku nie znajdziesz.

paquito88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:05
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: paquito88 » 27 lip 2017, 21:07

Jarewa, czuć paliwo, wcześniej tego nie było. Stąd moje przypuszczenia o zalewaniu. Ale fachowcem nie jestem więc ciężko mi to stwierdzić jednoznacznie.

Sondy raczej są sprawne, podczas pomiaru spalin wyniki były bardzo dobre względem tabeli rocznikowej.

Kumpel musi wrócić z urlopu to dorwę może sprzęt do pomiaru ciśnienia paliwa.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 lip 2017, 21:40

Tak tylko mysle przypuszczam że być może rozjeżdża się się czas wtrysku z powodu skaczącego ciśnienia paliwa co by pasowało do objawów nierówna praca, ciężko odpalić, gaśnięcie.

Warto było by choć zmierzyć ciśnienie paliwa czy jest stabilne. A jak miałeś badania spalin na jakim poziomie był stosunek lambda?

paquito88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:05
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: paquito88 » 27 lip 2017, 22:56

Nie pamiętam bo to już dawno było. Pamiętam tylko, że wg tabeli wszystko mieściło się blisko dolnej granicy więc był spory zapas jeszcze.

Już nie gaśnie, obroty są stabilne ale silnik faktycznie pracuje ciut nierówno, tak mi się wydaje, w dodatku coś klekocze pod prawą pokrywą zaworów. Nagram w wolnej chwili filmik z pracą silnika to sami ocenicie.

Postaram się to ciśnienie sprawdzić jak tylko uda mi się sprzęt dorwać.

PS. Dzięki wszystkim, którzy się angażują w pomoc, bez Was leżałbym i kwiczał. Sporo się dzięki Waszym radom nauczyłem przy okazji.
Mam nadzieję, że uda się rozwiązać te problemy.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 lip 2017, 23:20

Zdrowy silnik sprawny nigdy nie chodzi idealnie równo musi coś tam przydławić z 20obr/min to wymusza sprawność sondy. Może przy nowych silnikach gdzie ECU jest 100X szybkie ale nie przy dziatkach 8-12bit a nawet 16bit.

paquito88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:05
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: paquito88 » 10 sie 2017, 15:34

A może to wina regulatora ciśnienia paliwa?
Dokładnie opiszę Wam sytuację:

Auto odpalam rano i muszę kilka sekund kręcić, jak czuję, że łapie to dodam gazu trochę i on sobie już spokojnie na obroty opadnie i działa.
Jeśli go zgaszę i od razu odpalam to złapie na strzał, powiedzmy zgaszę go, idę do bankomatu czyli szybka akcja, odpalam i odpali od razu bez problemu.

Jeśli postoi już kilka minut to problem jak rano, kilka sekund kręcenia.

Jak rano spróbuję podpompować paliwo trochę to nic nie daje.

Ale objawy hmm tak jakby paliwa nie dostawał od razu do obiegu, tak na chłopski rozum. Jak go zgaszę i odpalam to paliwo jeszcze jest i złapie a jak postoi kilka minut to już go nie ma i trzeba kręcić.


Co Wy na to?

Regulator? Ciśnienie?

[ Dodano: 2017-08-10, 15:34 ]
Kupiłem zaworek zwrotny paliwa ale coś mnie jeszcze tknęło by pobawić się w podmianki. Otóż jakiś czas temu kupiłem kolektor ssący w całości z osprzętem. Całość została założona do auta a stary wylądował na półce.

Zacząłem od regulatora ciśnienia paliwa. Okazało się to strzałem w 10 oklasky

Tutaj widać jak wyglądał regulator, który był w aucie teraz
Obrazek


a tutaj widać regulator, który był w zdjętym z Audi kolektorze
Obrazek


Wreszcie auto zaczęło normalnie odpalać, lecz nadal pozostaje problem lekkiego szarpania i wydaje mi się, że kiepsko przyspiesza. Ponadto niezbyt równo pracuje. Trzeba pomyśleć coś w kwestii zapłonu, wtrysków, pompki paliwa, cewki.

Kamikadze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 13 sty 2013, 12:53

Post autor: Kamikadze » 16 sie 2017, 10:17

Bardzo niedoceniane i pomijane w diagnozie są czujniki spalania stukowego.
U mnie był jeden pęknięty i przy ruszaniu miał zawsze problem z wejściem na obroty i czasami tracił moc i poszarpywał.
Po wymianie śmiga jak szalony :)
Do tego ten silnik musi mieć sprawne sondy na 100% bo jak nie to też się szopki dzieją...

Co do diagnozy AAH Vagiem... jak najbardziej są pierwsze modele wyprodukowane w 1991/1992 roku które mają tylko grupę 000 takiego właśnie mam...
Różnią się tym że sterownik jest Hitachi, przepływomierz też jest inny i też hitachi.
Jest jeszcze kilka różnic... ale to nie dotyczy tematu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl