Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1Z] Silnik po remoncie nie odpala i dymi

ODPOWIEDZ
Zmru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 03 wrz 2015, 23:09
Imię: Patryk
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Pomorze

[1.9 TDI 1Z] Silnik po remoncie nie odpala i dymi

Post autor: Zmru » 16 paź 2017, 19:13

Witam wszystkich. Skończyłem niedawno remont mojej B4 92r. w TDI i odpaliłem wczoraj. Wszystko było super, równo chodził, jeździł i wgl, ale jak dzisiaj próbowałem go odpalić to już nie chciał. Przy odpalaniu dymi na biało. Odpiąłem wtyczkę od pompy i dalej to samo. W wężykach jest samo paliwo bez powietrza. Kąta wtrysku nie ustawiałem z racji tego, że nie mam lapka (chciałem jechać do typka, który ma program, z którym mój TDI się połączy). Zanim go dzisiaj odpaliłem to sprawdziłem stan oleju i troszkę dolałem do max. Ale po kilku próbach odpalenia zauważyłem, że oleju zaczęło ubywać.
Remont był kapitalny i wykonany na prawdę starannie i bez żadnego druciarstwa. Części które wymieniłem to: wszelkiego rodzaju uszczelki i uszczelniacze, prowadnice zaworów, pierścienie, panewki, kompletny rozrząd, separator od odmy, końcówki wtrysków, tuleje cylindrów. Rozrząd ustawiony prefecto na znaki.
Głowica była szlifowana, gniazda zaworów też, zawory docierane. Wał był szlifowany (1 szlif).
Ktoś pomoże? Bo ja już nie mam siły :(
Ostatnio zmieniony 16 paź 2017, 19:17 przez Zmru, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 16 paź 2017, 19:15

Przydałoby się podpiąć pod vag i sprawdzić kąt wtrysku.

Napewno rozrząd dobrze spięty :?:
Bo mozliwe , że trzeba bedzie rozpiąć jeszcze raz i obrócić kołem pasowym pompy o 1 ząbek.
Ostatnio zmieniony 16 paź 2017, 19:39 przez Krzysiek 84, łącznie zmieniany 1 raz.

Zmru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 03 wrz 2015, 23:09
Imię: Patryk
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Zmru » 16 paź 2017, 19:18

Przepraszam już poprawiam :-)

Pompa napewno jest dobrze ustawiona, na znak. Możliwe, że kąt wtrysku się nie zgadza, ale w takim razie czemu wczoraj odpalał bez problemu, a dzisiaj nie?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 paź 2017, 20:35

Zmru pisze:Pompa napewno jest dobrze ustawiona, na znak. Możliwe, że kąt wtrysku się nie zgadza, ale w takim razie czemu wczoraj odpalał bez problemu, a dzisiaj nie?
Bo różne rzeczy się zdarzają po remontach ...nieodpalanie i biały dym podczas kręcenia rozrusznikiem to ewidentnie wtryskiwanie paliwa w niewłasciwym momencie ...czyli nieodpowiedni początek wtrysku ,także pierwsza rzecz w tym przypadku to sprawdzenie rozrzadu na znakach a pózniej vag i do sprawdzenia początek wtrysku ...ja jak słyszę ze coś jest " po remoncie " to zapala mi sie czerwona lampka ...pamietaj że jakość ori materiałów uzytych do produkcji tego auta jest w dzisiejszych czasach nie do powtórzenia ,a na rynku pełno kiepskiej jakosci części i podróbek. Wystarczy mały bład w czasie roboty ,np.nie dokręcić odpowiednio śruby na dolnym małym kółku rozrządu i luzuje sie szybciej niż komus mogło by sie wydawać ...i dzieją sie cuda z odpalaniem .Widziałem takie cuda z dolnym kołem i to już raz wymienianym ....ktoś nie dokręcił jak nalezy sruby ,nie dał kleju do gwintow i odkręciła się po jakimś czasie ,powodujac luz na kole i niszcząc pasowanie na tzw "półksięzyc " ...skutki wiadome ... przestawianie się początku wtrysku co skutkowało bardzo ciężkim odpalaniem

Zmru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 03 wrz 2015, 23:09
Imię: Patryk
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Zmru » 16 paź 2017, 21:14

Nie no części wszystkie z górnej półki. Zdaje sobie sprawe z tego, że może się zdarzyć coś nie tak, nawet jeśli wszystko jest złożone jak należy. Dolne kółko od rozrządu jest dobrze przykręcone na klej do gwintów. Martwi mnie to że bierze olej przy samej próbie odpalenia. Zdjąłem wąż od separatora, który idzie do dolotu i jest troszkę oleju, jutro mam zamiar zdjąć wąż od turbo i sprawdzić czy teś jest mokre. Nie mam możliwości podłączenia się pod kompa bo nie mam lapka, vaga i kabla :(

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 paź 2017, 21:17

Zmru pisze: Martwi mnie to że bierze olej przy samej próbie odpalenia.
Chyba zdajesz sobie sprawę że jak kręcisz dłuzszy czas rozrusznikiem ,to pompa oleju tłoczy olej w silnik i sprawdzanie poziomu oleju zaraz po kręceniu rozrusznikiem jest kompletnie bez sensu ,bo spora cześć ze stanu została wtłoczona w silnik

Zmru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 03 wrz 2015, 23:09
Imię: Patryk
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Zmru » 16 paź 2017, 22:00

Tak wiem, dlatego odczekałem jakiś czas zanim sprawdziłem olej. Jutro jeszcze postaram się troszkę przestawić pompę i zobaczę czy odpali.

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Post autor: Tomcionerwus » 16 paź 2017, 23:02

Zmru pisze:Tak wiem, dlatego odczekałem jakiś czas zanim sprawdziłem olej. Jutro jeszcze postaram się troszkę przestawić pompę i zobaczę czy odpali.
tak to probuj ale moze ci sie uda lepiej sprawdz kolo na wale korbowym tzn srube bo moze sie poluzowala.mialem taki przypadek i wtedy munior mi pomogl i wyszlem z problemu... Jak sruba bedzie luzna to wtedy caly rozrzad do sprawdzenia od nowa na znaki... Sprawdz jeszcze paliwo bo mozesz miec wode w paliwku...

Zmru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 03 wrz 2015, 23:09
Imię: Patryk
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Zmru » 17 paź 2017, 22:24

Sprawdzę, w paliwo wątpię bo kładłem nowe przewody paliwowe i przy okazji zlałem stare paliwo i zalałem świeże.

[ Dodano: 2017-10-17, 22:24 ]
Dzisiaj ruszałem pompę i po przekręceniu jej odpalił. To jest rozwiązanie na chwile, bo i tak musze jechać na ustawienie kąta. Kółko od wału kręci się normalnie. Trochę się obawiałem najgorszego bo troche mnie kosztował ten remont, ale widać nie było o co :-)

szczepanek1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
Lokalizacja: tarnow

Post autor: szczepanek1313 » 17 paź 2017, 23:17

Zmru pisze:Sprawdzę, w paliwo wątpię bo kładłem nowe przewody paliwowe i przy okazji zlałem stare paliwo i zalałem świeże.

[ Dodano: 2017-10-17, 22:24 ]
Dzisiaj ruszałem pompę i po przekręceniu jej odpalił. To jest rozwiązanie na chwile, bo i tak musze jechać na ustawienie kąta. Kółko od wału kręci się normalnie. Trochę się obawiałem najgorszego bo troche mnie kosztował ten remont, ale widać nie było o co :-)
kup sobie kabelek i sam ustawisz i jeszcze ci zostaniea tak za usluge zaplacisz i dalej za kazdym razem zeby zdiagnozowac bedziesz musial placic nie jest powiedzianeze dobrze ci ustawia ja dalem mechanikowi i musialem po nim poprawic... z zycia wziete niestety.
A co do swiec zarowych to sprawdzenie na iskrzenie jest malo miaro dajne jak nie chcesz wykrecac to amperomierz w szereg do kazdej z osobno...

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Post autor: Tomcionerwus » 17 paź 2017, 23:57

Tak wiec miales kat wtryskuprzestawiony.to kup se kabel i bedziesz mial spokoj.jak niebedziesz czegos wiedzial to dopytaj muniora bo on gleboko siedzi w tdi audi 80...

duczus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 07 mar 2015, 16:02
Kontakt:

Post autor: duczus » 21 paź 2017, 00:00

ja pozwolę sobie o pomoc koledze mianowicie poproś przy zapalaniu 2 osobę popuść pompę wszystkie 4 śruby i przykręć tylko jedną do której masz najlepszy dostęp stojąc na wprost prawa strona pompy . 1 osoba kręci a ty popuszczasz sb tą 1 śrubę klusz 13 w gotowości i palicie i ty ruszając pompą próbujesz tak aby silnik zaczynał odpalać jeżeli zaaąpie przykręcić ją na 1 śrubie i podpiąć vaga i już ustawić ja zawsze tak robię i jakoś brak problemu. raz okazało się że pompa musiała być przestawiona o 1 ząbek mimo że była na blokadach ta zagadka nie rozwiązana do dziś i 2 samochody są tak ustawione i sprawdzone każdy wyprzeda kąt dynamiczny więc olałem sprawę i jeżdżą do dziś :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl