Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Luz na tylnych kołach po wymianie łożysk

ODPOWIEDZ
ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

[B3 1.8 PM] Luz na tylnych kołach po wymianie łożysk

Post autor: ciemny11 » 21 sie 2017, 18:28

Witam. Wczoraj wymieniłem łożyska w tylnych kołach bo już strasznie wyły. Po wymienie mam luzy na kołach, znaczy jak samochód stoi i gdy szarpie za góre koła to czuć lekki luz i stukanie. Nie ważne jak mocno dokręce łożyska to i tak zawsze jakiś luz sie pojawia. Czy to normalne na nowych łożyskach? Czy po przejchaniu pewnej odległości trzeba znów dokręcić lekko łożyska?

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 21 sie 2017, 19:46

Nie powinno być luzu. I nic się nie dokręca. Coś źle musiałeś zrobić przy wymianie.
A80Q B3 AEB w eLPiGżi :) powoli się modernizuje.
200SX S13 SR20DET
Sprzedam częsci audi i nie tylko

ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

Post autor: ciemny11 » 21 sie 2017, 19:55

Wszystko według poradnika z tego forum. Wątpie abym coś źle zrobił bo to nic skomplikowanego. Pierścienie do piasty, smar, łożysko wewnętrzne, zimering, piasta na oś, smar, łożysko zewnętrzne, śruba z wyczuciem do oporu i poluzowanie. Dodam też że chyba mam podrobioną troche oś bo jak sprawdzałem na sucho to wewnętrzne łożysko wchodziło luźno na ośke a wydaje mi sie że powinno dość ciasno wchodzić

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 21 sie 2017, 20:00

Kiedyś wymieniałem, takie łożysko i nie było żadnego problemu. Trzeba było by to zobaczyć. Bo jak sam twierdzisz to nic skomplikowanego, więc nie bardzo wiem, co mogło nie spasować...
A80Q B3 AEB w eLPiGżi :) powoli się modernizuje.
200SX S13 SR20DET
Sprzedam częsci audi i nie tylko

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 sie 2017, 20:18

Masz uszkodzony czop ot było poruszane na forum. Wiec nie zastosowałeś się do poradników.

ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

Post autor: ciemny11 » 21 sie 2017, 20:38

Czy można z takimi luzami jezdzic? Wymienie te czopy ale aktualnie nie mam czasu sie za o zabrac wiec z miesiąc musi wytrzymac

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 sie 2017, 21:06

Tego ci nikt nie odpowie, luz na czopie i łożysku będzie powodował grzanie się tylnych tarcz i samego łożyska. O ile tarcze hamulcowe czy tam bębny się nie grzeją to jeszcze pewnie sporo pojeździsz.

Awatar użytkownika
audikom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 17 lip 2010, 14:49

Post autor: audikom » 21 sie 2017, 22:57

" Pierścienie do piasty, smar, łożysko wewnętrzne, zimering, piasta na oś, smar, łożysko zewnętrzne, śruba z wyczuciem do oporu i poluzowanie"
nie widzę tu nic o podkładce pod nakrętkę , zawleczce (czy coś podobnego) .
W książce napraw podają że nakrętkę należy tak dokręcić coby podkładka dała się z oporem poruszyć i wtedy zabezpieczyć nakrętkę .

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 sie 2017, 23:14

Jak by jej nie było dawno by koło zgubił :-D

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 22 sie 2017, 07:11

Audikom dobrze mówi - ja myślę że może bieżni łożysk nie wbiłeś do końca i po czasie robi się luz
Wyjmij zawleczkę i dokręć nakrętkę palcami - jeździj - dokręć - jeździj - dokręć - jeśli to nie dobite bieżnie to w końcu siądą na miejsce !!!

ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

Post autor: ciemny11 » 22 sie 2017, 07:35

Nie pisałem o podkladce i zawleczce bo to oczywiste. Bieżnie są na pewno dobrze wbite w piaste

Awatar użytkownika
audikom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 17 lip 2010, 14:49

Post autor: audikom » 22 sie 2017, 12:22

Smar też jest oczywisty .
Czy nakrętka dokręca się w podobne miejsce co przed wymianą łożysk.
Bo tak jak napisał kolega wyżej, może nie siadło jeszcze dokładnie do końca (może coś gdzieś podlazło ), .
Dokręcasz stawia opór luzujesz ,może to jeszcze nie jest ten opór .
Leciutki luz zazwyczaj będzie .
Ja jak pisałem zrobiłem wg. książki , czyli tak aby podkładka z dużym oporem ale dała się śrubokrętem przesunąć . Sam byłem zdziwiony tym sposobem (lekkim luzem) , widocznie niemiaszki tak to policzyli .
Lekki luz pozostał , zrobiłem tak już parę tysięcy (między innymi 1500 nad morze , po trój mieście i z powrotem) , po drodze sprawdzałem felgi, nie grzały się .

ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

Post autor: ciemny11 » 22 sie 2017, 12:36

No wlasnie u mnie dokręcone jest tak ze podkladka juz sie raczej nie obróci a luzy i tak są. No nic, sprawdze czy sie nie grzeje. Jesli nie to narqzie tak zostawie a z czasem wymienie te czopy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie tylne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga