[80 b4 1.9 TDI 1Z] CHIP TUNING
drivtens, Dokładnie tak, przy każdym otwarciu zaworu ciśnienie uchodzi, przez co są tak jakby spadki ciśnienie, następuje duża pulsacja powietrza w dolocie. I mała turbosprężarka nie nadąża "przepuścić" odpowiedniej ilości powietrza, niby ciśnienie trzyma, ale przy każdym otwarciu zaworu są wahania ciśnienia i nie ma odpowiedniego przepływu. Większa turbosprężarka przy tym samym ciśnieniu będzie miała większą wydajność, lepszy przepływ powietrza- większa ilość. I przy każdym otwarciu zaworu wahania ciśnienia będą zdecydowanie mniejsze. Nigdy nie można się sugerować samym ciśnieniem doładowania.
brabus124, zgadzam się. Materac szybciej pompuje się większą pompką pomimo tych samych ciśnień
Tak samo jest z komorą silnika. Mi chodzi jednak o to , że te wszystkie współczynniki zawarte są właśnie w programie i program musi uwzględniać zarówno przepływ, ciśnienie i sprawność turbawki. Jeżeli tego nie robi to najprawdopodobniej nie wykorzystujemy potencjału elementów przez zły stosunek w mieszance paliwowo-powietrznej.
Tak samo jest z komorą silnika. Mi chodzi jednak o to , że te wszystkie współczynniki zawarte są właśnie w programie i program musi uwzględniać zarówno przepływ, ciśnienie i sprawność turbawki. Jeżeli tego nie robi to najprawdopodobniej nie wykorzystujemy potencjału elementów przez zły stosunek w mieszance paliwowo-powietrznej.
I tak tendencja tunerów jest taka że paliwa jest przeważnie więcej niż powietrza dlatego - poddymia. I tak wszystkiego idealnie nie zgrasz, bo trzeba by uwzględnić wszystko, czyli np. temp. zewnętrzną (-20 do +30) Temp. paliwa, Ciśnienie atmo. itd. ale to jest mało istotne więc wiadomo że program jest bardziej uniwersalny.
udowodniona teza na mojej hybrydzie, tzn (wg mojego skromnego doswiadczenia) - mimo ze moja hybryda pcha tyle np co seryjna T2 ale u mnie zysku jest "smiem stwierdzic" 10km ?! :roll: cisnienie te samo ale wiekrzy przeplyw powietrza ?! u mnie jest "1,4" a t2 musiala by napompowac 1,5 ?!brabus124 pisze: Nigdy nie można się sugerować samym ciśnieniem doładowania.
wspomniales Filip, ze tendencja tunerow jest "na dym", nie wiem jak ale kostrz tak u mnie to zrobil ze dymu nie ma przy ogniu :F
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
U mnie tez jest ładnie a dymu prawie nic nie ma, Przy Boschu było więcej i myślałem ,że po takich modach będzie juz grubo z dymem, a tu prawie go nie ma :mrgreen:_Dave pisze: wspomniales Filip, ze tendencja tunerow jest "na dym", nie wiem jak ale kostrz tak u mnie to zrobil ze dymu nie ma przy ogniu :F
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Niestety na "boschu " doładowanie ogranicza ori mapsensor do 1 bara ...hwilowo Kostrz "robi " że doładowanie podchodzi pod 1,2 bara ,ale zaraz spada do 1 bara ...Na 16 tkach i nowszych 8 kach ,mapsensor 1,5 bara ,wiec nie ma problemu żeby zrobić 1,3 -1,4 bara ...ale żeby to wszystko hulało bezdymnie ,to też nie łatwa sztuka :roll: ale Kostrzu nie takie rzeczy potrafi 8-)Krzysiek 84 pisze:Przy Boschu było więcej i myślałem ,że po takich modach będzie juz grubo z dymem, a tu prawie go nie ma :mrgreen:
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
I dlatego profesjonalny chiptuning jest bardzo trudny i kosztowny. Bo istnieją mapki, które "weryfikują" temperaturę w dolocie i ciśnienie atmosferyczne by turbo przypadkiem nie "przeładowało". Kto kiedykolwiek odpalał winolsa i szukał po wsadach wie ile rzeczy można sobie ustawić.brabus124 pisze:I tak tendencja tunerów jest taka że paliwa jest przeważnie więcej niż powietrza dlatego - poddymia. I tak wszystkiego idealnie nie zgrasz, bo trzeba by uwzględnić wszystko, czyli np. temp. zewnętrzną (-20 do +30) Temp. paliwa, Ciśnienie atmo. itd. ale to jest mało istotne więc wiadomo że program jest bardziej uniwersalny.
A chiptuning jest o tyle trudniejszy ponieważ trzeba być nie dość specem od sprzętu (znać jego ograniczenia) to jeszcze ogarniać informatykę, wiedzieć co i gdzie zmieniać.
P.S. Nie wiem u kogo Kostrz się uczył ale jego chipsy są za grosze <ok>
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zapewniam że w przypadku 021AP masz immoPiotrek97 pisze:Co do immo, kluczyk jest cały i nie rozbiera się czyli nie ma immo?
Jeden i drugi można tuningować ,kwestie "techniczne " Jednak oba typy wymagają fizycznej "zabawy " na płycie .W przypadku 8 bit trzeba wylutowywać kosci ,wlutowywać podstawki i najwazniejsze mieć tuningowany wsad .W przypadku 8 bitowych trzeba dodatkowo mieć czym skasować kosci ,bo są kasowane lampą UV.16 tkę "robi "się trochę łatwiej bo wystarczy "hot air " bo montaż kosci powierzchniowy czyli tzw.smd ,ale równeiż bez podstawek , trzeba też mieć nowe kosci ,bo ori są jednokrotnego zapisu.O programatorze i tuningowym wsadzie nawet nie wspomnę .Dla jednorazowej zabawy w "tunera" wlasnego sterownika ,raczej nie oplacalna zabawa ,chyba ze ktoś ma programator i stację lutowniczą z "hotem "Piotrek97 pisze:Jest sens zmieniać na 16 bit? nie można zmienić softu w 8 bit?
Dzięki za odpowiedź.
Mam w sterowniku takie dwa epromy jak na zdjęciu czy to 27c128? W jednym jest część map i w drugim czy trzeba scalać pamięć Hi Lo ? Jeśli chodzi o 16 bit to jakie oznaczenie będzi pasować? potrzebuje kupić drugi i się zastanawiam, może lepiej taki sam 8bit i nie mieć problemów z immo... Co do sterownika 8 bit map sensor pozwoli osiągnąć bezdymne 120 KM? Pozdrawiam
Mam w sterowniku takie dwa epromy jak na zdjęciu czy to 27c128? W jednym jest część map i w drugim czy trzeba scalać pamięć Hi Lo ? Jeśli chodzi o 16 bit to jakie oznaczenie będzi pasować? potrzebuje kupić drugi i się zastanawiam, może lepiej taki sam 8bit i nie mieć problemów z immo... Co do sterownika 8 bit map sensor pozwoli osiągnąć bezdymne 120 KM? Pozdrawiam
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko