[B4 1.9 1Z] Długie odpalanie silnika po dłuższym postoju
-
- Forum Audi 80
- Posty: 37
- Rejestracja: 05 lip 2016, 22:20
- Imię: Grzegorz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Częstochowa
[B4 1.9 1Z] Długie odpalanie silnika po dłuższym postoju
Witam,
Od pewnego czasu mam problem z odpalaniem silnika. Dzieje się to po kilkugodzinnym (szczególnie rano) postoju.
Odpalenie auta trwa czasami nawet do 8 sekund. Silnik kręci, kręci i powoli zaczyna załapywać aż w końcu z trudnością ale rusza. Później już bez problemu zapala aż do następnego dłuższego postoju.
Do tej pory ustaliłem:
- układ ładowania działa (prąd podczas rozruchu, na postoju oraz napięcie ok)
- wszystkie świece w porządku
- grzanie świec działa (temp sprawdzona na komputerze i dotykowo)
Jedyną metodą która w dużym stopniu pomaga jest dogrzewanie świec około 10 razy i wtedy zapala również z wysiłkiem ale dużo szybciej). Niestety przy wyższych temperaturach otoczenia dogrzewanie nie działa i muszę dłużej męczyć silnik (przekaźnik nie załącza się drugi raz na dłużej)
Podejrzenie pada jeszcze na filtr paliwa ale niezrozumiałe by było w tym momencie wspomaganie dogrzewaniem.
Jakieś pomysły w tej sytuacji?
Od pewnego czasu mam problem z odpalaniem silnika. Dzieje się to po kilkugodzinnym (szczególnie rano) postoju.
Odpalenie auta trwa czasami nawet do 8 sekund. Silnik kręci, kręci i powoli zaczyna załapywać aż w końcu z trudnością ale rusza. Później już bez problemu zapala aż do następnego dłuższego postoju.
Do tej pory ustaliłem:
- układ ładowania działa (prąd podczas rozruchu, na postoju oraz napięcie ok)
- wszystkie świece w porządku
- grzanie świec działa (temp sprawdzona na komputerze i dotykowo)
Jedyną metodą która w dużym stopniu pomaga jest dogrzewanie świec około 10 razy i wtedy zapala również z wysiłkiem ale dużo szybciej). Niestety przy wyższych temperaturach otoczenia dogrzewanie nie działa i muszę dłużej męczyć silnik (przekaźnik nie załącza się drugi raz na dłużej)
Podejrzenie pada jeszcze na filtr paliwa ale niezrozumiałe by było w tym momencie wspomaganie dogrzewaniem.
Jakieś pomysły w tej sytuacji?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 334
- Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
- Lokalizacja: Siedlce
U mnie podobny objaw jest, tylko jak zimny po 1 podgrzaniu kręci kilka sekund potem odpali i szarpnie 2-3 razy motorem a potem jest już okej. Musisz wstawić sobie odcinek przewodu igielitowego na zasilaniu pompy. A jeśli masz oryginalny filtr paliwa czyli wkręcany w obudowę to najlepiej zmienić na zwykły, na dniach to samo będe robił to u siebie.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko