Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Podgrzewane spryskiwacze szyby

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 211
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

[B4 1.9 1Z] Podgrzewane spryskiwacze szyby

Post autor: antares2000 » 05 sie 2017, 13:21

Witam koleżanki i kolegów.

Czy mógłby mi ktoś odpowiedzieć, jaką wartość rezystancji powinny mieć grzałki spryskiwaczy szyby przedniej? Ja swoje chciałem zmierzyć ale mój omomierz nic nie wskazał. Na zakresie "dioda" też nic.
Więc teraz nie wiem, czy mam obie grzałki w jednym i drugim spryskiwaczu spalone, czy może ja coś źle mierzę?

Proszę o pomoc znawców tematu. Poniżej fotki moich dysz.

Obrazek
Obrazek

Przeczytałem kilka tematów o spryskiwaczach szyb na forum i jest podejrzenie (nikt jeszcze jak do tej pory nie sprawdził na 100%) przynajmniej ja tak zrozumiałem, że grzałką jest przepływający prąd przez płyn w spryskiwaczu. Bieguny (+ i masa) stanowią blaszki będące wewnątrz. Takie rozwiązanie sugerują "zwolennicy", że celem jest podgrzewania płynu samego w sobie.

Są też inni, którzy twierdzą, że pogdrzewanie spryskiwacza ma na celu zapobieżenie zamarzaniu dysz w zimie. I szczerze mówiąc ja bym sie bardziej ku takiemu założeniu skłaniał. Lecz w takim przypadku rozwiązanie z prądem płynącym przez płyn i blaszkami jest trochę chybione. Wg mnie powinien w spryskiwaczu znajdować się element rezystancyjny jako grzałka ogrzewająca dysze. A w takim przypadku pomiar omomierzem powinien coś wskazać.

Co Wy na to?

Fazziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:40
Lokalizacja: K-Koźle

Post autor: Fazziu » 05 sie 2017, 22:37

raczej nic nie pokaże nawet pomiar świecy żarowej sprawnej pokazuje 0,9 ohma, jak by był duży opór to z automaty musi być większy prąd czyli grubsze przewody aby one się nie grzały, a w spryskach są chyba 0,5 mm2

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 211
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 06 sie 2017, 01:33

Fazziu pisze:..jak by był duży opór to z automaty musi być większy prąd czyli grubsze przewody aby one się nie grzały, a w spryskach są chyba 0,5 mm2
Fazziu.. no ręce opadają jak się takie rzeczy czyta dobani_ znasz podstawowe prawo Ohma, że się tak grzecznie zapytam?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 sie 2017, 06:57

Fazziu, I = U/R http://www.zsp1slupsk.pl/elektronika/pl ... o_Ohma.pdf

antares2000, jedynie co mi przychodzi do głowy to wstawienie amperomierza i pomiar prądu w czasie użycia sprysku.

Fazziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:40
Lokalizacja: K-Koźle

Post autor: Fazziu » 06 sie 2017, 10:31

Panowie znam prawo oma, to wytłumaczcie mi dlaczego rozrusznik jest podłączony kablem o tak dużym przekroju ?

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 211
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 06 sie 2017, 10:44

Fazziu pisze:Panowie znam prawo oma, to wytłumaczcie mi dlaczego rozrusznik jest podłączony kablem o tak dużym przekroju ?
Fazziu... a widziałeś kiedyś jakim drutem jest nawinięte uzwojenie stojana rozrusznika? Mierzyłeś kiedyś rezystancję takiego uzwojenia? Nie miej mi za złe ale sądzę, czytając zadawane przez Ciebie pytania, że chyba jednak nie wiesz o co biega w prawie Ohma.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 sie 2017, 10:52

Fazziu pisze:to wytłumaczcie mi dlaczego rozrusznik jest podłączony kablem o tak dużym przekroju ?
Odpowiedzią jest zasada zachowania energii. Jeśli silnik wykonuję pracę to pobiera więcej energii.
Tu nie do końca prawo oma ma aż takie zastosowanie. Z tego co ja pamiętam.
Fazziu pisze:Panowie znam prawo oma,
napisałeś coś zupełnie przeciwnego

przykład

U =12V

więc według wyżej podanego wzoru I = U/R


I = 12V/100Ω = 0,12A
I = 12V/10Ω= 1,2 A
I = 12V/2Ω = 6A

Fazziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:40
Lokalizacja: K-Koźle

Post autor: Fazziu » 06 sie 2017, 11:52

PieterB pisze:Jeśli silnik wykonuję pracę to pobiera więcej energii.
pobór energi zalezy od jego obciążenie i masz rację tu prawo oma ma się do tego nijak, wystarczy zwiększyć obciążenie i prąd z automatu idzie do góry
antares2000 pisze: Fazziu... a widziałeś kiedyś jakim drutem jest nawinięte uzwojenie stojana rozrusznika
ma dokładnie taką samą jak sprawna świeca żarowa czyli poniżej 1 oma a różnica w grubości drutu kilkukrotna, prawo oma ma się bardziej do obliczeń eletrycznych

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 sie 2017, 12:32

antares2000 pisze:Czy mógłby mi ktoś odpowiedzieć, jaką wartość rezystancji powinny mieć grzałki spryskiwaczy szyby przedniej?
około 10 Ohm ale to jest zależne od temperatury samego sprysku bo:
antares2000 pisze: Lecz w takim przypadku rozwiązanie z prądem płynącym przez płyn i blaszkami jest trochę chybione. Wg mnie powinien w spryskiwaczu znajdować się element rezystancyjny jako grzałka ogrzewająca dysze. A w takim przypadku pomiar omomierzem powinien coś wskazać
W środku między blaszkami jest element termogrzewczy który pod wpływem temperatury zwiększa oporność. Między blaszkami taki walcowaty element nie wiem jak fachowo się to nazywa wygląda jak mieszanina grafitu z czymś.
antares2000 pisze:Więc teraz nie wiem, czy mam obie grzałki w jednym i drugim spryskiwaczu spalone, czy może ja coś źle mierzę?
Jak nic nie pokazuje to spryski na śmietnik nie pełnią swoją funkcję. Z biegiem czasu ten element grzejny się rozsypuje a przyczynia sie do tego szczególnie płyn do spryskiwaczy który trawi miedź itd. Utrata połączenia elementu grzejnego z blaszkami.

Bardzo też czesto widać to po obudowie jak jest spuchnięta od środka wybrzuszenia itd.

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 211
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 06 sie 2017, 14:56

Jarewa pisze:Bardzo też czesto widać to po obudowie jak jest spuchnięta od środka wybrzuszenia itd.
Jarewa... dzięki wielkie za fachową odpowiedź. Masz racje co do spuchnięcia - u mnie jest ono widoczne, i niestety spryski na śmietnik :( I gdzie ja teraz takie spryski dostanę??

Fazziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:40
Lokalizacja: K-Koźle

Post autor: Fazziu » 06 sie 2017, 15:13

Nie wiem czy w C4 są takie same ale w kwietniu kupowałem w ASO 115 PLN za sztukę

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 06 sie 2017, 16:56

antares2000, Szukaj z A4 B5 , tam one też były i za normalne w miarę pieniądze kupisz , bo jak z 80-tki ktos ma to wiele sobie życzą za to , jakby tez rarytasem było.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 sie 2017, 18:32

Ja kupowałem bodajże od A6 pasują same spryski tylko wtyczki elektryczne inne a chodzą po 20zł szt.

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 211
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 06 sie 2017, 23:37

Jarewa pisze:Ja kupowałem bodajże od A6 pasują same spryski tylko wtyczki elektryczne inne a chodzą po 20zł szt.
Dzięki za info... poszukam takich jak mówisz.
Krzysiek 84 pisze:antares2000, Szukaj z A4 B5 , tam one też były i za normalne w miarę pieniądze kupisz , bo jak z 80-tki ktos ma to wiele sobie życzą za to , jakby tez rarytasem było.
Krzysiek 84... dzięki za podpowiedź. jak nie uda mi się znaleźć z A4-ki to poszukam jak kolega powyżej proponuje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl