Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Luz na tylnych kołach po wymianie łożysk

ODPOWIEDZ
ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

[B3 1.8 PM] Luz na tylnych kołach po wymianie łożysk

Post autor: ciemny11 » 21 sie 2017, 18:28

Witam. Wczoraj wymieniłem łożyska w tylnych kołach bo już strasznie wyły. Po wymienie mam luzy na kołach, znaczy jak samochód stoi i gdy szarpie za góre koła to czuć lekki luz i stukanie. Nie ważne jak mocno dokręce łożyska to i tak zawsze jakiś luz sie pojawia. Czy to normalne na nowych łożyskach? Czy po przejchaniu pewnej odległości trzeba znów dokręcić lekko łożyska?

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 21 sie 2017, 19:46

Nie powinno być luzu. I nic się nie dokręca. Coś źle musiałeś zrobić przy wymianie.

ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

Post autor: ciemny11 » 21 sie 2017, 19:55

Wszystko według poradnika z tego forum. Wątpie abym coś źle zrobił bo to nic skomplikowanego. Pierścienie do piasty, smar, łożysko wewnętrzne, zimering, piasta na oś, smar, łożysko zewnętrzne, śruba z wyczuciem do oporu i poluzowanie. Dodam też że chyba mam podrobioną troche oś bo jak sprawdzałem na sucho to wewnętrzne łożysko wchodziło luźno na ośke a wydaje mi sie że powinno dość ciasno wchodzić

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 21 sie 2017, 20:00

Kiedyś wymieniałem, takie łożysko i nie było żadnego problemu. Trzeba było by to zobaczyć. Bo jak sam twierdzisz to nic skomplikowanego, więc nie bardzo wiem, co mogło nie spasować...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 sie 2017, 20:18

Masz uszkodzony czop ot było poruszane na forum. Wiec nie zastosowałeś się do poradników.

ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

Post autor: ciemny11 » 21 sie 2017, 20:38

Czy można z takimi luzami jezdzic? Wymienie te czopy ale aktualnie nie mam czasu sie za o zabrac wiec z miesiąc musi wytrzymac

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 sie 2017, 21:06

Tego ci nikt nie odpowie, luz na czopie i łożysku będzie powodował grzanie się tylnych tarcz i samego łożyska. O ile tarcze hamulcowe czy tam bębny się nie grzeją to jeszcze pewnie sporo pojeździsz.

Awatar użytkownika
audikom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 17 lip 2010, 14:49

Post autor: audikom » 21 sie 2017, 22:57

" Pierścienie do piasty, smar, łożysko wewnętrzne, zimering, piasta na oś, smar, łożysko zewnętrzne, śruba z wyczuciem do oporu i poluzowanie"
nie widzę tu nic o podkładce pod nakrętkę , zawleczce (czy coś podobnego) .
W książce napraw podają że nakrętkę należy tak dokręcić coby podkładka dała się z oporem poruszyć i wtedy zabezpieczyć nakrętkę .

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 sie 2017, 23:14

Jak by jej nie było dawno by koło zgubił :-D

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 22 sie 2017, 07:11

Audikom dobrze mówi - ja myślę że może bieżni łożysk nie wbiłeś do końca i po czasie robi się luz
Wyjmij zawleczkę i dokręć nakrętkę palcami - jeździj - dokręć - jeździj - dokręć - jeśli to nie dobite bieżnie to w końcu siądą na miejsce !!!

ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

Post autor: ciemny11 » 22 sie 2017, 07:35

Nie pisałem o podkladce i zawleczce bo to oczywiste. Bieżnie są na pewno dobrze wbite w piaste

Awatar użytkownika
audikom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 17 lip 2010, 14:49

Post autor: audikom » 22 sie 2017, 12:22

Smar też jest oczywisty .
Czy nakrętka dokręca się w podobne miejsce co przed wymianą łożysk.
Bo tak jak napisał kolega wyżej, może nie siadło jeszcze dokładnie do końca (może coś gdzieś podlazło ), .
Dokręcasz stawia opór luzujesz ,może to jeszcze nie jest ten opór .
Leciutki luz zazwyczaj będzie .
Ja jak pisałem zrobiłem wg. książki , czyli tak aby podkładka z dużym oporem ale dała się śrubokrętem przesunąć . Sam byłem zdziwiony tym sposobem (lekkim luzem) , widocznie niemiaszki tak to policzyli .
Lekki luz pozostał , zrobiłem tak już parę tysięcy (między innymi 1500 nad morze , po trój mieście i z powrotem) , po drodze sprawdzałem felgi, nie grzały się .

ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

Post autor: ciemny11 » 22 sie 2017, 12:36

No wlasnie u mnie dokręcone jest tak ze podkladka juz sie raczej nie obróci a luzy i tak są. No nic, sprawdze czy sie nie grzeje. Jesli nie to narqzie tak zostawie a z czasem wymienie te czopy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie tylne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl