Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.6 ABC] Niskie obroty po odpaleniu zimnego silnika.

Wszystko co tyczy się silników V6
Kociemb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 233
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Imię: Kociemb
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Kielce

[2.6 ABC] Niskie obroty po odpaleniu zimnego silnika.

Post autor: Kociemb » 01 wrz 2017, 23:20

Witam.

Mam taki problem z moim Audi, że czasem po odpaleniu zimnego silnika obroty spadają do ok 500-600 i za chwilkę silnik gaśnie. Jeśli przed przytrzymam go na ok 2000 obrotów przez 5-10 sekund to normalnie łapie wolne obroty i jest ok. Sytuacja ma miejsce tylko przy całkiem zimnym silniku i do tego nie zawsze. Mniej więcej pół na pół, odpalam rano i albo wszystko jest okej albo gaśnie za chwilę. Jak to się zaczęło - nie wiem - niedawno kupiłem ten samochód i jest tak od początku. W samochodzie LPG, sekwencja.

Z góry dzięki za pomoc ;)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 wrz 2017, 23:40

Układ WN do sprawdzenia.

Kociemb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 233
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Imię: Kociemb
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kociemb » 03 wrz 2017, 22:13

To może dawać o sobie znać tylko na zimnym silniku ? Aczkolwiek mam wrażenie że ogólnie jest troszkę przymulony na niskich obrotach... Ale ogólnie silnik chodzi płynnie, nie przerywa.

Obstawiasz świece, przebicie na przewodach czy może cewka ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 wrz 2017, 05:50

Świece nie radzą sobie przy zwiększonej dawce paliwa.

Kociemb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 233
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Imię: Kociemb
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kociemb » 04 wrz 2017, 21:57

Ok, wymienię więc i zobaczymy ;) Dzięki za pomoc.

Grzegorz-DTR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 22 lis 2007, 19:12

Post autor: Grzegorz-DTR » 08 wrz 2017, 06:23

Jeżeli wymiana świec nie pomoże, to najlepiej sprawdzić, czy nie zalewa go przy starcie.
Ustawienie mieszanki ssania na sondzie AFR.
Ewentualnie metodą prób i błędów lekkie zmiany w nastawach i obserwacja czy się poprawia, czy wręcz przeciwnie.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4740
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 08 wrz 2017, 11:38

Ja bym proponował sprawdzić czy z regulatora ciśnienie benzyny nie leje się benzyna wężykiem podciśnieniowym do kolektora ssącego albo z instalacji lpg nie idzie gaz wężykiem podciśnienia z parownika albo któryś wtryskiwacz lpg nie przepuszcza.

Kociemb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 233
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Imię: Kociemb
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kociemb » 08 wrz 2017, 22:47

Świece i tak zmieniam bo wg. ostatniego właściciela przejechały już 40 tys... A to sporo, szczególnie przy lpg. Ostatnie kilka dni przed wyłączeniem silnika na próbę przełączałem na benzynę - lub nie :P

Co zaobserwowałem to po zgaszeniu na benzynie trzyma zawsze wolne obroty, aczkolwiek wydaje mi się że mimo to silnik leciutko kuleje przez chwilę, co jest odczuwalne tylko jeśli odpalę i od razu jadę.

Dziś specjalnie po przyjeździe do pracy zostawiłem przed zgaszeniem na lpg i po odpaleniu zgasł :P

Wydaje mi się więc że coś nie tak z instalacją lpg...

Jakie są objawy kiedy silnik pobiera jednocześnie oba paliwa ? Może być zmulony w dolnych partiach obrotów ? Szczerze mówiąc nie miałem nigdy V6 ABC i nie wiem jak powinno to chodzić, ale do 3 tys wydaje mi się że coś go trzyma...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 wrz 2017, 08:29

Kociemb pisze:Wydaje mi się więc że coś nie tak z instalacją lpg...
zakręć gaz o pojeździj kilka dni na bp

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 wrz 2017, 09:01

Kociemb pisze:Jakie są objawy kiedy silnik pobiera jednocześnie oba paliwa ?
Szukał byś już tłumików, chyba że to tylko czasowe chwilowe, ale jak ciągłe to byś miał niezłe wystrzały z wydechu.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4740
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 09 wrz 2017, 20:14

A jak przełączasz już rozgrzany silnik między benzyną a gazem na wolnych obrotach to nie telepie silnikiem chwilę po przełączeniu?

Kociemb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 233
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Imię: Kociemb
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kociemb » 14 wrz 2017, 09:59

Z lpg na pb troszkę obroty przysiadają, w drugą stronę ok. Może w ten weekend wszystko posprawdzam, póki co praca po 12h i nie ma czasu na nic :/

Awatar użytkownika
Tsarkam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 14 sty 2017, 13:34

Post autor: Tsarkam » 14 wrz 2017, 10:30

Moim zdaniem masz nisko ustawioną temperaturę przełączania na LPG - coś rzędu 20-25 C i w momencie przełączania na lpg jest po prostu za bogato - zimny parownik nie rozpręży dobrze gazu a regulacja po sondzie nie zdąży skorygować czasów wtrysku.
Jak masz interfejs to podnieś temperaturę przełączania na 40C i zobacz czy będzie lepiej. Albo jako warunek konieczny do przełączenia dodaj obroty np 1300 - wtedy się przełączy już w trakcie jazdy i co najwyżej lekko poszarpie przez 10 metrów.

Kociemb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 233
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Imię: Kociemb
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kociemb » 01 lis 2017, 19:18

Jarewa pisze:Świece nie radzą sobie przy zwiększonej dawce paliwa.
Zdaje się miałeś rację ;) Wymieniłem olej i świeczki i jak narazie jest okej ;) No i przynajmniej wg komputera spalanie spadło prawie o litr.

Dzięki wszystkim za pomoc ;)

Edit:

Panowie, po czasie zaczyna się z powrotem, do tego po odpaleniu na zimnym falują obroty, wcześniej nie... Przewody raczej ok, bo nie kopią w łapkę i nie widać przebić w nocy, może wymoczyć krokowiec w benzynie ? ( auto i tak stoi teraz kilka dni z powodu awarii zacisku hamulcowego... ) a może czujnik temp ?Może vag coś powie ?

[ Dodano: 2017-11-01, 19:18 ]
Autko sprawdzone VAGiem - 0 blędów, gaz zakręcony przy butli i wypalony do końca, więc problemy od instalacji gazowej raczej odpadają. Myślałem też że może przez gaz rozjeżdżają się mapy wtrysków więc aku został odpięty celem resetu ECU. Z początku wydawało mi się że jest dobrze bo na 2 odpalenia na zimnym odpalił, trzymał obroty i pracował normalnie... Jednak dziś rano znów to samo odpalał i prawie od razu gasł. Po przytrzymaniu go przez kilka sekund na gazie zaczyna pracować normalnie. Na ciepłym silniku zawsze jest ok.

Czujnik temperatury wg VAGa zdaje się działać prawidłowo - tj pokazuje raczej poprawne wartości temperatury. Sprawdzać go jeszcze multimetrem ? Jeszcze mam pytanie odnośnie czujnika temperatury: jak zachowuje się ECU w przypadku odpięcia wtyczki od czujnika temp.? Traktuje silnik jako zimny i włącza ssanie czy jako rozgrzany ?

Działanie krokowca wg vaga również wydaje się być prawidłowe, widać że się otwiera / zamyka.

Lekko dziwne są może wskazania sond, tak jakby zbyt podlewało paliwem, ale one przecież nie mają nic do gadania na zimnym silniku... ?

Co dalej począć ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 lis 2017, 19:31

Kociemb pisze:ale one przecież nie mają nic do gadania na zimnym silniku... ?
Maja, wyuczają dawkę paliwa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl