Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Długie odpalanie silnika po dłuższym postoju

grzesław
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 05 lip 2016, 22:20
Imię: Grzegorz
Model: Audi A6
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa

[B4 1.9 1Z] Długie odpalanie silnika po dłuższym postoju

Post autor: grzesław » 31 paź 2017, 21:45

Witam,
Od pewnego czasu mam problem z odpalaniem silnika. Dzieje się to po kilkugodzinnym (szczególnie rano) postoju.
Odpalenie auta trwa czasami nawet do 8 sekund. Silnik kręci, kręci i powoli zaczyna załapywać aż w końcu z trudnością ale rusza. Później już bez problemu zapala aż do następnego dłuższego postoju.

Do tej pory ustaliłem:
- układ ładowania działa (prąd podczas rozruchu, na postoju oraz napięcie ok)
- wszystkie świece w porządku
- grzanie świec działa (temp sprawdzona na komputerze i dotykowo)

Jedyną metodą która w dużym stopniu pomaga jest dogrzewanie świec około 10 razy i wtedy zapala również z wysiłkiem ale dużo szybciej). Niestety przy wyższych temperaturach otoczenia dogrzewanie nie działa i muszę dłużej męczyć silnik (przekaźnik nie załącza się drugi raz na dłużej)

Podejrzenie pada jeszcze na filtr paliwa ale niezrozumiałe by było w tym momencie wspomaganie dogrzewaniem.

Jakieś pomysły w tej sytuacji?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 31 paź 2017, 21:54

Sporo jest tematów o tym , wystarczy przejrzeć kilka stron.

Podstawowe rzeczy to kąt wtrysku , dawka paliwa , pecherze powietrza w przewodzie paliwowym na zasilaniu do pompy.

grzesław
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 05 lip 2016, 22:20
Imię: Grzegorz
Model: Audi A6
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: grzesław » 31 paź 2017, 22:13

Tylko jeśli chodzi o paliwo to nie rozumiem dlaczego pomaga dogrzewanie świec? Może to proste ale specjalistą nie jestem.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 31 paź 2017, 23:33

Podgrzewając komore spalania , paliwo szybciej dostaje samozapłonu.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 lis 2017, 08:03

lub silnik kaput i nie ma kompresji

bociek22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:28
Lokalizacja: Tarnawa

Post autor: bociek22 » 01 lis 2017, 09:54

A ja bym obstawiał że układ paliwowy jest nieszczelny. Sprawdź czy niema pęcherzyków powietrza w paliwie

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 01 lis 2017, 10:08

PieterB pisze:lub silnik kaput i nie ma kompresji
Ostateczna ostateczność , na seryjnym silniku to rzadkość , ale w modyfikowanych mocno silnikach potrafi tłok pęknąć.

grzesław
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 05 lip 2016, 22:20
Imię: Grzegorz
Model: Audi A6
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: grzesław » 01 lis 2017, 10:16

bociek22 pisze:A ja bym obstawiał że układ paliwowy jest nieszczelny. Sprawdź czy niema pęcherzyków powietrza w paliwie
A jak to sprawdzić?

Mechanik obstawia zapchany filtr paliwa choć ten nie jest stary.

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 01 lis 2017, 10:51

U mnie podobny objaw jest, tylko jak zimny po 1 podgrzaniu kręci kilka sekund potem odpali i szarpnie 2-3 razy motorem a potem jest już okej. Musisz wstawić sobie odcinek przewodu igielitowego na zasilaniu pompy. A jeśli masz oryginalny filtr paliwa czyli wkręcany w obudowę to najlepiej zmienić na zwykły, na dniach to samo będe robił to u siebie.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 01 lis 2017, 10:51

A jak to sprawdzić?
Jak uruchomisz silnik to obserwuj w przewodzie zasilającym z filtra do pompy , czy widać w nim przemieszczające się pęcherze powietrza , chyba że już też ktoś wstawił czarne przewody gumowe , bo chciał wyeliminować ten problem.

grzesław
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 05 lip 2016, 22:20
Imię: Grzegorz
Model: Audi A6
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: grzesław » 01 lis 2017, 11:06

No właśnie mam czarne ale pokombinuję z tymi przewodami.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 01 lis 2017, 11:31


grzesław
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 05 lip 2016, 22:20
Imię: Grzegorz
Model: Audi A6
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: grzesław » 01 lis 2017, 11:42

Dzięki za filmową podpowiedź :)

Awatar użytkownika
mantix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sie 2008, 21:49

Post autor: mantix » 06 lis 2017, 23:07

Grzegorz jak wpadniesz na jakiś trop to daj znać, ja mam to samo, układ paliwowy szczelny, inne juz wtryski założone, rozrusznik zmieniony i dalej to samo: jak świece zagrzeją pali ma strzał a jak temp wyższa, może być nawet 25 na zewnątrz trzeba pokręcić kilka obrotów

Awatar użytkownika
grig0ri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 04 wrz 2014, 13:35
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grig0ri » 06 lis 2017, 23:33

Zaproponuję kontrolę dawki i ewentualną korektę w okolice 3,5mg.
Przy tej okazji kontrolę kąta wtrysku- celujemy w okolice 55.
Można też w adaptacjach zwiększyć dawkę startową.
Powinno też pomóc naciśnięcie przy rozruchu pedału gazu w podłogę.
Z filtrem paliwa też warto zrobić porządek.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl