[1.9 TDI 1Z] Silnik po remoncie nie odpala i dymi
-
- Forum Audi 80
- Posty: 25
- Rejestracja: 03 wrz 2015, 23:09
- Imię: Patryk
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Pomorze
[1.9 TDI 1Z] Silnik po remoncie nie odpala i dymi
Witam wszystkich. Skończyłem niedawno remont mojej B4 92r. w TDI i odpaliłem wczoraj. Wszystko było super, równo chodził, jeździł i wgl, ale jak dzisiaj próbowałem go odpalić to już nie chciał. Przy odpalaniu dymi na biało. Odpiąłem wtyczkę od pompy i dalej to samo. W wężykach jest samo paliwo bez powietrza. Kąta wtrysku nie ustawiałem z racji tego, że nie mam lapka (chciałem jechać do typka, który ma program, z którym mój TDI się połączy). Zanim go dzisiaj odpaliłem to sprawdziłem stan oleju i troszkę dolałem do max. Ale po kilku próbach odpalenia zauważyłem, że oleju zaczęło ubywać.
Remont był kapitalny i wykonany na prawdę starannie i bez żadnego druciarstwa. Części które wymieniłem to: wszelkiego rodzaju uszczelki i uszczelniacze, prowadnice zaworów, pierścienie, panewki, kompletny rozrząd, separator od odmy, końcówki wtrysków, tuleje cylindrów. Rozrząd ustawiony prefecto na znaki.
Głowica była szlifowana, gniazda zaworów też, zawory docierane. Wał był szlifowany (1 szlif).
Ktoś pomoże? Bo ja już nie mam siły
Remont był kapitalny i wykonany na prawdę starannie i bez żadnego druciarstwa. Części które wymieniłem to: wszelkiego rodzaju uszczelki i uszczelniacze, prowadnice zaworów, pierścienie, panewki, kompletny rozrząd, separator od odmy, końcówki wtrysków, tuleje cylindrów. Rozrząd ustawiony prefecto na znaki.
Głowica była szlifowana, gniazda zaworów też, zawory docierane. Wał był szlifowany (1 szlif).
Ktoś pomoże? Bo ja już nie mam siły
Ostatnio zmieniony 16 paź 2017, 19:17 przez Zmru, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Przydałoby się podpiąć pod vag i sprawdzić kąt wtrysku.
Napewno rozrząd dobrze spięty :?:
Bo mozliwe , że trzeba bedzie rozpiąć jeszcze raz i obrócić kołem pasowym pompy o 1 ząbek.
Napewno rozrząd dobrze spięty :?:
Bo mozliwe , że trzeba bedzie rozpiąć jeszcze raz i obrócić kołem pasowym pompy o 1 ząbek.
Ostatnio zmieniony 16 paź 2017, 19:39 przez Krzysiek 84, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Bo różne rzeczy się zdarzają po remontach ...nieodpalanie i biały dym podczas kręcenia rozrusznikiem to ewidentnie wtryskiwanie paliwa w niewłasciwym momencie ...czyli nieodpowiedni początek wtrysku ,także pierwsza rzecz w tym przypadku to sprawdzenie rozrzadu na znakach a pózniej vag i do sprawdzenia początek wtrysku ...ja jak słyszę ze coś jest " po remoncie " to zapala mi sie czerwona lampka ...pamietaj że jakość ori materiałów uzytych do produkcji tego auta jest w dzisiejszych czasach nie do powtórzenia ,a na rynku pełno kiepskiej jakosci części i podróbek. Wystarczy mały bład w czasie roboty ,np.nie dokręcić odpowiednio śruby na dolnym małym kółku rozrządu i luzuje sie szybciej niż komus mogło by sie wydawać ...i dzieją sie cuda z odpalaniem .Widziałem takie cuda z dolnym kołem i to już raz wymienianym ....ktoś nie dokręcił jak nalezy sruby ,nie dał kleju do gwintow i odkręciła się po jakimś czasie ,powodujac luz na kole i niszcząc pasowanie na tzw "półksięzyc " ...skutki wiadome ... przestawianie się początku wtrysku co skutkowało bardzo ciężkim odpalaniemZmru pisze:Pompa napewno jest dobrze ustawiona, na znak. Możliwe, że kąt wtrysku się nie zgadza, ale w takim razie czemu wczoraj odpalał bez problemu, a dzisiaj nie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 25
- Rejestracja: 03 wrz 2015, 23:09
- Imię: Patryk
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Pomorze
Nie no części wszystkie z górnej półki. Zdaje sobie sprawe z tego, że może się zdarzyć coś nie tak, nawet jeśli wszystko jest złożone jak należy. Dolne kółko od rozrządu jest dobrze przykręcone na klej do gwintów. Martwi mnie to że bierze olej przy samej próbie odpalenia. Zdjąłem wąż od separatora, który idzie do dolotu i jest troszkę oleju, jutro mam zamiar zdjąć wąż od turbo i sprawdzić czy teś jest mokre. Nie mam możliwości podłączenia się pod kompa bo nie mam lapka, vaga i kabla
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Chyba zdajesz sobie sprawę że jak kręcisz dłuzszy czas rozrusznikiem ,to pompa oleju tłoczy olej w silnik i sprawdzanie poziomu oleju zaraz po kręceniu rozrusznikiem jest kompletnie bez sensu ,bo spora cześć ze stanu została wtłoczona w silnikZmru pisze: Martwi mnie to że bierze olej przy samej próbie odpalenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 441
- Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
- Imię: tomek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: ZAWIERCIE
tak to probuj ale moze ci sie uda lepiej sprawdz kolo na wale korbowym tzn srube bo moze sie poluzowala.mialem taki przypadek i wtedy munior mi pomogl i wyszlem z problemu... Jak sruba bedzie luzna to wtedy caly rozrzad do sprawdzenia od nowa na znaki... Sprawdz jeszcze paliwo bo mozesz miec wode w paliwku...Zmru pisze:Tak wiem, dlatego odczekałem jakiś czas zanim sprawdziłem olej. Jutro jeszcze postaram się troszkę przestawić pompę i zobaczę czy odpali.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 25
- Rejestracja: 03 wrz 2015, 23:09
- Imię: Patryk
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Pomorze
Sprawdzę, w paliwo wątpię bo kładłem nowe przewody paliwowe i przy okazji zlałem stare paliwo i zalałem świeże.
[ Dodano: 2017-10-17, 22:24 ]
Dzisiaj ruszałem pompę i po przekręceniu jej odpalił. To jest rozwiązanie na chwile, bo i tak musze jechać na ustawienie kąta. Kółko od wału kręci się normalnie. Trochę się obawiałem najgorszego bo troche mnie kosztował ten remont, ale widać nie było o co
[ Dodano: 2017-10-17, 22:24 ]
Dzisiaj ruszałem pompę i po przekręceniu jej odpalił. To jest rozwiązanie na chwile, bo i tak musze jechać na ustawienie kąta. Kółko od wału kręci się normalnie. Trochę się obawiałem najgorszego bo troche mnie kosztował ten remont, ale widać nie było o co
-
- Forum Audi 80
- Posty: 190
- Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
- Lokalizacja: tarnow
kup sobie kabelek i sam ustawisz i jeszcze ci zostaniea tak za usluge zaplacisz i dalej za kazdym razem zeby zdiagnozowac bedziesz musial placic nie jest powiedzianeze dobrze ci ustawia ja dalem mechanikowi i musialem po nim poprawic... z zycia wziete niestety.Zmru pisze:Sprawdzę, w paliwo wątpię bo kładłem nowe przewody paliwowe i przy okazji zlałem stare paliwo i zalałem świeże.
[ Dodano: 2017-10-17, 22:24 ]
Dzisiaj ruszałem pompę i po przekręceniu jej odpalił. To jest rozwiązanie na chwile, bo i tak musze jechać na ustawienie kąta. Kółko od wału kręci się normalnie. Trochę się obawiałem najgorszego bo troche mnie kosztował ten remont, ale widać nie było o co
A co do swiec zarowych to sprawdzenie na iskrzenie jest malo miaro dajne jak nie chcesz wykrecac to amperomierz w szereg do kazdej z osobno...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 441
- Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
- Imię: tomek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: ZAWIERCIE
ja pozwolę sobie o pomoc koledze mianowicie poproś przy zapalaniu 2 osobę popuść pompę wszystkie 4 śruby i przykręć tylko jedną do której masz najlepszy dostęp stojąc na wprost prawa strona pompy . 1 osoba kręci a ty popuszczasz sb tą 1 śrubę klusz 13 w gotowości i palicie i ty ruszając pompą próbujesz tak aby silnik zaczynał odpalać jeżeli zaaąpie przykręcić ją na 1 śrubie i podpiąć vaga i już ustawić ja zawsze tak robię i jakoś brak problemu. raz okazało się że pompa musiała być przestawiona o 1 ząbek mimo że była na blokadach ta zagadka nie rozwiązana do dziś i 2 samochody są tak ustawione i sprawdzone każdy wyprzeda kąt dynamiczny więc olałem sprawę i jeżdżą do dziś