[2.6 ABC] Niskie obroty po odpaleniu zimnego silnika.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
- Imię: Kociemb
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Kielce
[2.6 ABC] Niskie obroty po odpaleniu zimnego silnika.
Witam.
Mam taki problem z moim Audi, że czasem po odpaleniu zimnego silnika obroty spadają do ok 500-600 i za chwilkę silnik gaśnie. Jeśli przed przytrzymam go na ok 2000 obrotów przez 5-10 sekund to normalnie łapie wolne obroty i jest ok. Sytuacja ma miejsce tylko przy całkiem zimnym silniku i do tego nie zawsze. Mniej więcej pół na pół, odpalam rano i albo wszystko jest okej albo gaśnie za chwilę. Jak to się zaczęło - nie wiem - niedawno kupiłem ten samochód i jest tak od początku. W samochodzie LPG, sekwencja.
Z góry dzięki za pomoc
Mam taki problem z moim Audi, że czasem po odpaleniu zimnego silnika obroty spadają do ok 500-600 i za chwilkę silnik gaśnie. Jeśli przed przytrzymam go na ok 2000 obrotów przez 5-10 sekund to normalnie łapie wolne obroty i jest ok. Sytuacja ma miejsce tylko przy całkiem zimnym silniku i do tego nie zawsze. Mniej więcej pół na pół, odpalam rano i albo wszystko jest okej albo gaśnie za chwilę. Jak to się zaczęło - nie wiem - niedawno kupiłem ten samochód i jest tak od początku. W samochodzie LPG, sekwencja.
Z góry dzięki za pomoc
-
- Forum Audi 80
- Posty: 40
- Rejestracja: 22 lis 2007, 19:12
-
- Forum Audi 80
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
- Imię: Kociemb
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Kielce
Świece i tak zmieniam bo wg. ostatniego właściciela przejechały już 40 tys... A to sporo, szczególnie przy lpg. Ostatnie kilka dni przed wyłączeniem silnika na próbę przełączałem na benzynę - lub nie
Co zaobserwowałem to po zgaszeniu na benzynie trzyma zawsze wolne obroty, aczkolwiek wydaje mi się że mimo to silnik leciutko kuleje przez chwilę, co jest odczuwalne tylko jeśli odpalę i od razu jadę.
Dziś specjalnie po przyjeździe do pracy zostawiłem przed zgaszeniem na lpg i po odpaleniu zgasł
Wydaje mi się więc że coś nie tak z instalacją lpg...
Jakie są objawy kiedy silnik pobiera jednocześnie oba paliwa ? Może być zmulony w dolnych partiach obrotów ? Szczerze mówiąc nie miałem nigdy V6 ABC i nie wiem jak powinno to chodzić, ale do 3 tys wydaje mi się że coś go trzyma...
Co zaobserwowałem to po zgaszeniu na benzynie trzyma zawsze wolne obroty, aczkolwiek wydaje mi się że mimo to silnik leciutko kuleje przez chwilę, co jest odczuwalne tylko jeśli odpalę i od razu jadę.
Dziś specjalnie po przyjeździe do pracy zostawiłem przed zgaszeniem na lpg i po odpaleniu zgasł
Wydaje mi się więc że coś nie tak z instalacją lpg...
Jakie są objawy kiedy silnik pobiera jednocześnie oba paliwa ? Może być zmulony w dolnych partiach obrotów ? Szczerze mówiąc nie miałem nigdy V6 ABC i nie wiem jak powinno to chodzić, ale do 3 tys wydaje mi się że coś go trzyma...
Moim zdaniem masz nisko ustawioną temperaturę przełączania na LPG - coś rzędu 20-25 C i w momencie przełączania na lpg jest po prostu za bogato - zimny parownik nie rozpręży dobrze gazu a regulacja po sondzie nie zdąży skorygować czasów wtrysku.
Jak masz interfejs to podnieś temperaturę przełączania na 40C i zobacz czy będzie lepiej. Albo jako warunek konieczny do przełączenia dodaj obroty np 1300 - wtedy się przełączy już w trakcie jazdy i co najwyżej lekko poszarpie przez 10 metrów.
Jak masz interfejs to podnieś temperaturę przełączania na 40C i zobacz czy będzie lepiej. Albo jako warunek konieczny do przełączenia dodaj obroty np 1300 - wtedy się przełączy już w trakcie jazdy i co najwyżej lekko poszarpie przez 10 metrów.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
- Imię: Kociemb
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Kielce
Zdaje się miałeś rację Wymieniłem olej i świeczki i jak narazie jest okej No i przynajmniej wg komputera spalanie spadło prawie o litr.Jarewa pisze:Świece nie radzą sobie przy zwiększonej dawce paliwa.
Dzięki wszystkim za pomoc
Edit:
Panowie, po czasie zaczyna się z powrotem, do tego po odpaleniu na zimnym falują obroty, wcześniej nie... Przewody raczej ok, bo nie kopią w łapkę i nie widać przebić w nocy, może wymoczyć krokowiec w benzynie ? ( auto i tak stoi teraz kilka dni z powodu awarii zacisku hamulcowego... ) a może czujnik temp ?Może vag coś powie ?
[ Dodano: 2017-11-01, 19:18 ]
Autko sprawdzone VAGiem - 0 blędów, gaz zakręcony przy butli i wypalony do końca, więc problemy od instalacji gazowej raczej odpadają. Myślałem też że może przez gaz rozjeżdżają się mapy wtrysków więc aku został odpięty celem resetu ECU. Z początku wydawało mi się że jest dobrze bo na 2 odpalenia na zimnym odpalił, trzymał obroty i pracował normalnie... Jednak dziś rano znów to samo odpalał i prawie od razu gasł. Po przytrzymaniu go przez kilka sekund na gazie zaczyna pracować normalnie. Na ciepłym silniku zawsze jest ok.
Czujnik temperatury wg VAGa zdaje się działać prawidłowo - tj pokazuje raczej poprawne wartości temperatury. Sprawdzać go jeszcze multimetrem ? Jeszcze mam pytanie odnośnie czujnika temperatury: jak zachowuje się ECU w przypadku odpięcia wtyczki od czujnika temp.? Traktuje silnik jako zimny i włącza ssanie czy jako rozgrzany ?
Działanie krokowca wg vaga również wydaje się być prawidłowe, widać że się otwiera / zamyka.
Lekko dziwne są może wskazania sond, tak jakby zbyt podlewało paliwem, ale one przecież nie mają nic do gadania na zimnym silniku... ?
Co dalej począć ?