Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.8 AAH] Jak ściągnąć miskę olejową

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
dirtydiana
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 29 lis 2015, 13:53

[B4 2.8 AAH] Jak ściągnąć miskę olejową

Post autor: dirtydiana » 24 paź 2017, 22:37

Cześć,
zauważyłem że leci mi z uszczelki z pod miski olejowej. Czy ktoś ma instrukcje jak wymienić tą uszczelkę ( są 2? ) poszperałem trochę w necie i wyczytałem, że to wcale takie banalne w tych silnikach nie jest :(

Może lepiej oddać do mechaniora ile może taka wymiana ew. kosztować?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3794
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 24 paź 2017, 23:16

oddaj do mechanika, trzeba wózek ściągać.

dirtydiana
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 29 lis 2015, 13:53

Post autor: dirtydiana » 25 paź 2017, 10:26

Leo pisze:oddaj do mechanika, trzeba wózek ściągać.
Ok czyli nawet nie będę się za to zabierał... dzięki leo za odpowiedz :)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 paź 2017, 10:47

Tutaj był opis wymiany uszczelki miski w V6: https://audi80.pl/topics75/b4-abc-wy ... t26758.htm

Jak mało cieknie to nie ma sensu bo nawet na nowej uszczelce jest szansa że za kilka tysięcy kilometrów zacznie się lekko pocić bo te silniki tak mają.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3794
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 25 paź 2017, 10:52

bo sama wymiana uszczelki nic nie da, trzeba planować michę na lustro.

dirtydiana
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 29 lis 2015, 13:53

Post autor: dirtydiana » 25 paź 2017, 14:53

zrobić raczej musze bo wyciek jest na tyle duży, że po 2-3 dniach postoju pod autem pojawia sie 1-2 krople (płyte pod silnik zdemontowałem ) Nie wiem tylko czy dokładnie leci olej z miski tj uszczelki czy z połączenia silnik a skrzynia. Górę juz mi mechanik uszczelnił uszczelki pod obiema kapami ale nadal cos leci.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 paź 2017, 18:53

Zobacz czy nie leci z czujników ciśnienia oleju albo czujnika punktu zapłonu na bloku (obie rzeczy po lewej stronie silnika).

dirtydiana
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 29 lis 2015, 13:53

Post autor: dirtydiana » 28 paź 2017, 20:01

maciek889 pisze:Zobacz czy nie leci z czujników ciśnienia oleju albo czujnika punktu zapłonu na bloku (obie rzeczy po lewej stronie silnika).

jutro będę przy autku to sprawdzę, masz może fotkę tego elementu ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 28 paź 2017, 21:56

Akurat znalazłem zdjęcie na którym widać że obie te rzeczy mocno ciekną:

1. czujnik punktu zapłonu
2. czujniki ciśnienia oleju
3. podstawa filtra oleju (dla orientacji)

Obrazek

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 29 paź 2017, 15:28

Jak już masz zarzyganą podstawę filtra to na 99% będzie trafiony oring uszczelniający samą podstawę. U mnie AAH wypluł cały olej w 4s jak ten oring strzelił. Uszczelniłem wszystko poza tym właśnie ustrojstwem. Także zabierz się za całość kompleksowo.

Olej pełza po całym silniku. I może lecieć z lewej a zarzygane będzie z tyłu lub z prawej strony.

dirtydiana
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 29 lis 2015, 13:53

Post autor: dirtydiana » 29 paź 2017, 20:37

bloku pisze:Jak już masz zarzyganą podstawę filtra to na 99% będzie trafiony oring uszczelniający samą podstawę. U mnie AAH wypluł cały olej w 4s jak ten oring strzelił. Uszczelniłem wszystko poza tym właśnie ustrojstwem. Także zabierz się za całość kompleksowo.

Olej pełza po całym silniku. I może lecieć z lewej a zarzygane będzie z tyłu lub z prawej strony.

dzieki panowie :) postaram się to zrobić jeszcze w tym sezonie, choć cabik za kilka dni idzie pod pierzynkę :D W najgorszym wypadku zrobię to na przyszły sezon... W tym sezonie już wsadziłem 2 tysie w sam silnik rozrząd, olej, termostat itd itd i myślałem że na tym koniec :P :p :p No ale cóż cabik to i tak zabawka a zabawa kosztuje :D

Megster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 07 lut 2008, 22:15

Post autor: Megster » 29 paź 2017, 21:56

To zdjęcie zrobione od góry czy dołu? Chciałem u siebie sprawdzić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga