[B4 1.9 1Z] Podgrzewane spryskiwacze szyby
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
[B4 1.9 1Z] Podgrzewane spryskiwacze szyby
Witam koleżanki i kolegów.
Czy mógłby mi ktoś odpowiedzieć, jaką wartość rezystancji powinny mieć grzałki spryskiwaczy szyby przedniej? Ja swoje chciałem zmierzyć ale mój omomierz nic nie wskazał. Na zakresie "dioda" też nic.
Więc teraz nie wiem, czy mam obie grzałki w jednym i drugim spryskiwaczu spalone, czy może ja coś źle mierzę?
Proszę o pomoc znawców tematu. Poniżej fotki moich dysz.
Przeczytałem kilka tematów o spryskiwaczach szyb na forum i jest podejrzenie (nikt jeszcze jak do tej pory nie sprawdził na 100%) przynajmniej ja tak zrozumiałem, że grzałką jest przepływający prąd przez płyn w spryskiwaczu. Bieguny (+ i masa) stanowią blaszki będące wewnątrz. Takie rozwiązanie sugerują "zwolennicy", że celem jest podgrzewania płynu samego w sobie.
Są też inni, którzy twierdzą, że pogdrzewanie spryskiwacza ma na celu zapobieżenie zamarzaniu dysz w zimie. I szczerze mówiąc ja bym sie bardziej ku takiemu założeniu skłaniał. Lecz w takim przypadku rozwiązanie z prądem płynącym przez płyn i blaszkami jest trochę chybione. Wg mnie powinien w spryskiwaczu znajdować się element rezystancyjny jako grzałka ogrzewająca dysze. A w takim przypadku pomiar omomierzem powinien coś wskazać.
Co Wy na to?
Czy mógłby mi ktoś odpowiedzieć, jaką wartość rezystancji powinny mieć grzałki spryskiwaczy szyby przedniej? Ja swoje chciałem zmierzyć ale mój omomierz nic nie wskazał. Na zakresie "dioda" też nic.
Więc teraz nie wiem, czy mam obie grzałki w jednym i drugim spryskiwaczu spalone, czy może ja coś źle mierzę?
Proszę o pomoc znawców tematu. Poniżej fotki moich dysz.
Przeczytałem kilka tematów o spryskiwaczach szyb na forum i jest podejrzenie (nikt jeszcze jak do tej pory nie sprawdził na 100%) przynajmniej ja tak zrozumiałem, że grzałką jest przepływający prąd przez płyn w spryskiwaczu. Bieguny (+ i masa) stanowią blaszki będące wewnątrz. Takie rozwiązanie sugerują "zwolennicy", że celem jest podgrzewania płynu samego w sobie.
Są też inni, którzy twierdzą, że pogdrzewanie spryskiwacza ma na celu zapobieżenie zamarzaniu dysz w zimie. I szczerze mówiąc ja bym sie bardziej ku takiemu założeniu skłaniał. Lecz w takim przypadku rozwiązanie z prądem płynącym przez płyn i blaszkami jest trochę chybione. Wg mnie powinien w spryskiwaczu znajdować się element rezystancyjny jako grzałka ogrzewająca dysze. A w takim przypadku pomiar omomierzem powinien coś wskazać.
Co Wy na to?
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Fazziu, I = U/R http://www.zsp1slupsk.pl/elektronika/pl ... o_Ohma.pdf
antares2000, jedynie co mi przychodzi do głowy to wstawienie amperomierza i pomiar prądu w czasie użycia sprysku.
antares2000, jedynie co mi przychodzi do głowy to wstawienie amperomierza i pomiar prądu w czasie użycia sprysku.
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
Fazziu... a widziałeś kiedyś jakim drutem jest nawinięte uzwojenie stojana rozrusznika? Mierzyłeś kiedyś rezystancję takiego uzwojenia? Nie miej mi za złe ale sądzę, czytając zadawane przez Ciebie pytania, że chyba jednak nie wiesz o co biega w prawie Ohma.Fazziu pisze:Panowie znam prawo oma, to wytłumaczcie mi dlaczego rozrusznik jest podłączony kablem o tak dużym przekroju ?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Odpowiedzią jest zasada zachowania energii. Jeśli silnik wykonuję pracę to pobiera więcej energii.Fazziu pisze:to wytłumaczcie mi dlaczego rozrusznik jest podłączony kablem o tak dużym przekroju ?
Tu nie do końca prawo oma ma aż takie zastosowanie. Z tego co ja pamiętam.
napisałeś coś zupełnie przeciwnegoFazziu pisze:Panowie znam prawo oma,
przykład
U =12V
więc według wyżej podanego wzoru I = U/R
I = 12V/100Ω = 0,12A
I = 12V/10Ω= 1,2 A
I = 12V/2Ω = 6A
pobór energi zalezy od jego obciążenie i masz rację tu prawo oma ma się do tego nijak, wystarczy zwiększyć obciążenie i prąd z automatu idzie do góryPieterB pisze:Jeśli silnik wykonuję pracę to pobiera więcej energii.
ma dokładnie taką samą jak sprawna świeca żarowa czyli poniżej 1 oma a różnica w grubości drutu kilkukrotna, prawo oma ma się bardziej do obliczeń eletrycznychantares2000 pisze: Fazziu... a widziałeś kiedyś jakim drutem jest nawinięte uzwojenie stojana rozrusznika
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
około 10 Ohm ale to jest zależne od temperatury samego sprysku bo:antares2000 pisze:Czy mógłby mi ktoś odpowiedzieć, jaką wartość rezystancji powinny mieć grzałki spryskiwaczy szyby przedniej?
W środku między blaszkami jest element termogrzewczy który pod wpływem temperatury zwiększa oporność. Między blaszkami taki walcowaty element nie wiem jak fachowo się to nazywa wygląda jak mieszanina grafitu z czymś.antares2000 pisze: Lecz w takim przypadku rozwiązanie z prądem płynącym przez płyn i blaszkami jest trochę chybione. Wg mnie powinien w spryskiwaczu znajdować się element rezystancyjny jako grzałka ogrzewająca dysze. A w takim przypadku pomiar omomierzem powinien coś wskazać
Jak nic nie pokazuje to spryski na śmietnik nie pełnią swoją funkcję. Z biegiem czasu ten element grzejny się rozsypuje a przyczynia sie do tego szczególnie płyn do spryskiwaczy który trawi miedź itd. Utrata połączenia elementu grzejnego z blaszkami.antares2000 pisze:Więc teraz nie wiem, czy mam obie grzałki w jednym i drugim spryskiwaczu spalone, czy może ja coś źle mierzę?
Bardzo też czesto widać to po obudowie jak jest spuchnięta od środka wybrzuszenia itd.
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
Dzięki za info... poszukam takich jak mówisz.Jarewa pisze:Ja kupowałem bodajże od A6 pasują same spryski tylko wtyczki elektryczne inne a chodzą po 20zł szt.
Krzysiek 84... dzięki za podpowiedź. jak nie uda mi się znaleźć z A4-ki to poszukam jak kolega powyżej proponuje.Krzysiek 84 pisze:antares2000, Szukaj z A4 B5 , tam one też były i za normalne w miarę pieniądze kupisz , bo jak z 80-tki ktos ma to wiele sobie życzą za to , jakby tez rarytasem było.