[80 b4 1.9 TDI 1Z] CHIP TUNING
drivtens, Dokładnie tak, przy każdym otwarciu zaworu ciśnienie uchodzi, przez co są tak jakby spadki ciśnienie, następuje duża pulsacja powietrza w dolocie. I mała turbosprężarka nie nadąża "przepuścić" odpowiedniej ilości powietrza, niby ciśnienie trzyma, ale przy każdym otwarciu zaworu są wahania ciśnienia i nie ma odpowiedniego przepływu. Większa turbosprężarka przy tym samym ciśnieniu będzie miała większą wydajność, lepszy przepływ powietrza- większa ilość. I przy każdym otwarciu zaworu wahania ciśnienia będą zdecydowanie mniejsze. Nigdy nie można się sugerować samym ciśnieniem doładowania.
Oferuję turbo gt1549s (WG) pod montaż w 1.9TDI- na zamówienie Wydajność 150KM-170KM) 784 013 002 i
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi
audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi
audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html
brabus124, zgadzam się. Materac szybciej pompuje się większą pompką pomimo tych samych ciśnień
Tak samo jest z komorą silnika. Mi chodzi jednak o to , że te wszystkie współczynniki zawarte są właśnie w programie i program musi uwzględniać zarówno przepływ, ciśnienie i sprawność turbawki. Jeżeli tego nie robi to najprawdopodobniej nie wykorzystujemy potencjału elementów przez zły stosunek w mieszance paliwowo-powietrznej.
Tak samo jest z komorą silnika. Mi chodzi jednak o to , że te wszystkie współczynniki zawarte są właśnie w programie i program musi uwzględniać zarówno przepływ, ciśnienie i sprawność turbawki. Jeżeli tego nie robi to najprawdopodobniej nie wykorzystujemy potencjału elementów przez zły stosunek w mieszance paliwowo-powietrznej.
AUDI 80 B4 AVANT 1Z Seria +:
-TEMPOMAT
-CHIP
-KAT OUT
-EEN
https://audi80.pl/audi-80-b4-19-tdi- ... t=drivtens
-TEMPOMAT
-CHIP
-KAT OUT
-EEN
https://audi80.pl/audi-80-b4-19-tdi- ... t=drivtens
I tak tendencja tunerów jest taka że paliwa jest przeważnie więcej niż powietrza dlatego - poddymia. I tak wszystkiego idealnie nie zgrasz, bo trzeba by uwzględnić wszystko, czyli np. temp. zewnętrzną (-20 do +30) Temp. paliwa, Ciśnienie atmo. itd. ale to jest mało istotne więc wiadomo że program jest bardziej uniwersalny.
Oferuję turbo gt1549s (WG) pod montaż w 1.9TDI- na zamówienie Wydajność 150KM-170KM) 784 013 002 i
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi
audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi
audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html
udowodniona teza na mojej hybrydzie, tzn (wg mojego skromnego doswiadczenia) - mimo ze moja hybryda pcha tyle np co seryjna T2 ale u mnie zysku jest "smiem stwierdzic" 10km ?! :roll: cisnienie te samo ale wiekrzy przeplyw powietrza ?! u mnie jest "1,4" a t2 musiala by napompowac 1,5 ?!brabus124 pisze: Nigdy nie można się sugerować samym ciśnieniem doładowania.
wspomniales Filip, ze tendencja tunerow jest "na dym", nie wiem jak ale kostrz tak u mnie to zrobil ze dymu nie ma przy ogniu :F
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5438
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
U mnie tez jest ładnie a dymu prawie nic nie ma, Przy Boschu było więcej i myślałem ,że po takich modach będzie juz grubo z dymem, a tu prawie go nie ma :mrgreen:_Dave pisze: wspomniales Filip, ze tendencja tunerow jest "na dym", nie wiem jak ale kostrz tak u mnie to zrobil ze dymu nie ma przy ogniu :F
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Niestety na "boschu " doładowanie ogranicza ori mapsensor do 1 bara ...hwilowo Kostrz "robi " że doładowanie podchodzi pod 1,2 bara ,ale zaraz spada do 1 bara ...Na 16 tkach i nowszych 8 kach ,mapsensor 1,5 bara ,wiec nie ma problemu żeby zrobić 1,3 -1,4 bara ...ale żeby to wszystko hulało bezdymnie ,to też nie łatwa sztuka :roll: ale Kostrzu nie takie rzeczy potrafi 8-)Krzysiek 84 pisze:Przy Boschu było więcej i myślałem ,że po takich modach będzie juz grubo z dymem, a tu prawie go nie ma :mrgreen:
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
I dlatego profesjonalny chiptuning jest bardzo trudny i kosztowny. Bo istnieją mapki, które "weryfikują" temperaturę w dolocie i ciśnienie atmosferyczne by turbo przypadkiem nie "przeładowało". Kto kiedykolwiek odpalał winolsa i szukał po wsadach wie ile rzeczy można sobie ustawić.brabus124 pisze:I tak tendencja tunerów jest taka że paliwa jest przeważnie więcej niż powietrza dlatego - poddymia. I tak wszystkiego idealnie nie zgrasz, bo trzeba by uwzględnić wszystko, czyli np. temp. zewnętrzną (-20 do +30) Temp. paliwa, Ciśnienie atmo. itd. ale to jest mało istotne więc wiadomo że program jest bardziej uniwersalny.
A chiptuning jest o tyle trudniejszy ponieważ trzeba być nie dość specem od sprzętu (znać jego ograniczenia) to jeszcze ogarniać informatykę, wiedzieć co i gdzie zmieniać.
P.S. Nie wiem u kogo Kostrz się uczył ale jego chipsy są za grosze <ok>
1Z+1.4 bar+0.205+11mm na 021BD
Było 2.0 ABK+Stag300
Coś o ABK: topics77/b4-20-abk-male-kompendium-na-t ... 88845.html
b4-19-tdi-1z-moj-czerwony-avancik-t65772.html
https://www.audi80.pl/search.php/chiptuningvp?fref=photo
Było 2.0 ABK+Stag300
Coś o ABK: topics77/b4-20-abk-male-kompendium-na-t ... 88845.html
b4-19-tdi-1z-moj-czerwony-avancik-t65772.html
https://www.audi80.pl/search.php/chiptuningvp?fref=photo
Francis1982 pisze:P.S. Nie wiem u kogo Kostrz się uczył ale jego chipsy są za grosze <ok>
Zgadzam się i są naprawdę dobrze zrobione.
Oferuję turbo gt1549s (WG) pod montaż w 1.9TDI- na zamówienie Wydajność 150KM-170KM) 784 013 002 i
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi
audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi
audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5438
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zapewniam że w przypadku 021AP masz immoPiotrek97 pisze:Co do immo, kluczyk jest cały i nie rozbiera się czyli nie ma immo?
Jeden i drugi można tuningować ,kwestie "techniczne " Jednak oba typy wymagają fizycznej "zabawy " na płycie .W przypadku 8 bit trzeba wylutowywać kosci ,wlutowywać podstawki i najwazniejsze mieć tuningowany wsad .W przypadku 8 bitowych trzeba dodatkowo mieć czym skasować kosci ,bo są kasowane lampą UV.16 tkę "robi "się trochę łatwiej bo wystarczy "hot air " bo montaż kosci powierzchniowy czyli tzw.smd ,ale równeiż bez podstawek , trzeba też mieć nowe kosci ,bo ori są jednokrotnego zapisu.O programatorze i tuningowym wsadzie nawet nie wspomnę .Dla jednorazowej zabawy w "tunera" wlasnego sterownika ,raczej nie oplacalna zabawa ,chyba ze ktoś ma programator i stację lutowniczą z "hotem "Piotrek97 pisze:Jest sens zmieniać na 16 bit? nie można zmienić softu w 8 bit?
Dzięki za odpowiedź.
Mam w sterowniku takie dwa epromy jak na zdjęciu czy to 27c128? W jednym jest część map i w drugim czy trzeba scalać pamięć Hi Lo ? Jeśli chodzi o 16 bit to jakie oznaczenie będzi pasować? potrzebuje kupić drugi i się zastanawiam, może lepiej taki sam 8bit i nie mieć problemów z immo... Co do sterownika 8 bit map sensor pozwoli osiągnąć bezdymne 120 KM? Pozdrawiam
Mam w sterowniku takie dwa epromy jak na zdjęciu czy to 27c128? W jednym jest część map i w drugim czy trzeba scalać pamięć Hi Lo ? Jeśli chodzi o 16 bit to jakie oznaczenie będzi pasować? potrzebuje kupić drugi i się zastanawiam, może lepiej taki sam 8bit i nie mieć problemów z immo... Co do sterownika 8 bit map sensor pozwoli osiągnąć bezdymne 120 KM? Pozdrawiam
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5438
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
krzysiek chyba się mylisz co do 8 bit a te cabrio z 2000 roku miały tdi i miały silnik już ahu więc i 16 powinny być
https://www.audi80.pl/search.php/Audi-80-by-mrD ... page_panel
mój fanpage zapraszam do lajkowania
mój fanpage zapraszam do lajkowania
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga