Ostatnio wziąłem się za zabezpieczenie antykorozyjne mojej B4, bo widziałem że zrobił się rdzawy nalot w nadkolach. Biorę szczotke drucianą na szlifierce i zdzieram fabryczną konserwacje w miejscach rdzy i co się okazało?
Okazało się że mam dziurawy prawy próg przy tylnym kole oraz kawałek nadkola. Rdza się pojawiła od środka. Musiały się zapchać odpływy albo coś... Do drugiego progu dzisiaj zajrzałem przez zaślepkę do konserwacji i też już troche bierze. Mogę to jedynie zalać porządnie środkiem woskowym do konserwacji i czekać aż się zrobi dziura.
Każdy kto ma B4 Avanta niech idzie i odkręci plastiki z tylnych nadkoli i niech zajrzy przez zaślepki do wnętrza progów.
Jeśli ktoś chce pisać coś w stylu, że auto było bite i źle poskładane niech sobie odpuści... Mój egzemplarz nie miał najmniejszej stłuczki nielicząc lekkiego puknięcia w hak jadąc w korku.
[B4 2.6 ABC] Rdza progów/tylnych nadkoli.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Przednie podłożnice porównaj, moja z 91 robiłem cabriolet z 91 teraz mam cupete z 92 nie widać punktów korozji, kolega ma avanta z 95r na podłużnicach widać, na pewno nie jest przyczyna silnika i zmęczeniem materiałów. Dziwnym trafem przednie nadkola nowsze mają zgniłe nawet na wylot a starsze zero rdzy myślałem czy tu moze być problem z plastikowymi nadkolami że ociera rant i ta rdza ale przecież starsze mają te same.
Moich podłużnic jeszcze mega dokładnie nie oglądałem ale spod maski i z nadkoli przednich nie widać, żeby rdzewiały. Tak czy siak troche się zawiodłem, bo mam plany dla tego samochodu. Nic z tego nie wyjdzie jeśli buda się rozpadnie. Tej zimy raczej sobie odpuszczę upalanie quattro i dokładnie każdy zakamarek zakonserwuję.