jeszcze tak btw.
jest dokładnie odwrotnieJarewa pisze:A wiesz dlaczego?? bo pogorszyłeś dół a polepszyłeś górę
Z tego co czytałem w różnych technicznych źródłach kąt wyprzedzenia w silnikach z czujnikami jest tylko opóźniany względem "sztywnego" z mapy. Więc sterownik nie próbuje zwiększać wyprzedzenia powyżej tego co ma na mapie (może tylko zmniejszyć). Parametry adaptacji wyprzedzenia zapłonu też nigdzie nie widziałem, tylko chwilowe korekty jak już.Jarewa pisze:Ty nie masz Piotrku po co bo masz ABK a ten silnik uczy się paliwa, po to właśnie masz czujnik spalania stukowego.
Mi też się wydaje, że ECU co najwyżej opóźni zapłon względem mapy. Chyba, że silnik może pracować na dwóch paliwach, jak np. AAH. Wtedy faktycznie wykrywa na jakim paliwie jedzie (95 czy 98) i z odpowiedniej mapy zapłonowej korzysta oraz dodatkowo cały czas koryguje (opóźnia) jeśli jest potrzeba i stukowce coś wykryją. Moje AAH jadąc na LPG korzysta właśnie z mapy 98.maciek889 pisze:Jarewa napisał/a:
Ty nie masz Piotrku po co bo masz ABK a ten silnik uczy się paliwa, po to właśnie masz czujnik spalania stukowego.
Z tego co czytałem w różnych technicznych źródłach kąt wyprzedzenia w silnikach z czujnikami jest tylko opóźniany względem "sztywnego" z mapy. Więc sterownik nie próbuje zwiększać wyprzedzenia powyżej tego co ma na mapie (może tylko zmniejszyć). Parametry adaptacji wyprzedzenia zapłonu też nigdzie nie widziałem, tylko chwilowe korekty jak już.
wiesz co właśnie nie, bo zapłon zwykle ustawiam na bp ale że mnie zaciekawiliście to spróbuję się któregoś dnia pobawić u siebie.Jarewa pisze:Chyba że Piotrek wie bo ustawia zapłony w abk i może kojarzy.
zwykle jak dobrze ustawiony na 6 to właśnie będzie się tam troszkę wahać pomiędzy 4 a 7.Jarewa pisze:Jutro maćku sprawdzę akurat mam abk na warsztacie to luknę ile jest na jałowym bez blokowania sterownika,