Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4] zapłon a spalanie lpg

Wszystko co związane z LPG
zukreator

Post autor: zukreator » 21 paź 2017, 11:59

ehh, ja wypadam z tej napinki ;)

jeszcze tak btw.
Jarewa pisze:A wiesz dlaczego?? bo pogorszyłeś dół a polepszyłeś górę
jest dokładnie odwrotnie

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 paź 2017, 22:04

Panowie wydzieliłem te posty dotyczące ustawiania zapłonu z tematu i założyłem osobny bo tam może ich nigdy nie znaleźć a tak może się komuś przydadzą.

No i teraz bo z tego co zrozumiałem to np przy ABT można przyspieszyć zapłon nawet do tych 12° a nawet jest to wskazane ale już w ABK/NG nie koniecznie(mowa o jeździe na lpg)?

Ja jakoś nigdy nie próbowałem tego na swoim abk'u gdyż spalanie jest może o litr/półtora większe od bp czyli w normie moc raczej też, znaczy nie odczuwam jej spadku po przełączeniu na lpg. I w moim przypadku nie widzę sensu jego przyspieszania bo raczej niczego nie zyskam, mysli_
Chyba że kiedyś najdzie mnie chęć spróbowania i przestawienia u siebie dajmy na to na 9-10°, ale to może kiedyś.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 paź 2017, 22:18

Ty nie masz Piotrku po co bo masz ABK a ten silnik uczy się paliwa, po to właśnie masz czujnik spalania stukowego.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 paź 2017, 22:20

Jarewa, no dobra a jak to by się miało do np instalacji I lub II gen.? Teoretycznie?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 paź 2017, 22:45

Instalacja gazowa nie ma tu dużego znaczenia o ile prawidłowa mieszanka stechiometryczna. Ale wiadomo że 1 czy 2 jest ciut na bogato wiec tylko ekonomicznie źle to wychodzi.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 paź 2017, 12:31

Jarewa pisze:Ty nie masz Piotrku po co bo masz ABK a ten silnik uczy się paliwa, po to właśnie masz czujnik spalania stukowego.
Z tego co czytałem w różnych technicznych źródłach kąt wyprzedzenia w silnikach z czujnikami jest tylko opóźniany względem "sztywnego" z mapy. Więc sterownik nie próbuje zwiększać wyprzedzenia powyżej tego co ma na mapie (może tylko zmniejszyć). Parametry adaptacji wyprzedzenia zapłonu też nigdzie nie widziałem, tylko chwilowe korekty jak już.

Nawet firma AC wypuściła ostatnio nową wersje wariatora AC TAP oznaczoną 03 pod nowoczesne silniki z dwoma czujnikami wałków i opcjami zapobiegającymi wykrywania modyfikacji sygnału czujnika wału jak wypadanie zapłonów albo złego działania wariatorów rozrządu. Więc zmiana kąta powinna mieć też wpływ na nowsze silniki niż ABK (chyba że produkują to tylko dla picu aby zarobić pieniądze).

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 paź 2017, 14:54

Wiecie co to trochę zbaraniałem teraz ;-) ale ok
Ostatnio znajomemu ustawiłem na 6 bo miał coś ok 9 i po tej operacji twierdzi że ma trochę większe spalanie lpg(II gen) ale dziś cofnąłem z powrotem w granicę 9-10 stopni.
Jak się odezwie to dam znać, chodź zważywszy że gaz mamy jaki mamy i sam widzę że raz auto idzie lepiej a raz nie, a co za tym raz zrobię ciut więcej km a raz mniej więc nie wiem na ile to będzie miarodajne. Trzeba by odpowiednio długo to testować.

Awatar użytkownika
Tsarkam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 14 sty 2017, 13:34

Post autor: Tsarkam » 25 paź 2017, 15:08

maciek889 pisze:Jarewa napisał/a:
Ty nie masz Piotrku po co bo masz ABK a ten silnik uczy się paliwa, po to właśnie masz czujnik spalania stukowego.
Z tego co czytałem w różnych technicznych źródłach kąt wyprzedzenia w silnikach z czujnikami jest tylko opóźniany względem "sztywnego" z mapy. Więc sterownik nie próbuje zwiększać wyprzedzenia powyżej tego co ma na mapie (może tylko zmniejszyć). Parametry adaptacji wyprzedzenia zapłonu też nigdzie nie widziałem, tylko chwilowe korekty jak już.
Mi też się wydaje, że ECU co najwyżej opóźni zapłon względem mapy. Chyba, że silnik może pracować na dwóch paliwach, jak np. AAH. Wtedy faktycznie wykrywa na jakim paliwie jedzie (95 czy 98) i z odpowiedniej mapy zapłonowej korzysta oraz dodatkowo cały czas koryguje (opóźnia) jeśli jest potrzeba i stukowce coś wykryją. Moje AAH jadąc na LPG korzysta właśnie z mapy 98.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 paź 2017, 16:52

Jutro maćku sprawdzę akurat mam abk na warsztacie to luknę ile jest na jałowym bez blokowania sterownika, ale podejrzewam że grubo ponad 6st wiec by było przeciwnie co napisałeś.

Chyba że Piotrek wie bo ustawia zapłony w abk i może kojarzy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 paź 2017, 17:17

Jarewa pisze:Chyba że Piotrek wie bo ustawia zapłony w abk i może kojarzy.
wiesz co właśnie nie, bo zapłon zwykle ustawiam na bp ;-) ale że mnie zaciekawiliście to spróbuję się któregoś dnia pobawić u siebie.
Jarewa pisze:Jutro maćku sprawdzę akurat mam abk na warsztacie to luknę ile jest na jałowym bez blokowania sterownika,
zwykle jak dobrze ustawiony na 6 to właśnie będzie się tam troszkę wahać pomiędzy 4 a 7.
A mogę powiedzieć tyle że u mnie np w grupie 006 zawsze jest ok 6 i nie ważne czy mam bp czy lpg załączone czyli wychodziło by na to że nie przestawia drastycznie anie nie ujmując anie nie dodając tych kilku stopni.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 paź 2017, 21:09

No sprawdziłem dziś "zero" lata jak żyd po pustyni, od 4 stopni do 8 ale mając nawet 8 widziałem czasem dużo przed kreska wiec jakby czasami sterownik ustawiał ponad 10st wymuszał sprawdzał czy występuje spalanie stukowe. Po tym sporym winduje na 4st.

Akurat w nim robiłem czujnik stukowy 4 dni temu i widziałem na oscyloskopie czasami spalanie stukowe na jałowym.

Musze jeszcze w innym sprawdzić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl