Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.8 AAH] zagadek AAH ciąg dalszy - nierówna praca, błędy

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
paquito88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:05
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: paquito88 » 16 sie 2017, 12:45

Kamikadze, podczas wymiany magistrali i kolektora zauważyłem stukowy, który miał spalony rezystor. Dolutowałem rezystor, zabezpieczyłem go by się nie uszkodził (fabrycznie była taka plastikowa obudowa zabezpieczająca) drugi nie był uszkodzony mechanicznie więc został.

Póki co spróbuję jak najmniej inwazyjnie, tj zamówiłem nowe kable i świece, jutro będą więc założę, mam wtryski i też zastanawiam się nad podmianką. Jeśli to nic nie da to prawdopodobnie wpadnie nowy komplet cewek.
Czekam jeszcze aż kumpel wróci z urlopu to pożyczę sprzęt do pomiaru ciśnienia paliwa.

Cholera, może przeniosę temat prezentacji samochodu tutaj hehe bo zdecydowanie więcej udzielam się na technicznej części forum niż w prezentacji auta :-)

Kamikadze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 13 sty 2013, 12:53

Post autor: Kamikadze » 16 sie 2017, 14:07

Nie wiem czy nie nabroiłeś tym lutowaniem rezystora... może nie ale pewności nie masz...
Chyba że wlutowanie rezystora miało na celu oszukać sterownik, że czujnik jest i niepodaje informacji o spalaniu stukowym....

Szkoda kupować i wymieniać dobre rzeczy... nie masz kogoś w okolicy aby po podmieniać na sprawdzone części....

Jak byś był w okolicach Częstochowy to zapraszam :)

paquito88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:05
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: paquito88 » 16 sie 2017, 15:13

rejon Rzeszowa trochę odcięty od AAH a przynajmniej na forum ludzie z tych okolic długo nie byli widziani.
Wyczytałem, że po remoncie głowic powinno się zmienić świece a takie przerywanie szczególnie rano na zimnym (dodaję mu gazu na 1 biegu a on przez moment nie reaguje a dopiero za chwilę jedzie) może to być przyczyną słabej iskry. Kumpel miał podobną historię w Golfie 1. gen z początku były delikatne utrudnienia, szarpanie lekkie lecz nie było widać by iskra przeskakiwała ale po roku zaczęło być to widoczne bardzo wyraźnie, nawet w trakcie jazdy dało się słyszeć jak skacze. Stąd moja decyzja o kablach i świecach.

Muszę znaleźć kogoś, kto faktycznie zna się na B4 a najlepiej miał styczność z silnikiem AAH i pojechać na generalny przegląd by fachowiec swoim okiem ocenił czy wszystko jest w porządku np podciśnienia, czy jedzie tak jak powinien, mam wrażenie, że pierścienie będą do roboty bo ubywa mi oleju i bardzo delikatnie na biało dymi.

A niestety w moich okolicach sporo warsztatów się poddało bez walki jak widzą 80 V6 a co niektórzy gdy na dzień dobry biegną z komputerem to już mnie ciarki przechodzą :-)

Potrzebny mechanik z głową :)

Kamikadze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 13 sty 2013, 12:53

Post autor: Kamikadze » 16 sie 2017, 15:33

No niestety ale teoretycznie autko banalne, ale bez wiedzy frustrujące... Jak go nabyłem to ręce prawie załamałem, teraz jak ogarnąłem to mordę cieszę :)

Co do brania oleju, to ma to w standardzie, jak nie bierze to znaczy że się skończył :)

Powodzonka w diagnozie, jak coś to pytaj jak mogę to pomogę :)

paquito88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:05
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: paquito88 » 16 sie 2017, 15:46

Powiem Ci, że kiedyś to tylko koło bym zmienił albo olej dolał :) ale od kiedy mam Audi sporo rzeczy się dowiedziałem w bardzo krótkim czasie bo zacząłem się interesować :) jeszcze masa wiedzy do zdobycia i niuansów, które mają znaczenie ale teraz nie bałbym się sammu silnika wyciągać :-)

Jak się samemu coś uda naprawić to satysfakcja jest wielka :) ale w 99% przypadków muszę się opierać o pomoc forumowiczów i dobre rady znajomych :)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 sie 2017, 21:31

stukowy i rezystor?? coś tu nie tak.

paquito88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:05
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: paquito88 » 16 sie 2017, 22:00

nie wiem jak fabrycznie ale w tym stukowym, którego obudowa była uszkodzona, był malutki rezystorek przerwany

[ Dodano: 2017-08-16, 22:00 ]
wygrzebałem jeszcze zdjęcie

Obrazek

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 sie 2017, 22:10

A to to ok myślałem że coś innego:) to rezystor przeciwzakłóceniowy spora rezystancja.

Kamikadze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 13 sty 2013, 12:53

Post autor: Kamikadze » 17 sie 2017, 08:39

Podczas dokręcania bardzo ważne jest odpowiednie dokręcenie tych czujników, należy dokręcać je kluczem dynamometrycznym nie pamiętam momentu ale coś ok 20Nm
Za mocne dokręcenie może powodować niewłaściwe działanie czujników.....

paquito88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:05
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: paquito88 » 17 sie 2017, 14:42

Kamikadze, mam cichą nadzieję, że dokręcone są dobrze bo takiego klucza nie posiadam na wyposażeniu :) starałem się dokręcić w umiarem, nie mocno

Kamikadze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 13 sty 2013, 12:53

Post autor: Kamikadze » 17 sie 2017, 16:33

Nie wiem jak sterownik reaguje, jak byś odpiął ten czujnik i wtedy się przejechał, może wtedy nie będzie robił zamieszania, wydaje mi się że warto spróbować..
Kostka jest na podszybiu więc dużo roboty nie ma.

Awatar użytkownika
krzysiek_kw15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 287
Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: CW/DW

Post autor: krzysiek_kw15 » 24 sie 2017, 20:32

Kolego,
Szkoda, ze Rzeszów tak daleko, ale gdybyś kiedyś przejeżdżał koło Wrocławia to zapraszam.
Może razem coś wymodzimy. Sam mam AAh i nie daje się do niego dotknąć żadnemu mechanikowi :)

Ale jak wszystko jest ok to frajda z jazdy niesamowita!!!

paquito88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:05
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: paquito88 » 27 sie 2017, 14:20

krzysiek_kw15, właśnie ja jeszcze nie wiem tak do końca czy moje Audi jeździ tak jak powinno :) będę musiał się wybrać do kogoś kto ma ten sam motor i sprawdzić jak to powinno jeździć :)

Jeśli moje kombinacje i pomysły nie pomogą to prawdopodobnie wybiorę się do Jugo007 w rejon Bielska. Może on coś zaradzi bo na forum użytkownicy mocno go polecają :) szkoda, że brakuje takiego speca od Audi na Podkarpaciu

[ Dodano: 2017-08-27, 14:20 ]
Wczoraj pobawiłem się trochę z wtryskami.
Jak już kiedyś chyba wspominałem, mam 2 komplety. Jeden był w aucie gdy go kupowałem a drugi mam z kupionego kolektora ssącego.

Oto one.
Obrazek

Jak widać jest różnica. Wtrysk z nowego kolektora, który w całości był założony teraz w aucie ma 2 kanaliki a wtrysk ze starego kolektora, który był w aucie w momencie zakupu ma 4 kanaliki.

Z ciekawości założyłem te 4 kanałowe i sprawdziłem ich pylenie, jeden wyraźnie odstawał od reszty to założyłem za niego ten 2 kanałowy ale to był chyba błąd bo dzisiaj zauważyłem podczas jazdy, że niemiłosiernie trzęsie autem na jałowym i podczas przyspieszania zachowuje się baaardzo dziwnie, trzęsie autem lekko i tak jakby miał przerwy minimalne w nabieraniu obrotów i prędkości. Prawdopodobnie nie powinienem zakładać 5 wtrysków 4kanałowych i jednego 2kanałowego tylko wszystkie jednakowe.

Jutro włożę wszystkie 2 kanałowe, te 4kanałowe zawiozę do sprawdzenia i ewentualnej regeneracji i po tej operacji do auta wpadną oryginalne 4kanałowe. I modlę się by nie szarpał już więcej :)

PS. Niedawno wymieniłem kable i świece na nowe BOSCHa.

A wy w swoich AAH macie wtryski z 2 czy 4 kanałami?

Awatar użytkownika
krzysiek_kw15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 287
Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: CW/DW

Post autor: krzysiek_kw15 » 30 sie 2017, 07:27

Jeżeli chodzi o wtryski, to szczerze powiem, że nie mam pojęcia czy mają 2 czy 4 dysze...
Jeżeli to możliwe to podaj numery tych wtrysków - sprawdzimy od czego jest który :)

Kiedy wspomniałeś o wtryskach przypomniała mi sie jeszcze jedna rzecz - sprawdź szczelność oringów na wtryskach. U mnie tamtędy dostawało się lewe powietrze i silnik też kulawo chodził.

Kolego a sprawdzałeś kompresje??

paquito88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:05
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: paquito88 » 01 wrz 2017, 13:37

Dotychczas silnik chodzi jak sieczkarnia no i praktycznie zero mocy. Bałbym się stawać na światłach obok Matiza :-) Przy przyspieszaniu dopiero powyżej 2-2,5 tys obr w miarę jako tako pracuje a niżej to mam wrażenie jakby się miało auto zaraz rozlecieć tak nim telepie jak wciskam gaz.

Wróciłem z trasy, odebrałem wtryski 4 dyszowe z regeneracji, teraz poczekam aż silnik ostygnie i będę zmieniał, zwrócę uwagę na oringi.

Jak zdemontuję wszystko to podam numery ale z tego co pamiętam to różnią się one tylko literką na końcu, w jednych jest jakaś literka na końcu a w drugich nie ma.

Kompresję sprawdzałem. Wartości następujące:
9,7 ----- 10
9,7 ----- 9,5
9,3 ----- 9
chłodnica

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl