Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Długie odpalanie silnika po dłuższym postoju

Awatar użytkownika
mantix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sie 2008, 21:49

Post autor: mantix » 06 lis 2017, 23:46

grig0ri pisze:Powinno też pomóc naciśnięcie przy rozruchu pedału gazu w podłogę.
To nie ta bajka :-) Piszemy o tdi, merdanie pedałem nie ma wpływu podczas odpalania

grzesław
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 05 lip 2016, 22:20
Imię: Grzegorz
Model: Audi A6
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: grzesław » 07 lis 2017, 00:48

Niestety wybadałem drobne pęcherzyki powietrza przed pompką więc profilaktycznie zacznę od filtra i dam znać jakie efekty.

Awatar użytkownika
grig0ri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 04 wrz 2014, 13:35
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grig0ri » 07 lis 2017, 08:12

To nie ta bajka :-) Piszemy o tdi, merdanie pedałem nie ma wpływu podczas odpalania
Jeszcze do niedawna zgodziłbym się z Tobą bo też sądziłem, że skoro nie ma linki to wciśnięcie gazu nic nie da.

Sytuacja, która zweryfikowała mój pogląd miała miejsce właśnie podczas regulacji dawki po wymianie tłokorozdzielacza na 11. W celach testowych wyjechalem mocno na minus w okolice 10mg, podczas ruszania auto zgaslo i za cholerę nie chciało wystartować. Już miałem poprawiać nastawnik "na oko" ale przypomniałem sobie tekst z instrukcji ze starej ścierki 1.8td o tym aby podczas rozruchu porannego dusić sprzęglo i gaz do podłogi. Jakie było moje zdziwienie gdy silnik praktycznie normalnie zaskoczył.
Sądzę więc, że ecu już podczas kręcenia rozrusznikiem uwzględnia polożenie pedału gazu co z kolej ma wplyw na ilość podawanego paliwa.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 lis 2017, 20:07

grig0ri pisze:Sądzę więc, że ecu już podczas kręcenia rozrusznikiem uwzględnia polożenie pedału gazu co z kolej ma wplyw na ilość podawanego paliwa.
Zapewniam cię ze sie mylisz ...przy kręceniu rozrusznikiem ECU ustawia nastawnikiem tylko i wyłacznie dawkę startową i nie ma innej opcji ,bo tak to zostało wymyślone ,a pedał gazu działa dopiero po odpaleniu ...i nie ma tu żadnych wyjatków bez względu na to co się komu przydarzyło i co się komu wydaje ;-)

Awatar użytkownika
grig0ri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 04 wrz 2014, 13:35
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grig0ri » 08 lis 2017, 21:31

Myslę, że to jedna z tych rzeczy co sie fizjologom nie śniła rotfl

Opisałem przypadek, który przydarzył mnie się osobiście. Gdy kręciłem rozrusznikiem silnik jakby załapywał ale jednak nie mógł wystartować.
Po wciśnięciu gazu i zakręceniu efekt był taki, że auto odpaliło po raptem 2 obrotach wału- czy to za sprawą przypadku, czy jakiejś Boskiej interwencji nie mam zamiaru się upierać.

Ciekaw jestem tylko, czy mój przypadek jest odosobniony i czy zainteresowany coś zdążył już zdziałać.

grzesław
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 05 lip 2016, 22:20
Imię: Grzegorz
Model: Audi A6
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: grzesław » 18 lis 2017, 19:01

W poprzednią sobotę autko już nie odpaliło. Kręciłem, grzałem, kręciłem i nic. Tylko aku padł i tyle z dalszej jazdy. Z tyłu tylko kłęby białego dymu.

W poniedziałek doholowaliśmy auto z kolegą do znajomego mechanika i zaczęła się zabawa, gdyż...

Najpierw była próba z odpaleniem auta przez bezpośrednie napryskanie sprayem do silnika jakiegoś tam specyfiku do czyszczenia żeby go odpalić. Niby łapał obroty ale za moment dławił się i gasł, tak jakby nie dostawał paliwa, a przy tym wyszło że nie reaguje na pedał gazu. Wielka chmura białego dymu, aż siwo na podwórku, ale jakoś się udało wjechać do warsztatu przy ciągłym pryskaniu do silnika sprayem.

No i zaczęło się dochodzenie.

Filtr paliwa w porządku.
Nieszczelności w układnie, brak.
Wtryski w porządku.
Czujnik położenia wału w porządku.

Aż w końcu wyszło szydło z worka, a raczej urwało się ;-)
Niestety ale ani moje podejrzenia ani Wasze się nie sprawdziły.

Urwany klin na wale rozrządu. Specjalistą nie jestem i tylko wiem że z czasem zaczęły się rozbieżności na zbieżności rozrządu co przyczyniało się do problemów z odpalaniem.

Po wymianie koła wału i ustawieniu zapłonu wszystko działa jak należy i odpala na przysłowiowy "dotyk".

Ponoć urwany klin to jedna z dosyć częstych przypadłości 80tek.

Dla tych którzy od razu chcą się brać za wtryski i cały układ polecam sprawdzić jeszcze rozrząd. okok

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 18 lis 2017, 19:09

grzesław pisze:Urwany klin na wale rozrządu.
W 1Z nie ma klina na wale.

Skoro taki był objaw :
:arrow: to dolne koło wału nie miało wibracji :?:
:arrow: Po ustawieniu kąta wtrysku , za jakiś czas znów nie trzymałby swoich parametrów.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 lis 2017, 19:14

grzesław pisze:Ponoć urwany klin to jedna z dosyć częstych przypadłości 80tek.
Bzdury ...to przypadłość 1,9 TD gdzie faktycznie jest klin i to połaczenie potrafi się poddać po latach .W TDI to jest inaczej rozwiązane i nic się z tym nie dzieje .Dzieje sie dopiero jak ktoś tak wsadzi łapy i nie złoży jak nalezy.Także ja bym się tak nie cieszył że jest "naprawione" bo sam osobiście poprawiałem coś takiego własnie po takiej "naprawie " gdzie gosciu wymienił tylko koło na nowe ,nie zadbał o to żeby "uszczelnić " to nowe koło na lekko "skancerowanym " półksięzycu na wale gdzie koło miało już niestety luz osiowy i nie dał śruby na klej do gwintów ...skutek jego "naprawy " to powtórka uszkodzenia po kilku miesiacach ,sruba odkręcała sie już palcami ,koło mialo osiowy luz ponad 0,5 cm.Nie robię takich napraw ,ale w tym wypadku zrobiłem wyjątek i naprawiłem to po swojemu ,tak żeby nowe koło wchodziło na lekko wyrobiony półksięzyc ciasno i zeby nie miało osiowego luzu , oczywiscie nowa śruba dokręcona na max i na klej do gwintów .Jak ktoś wymienia tylko koło na nowe ,nie robiac nic z "wyrobionym " miejscem mocowania tego koła na wale ,powtórka uszkodzenia gwarantowana po jakimś czasie ,bo wystarczy że minimalnie" pusci" sruba i koło dostaje luzu osiowego .Dalatego najwazniejsze przy tej naprawie to zamocowanie nowego koła "na ciasno" ,a nie jak większość wsadzi i przykręci
Ostatnio zmieniony 18 lis 2017, 19:34 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

grzesław
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 05 lip 2016, 22:20
Imię: Grzegorz
Model: Audi A6
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: grzesław » 18 lis 2017, 19:32

MUNIOR pisze:
grzesław pisze:Ponoć urwany klin to jedna z dosyć częstych przypadłości 80tek.
Bzdury ...to przypadłość 1,9 TD gdzie faktycznie jest klin i to połaczenie potrafi się poddać po latach .W TDI to jest inaczej rozwiązane i nic się z tym nie dzieje .Dzieje sie dopiero jak ktoś tak wsadzi łapy i nie złoży jak nalezy.Także ja bym się tak nie cieszył że jest "naprawione" bo sam osobiście naprawiałem coś takiego własnie po takiej "naprawie " gdzie gosciu wymienił tylko koło na nowe ,nie zadbał o to żeby "uszczelnić " to nowe koło na lekko "skancerowanym " półksięzycu na wale gdzie koło miało już niestety luz osiowy i nie dał śruby na klej do gwintów ...skutek jego "naprawy " to powtórka uszkodzenia po kilku miesiacach ,sruba odkręcała sie już palcami ,koło mialo osiowy luz ponad 0,5 cm
Zgadza się że jest to inaczej rozwiązane niż w TD ale klin jest. Inny ale jest. Jednak się dzieje również w TDI. Na starym klej już był. Teraz też było klejone i dokręcone bardziej niż wystarczy.

Nie jest to wymyślone bo doświadczone na własnym aucie. Kto chce nie się kłóci. Ja tylko podaje co się zadziało u mnie.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 lis 2017, 19:36

grzesław pisze:Zgadza się że jest to inaczej rozwiązane niż w TD ale klin jest. Inny ale jest
O ile sie umówimy i "klinem " nazwiemy " kształt półksięzyca na wale to można powiedzieć ze jest .Prawdziwy "klin " to np.klin na wałku koła pompy wtryskowej ,który może w wypaść ze swojego miejsca podczas zakladania koła ...i można go wziaść w rekę i włożyć z powrotem ...i to z całą pewnoscią możemy nazwać klinem . Kształt półksięzyca to kształt i dla mnie nie jest ,nie był, i nigdy nie będzie to żaden klin ;-)

grzesław
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 05 lip 2016, 22:20
Imię: Grzegorz
Model: Audi A6
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: grzesław » 18 lis 2017, 20:03

Tak mi to wytłumaczono i tak opisałem. Jestem laikiem więc jak umiałem tak napisałem. Często tak bywa że dwóch się nie może dogadać o co chodzi choć mówią o tym samym ale własnymi słowami.

Bądź co bądź kolego Munior wiesz o co chodzi więc bardziej fachowo opisałeś tą usterkę. Dziękuję ;-)

Awatar użytkownika
mantix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sie 2008, 21:49

Post autor: mantix » 20 lis 2017, 00:49

U mnie jak na razie w tych temperaturach, które obecnie mamy czuli okolice kilku stopni w plusie pali na dotyk, tyle, że pojawił się dziwny objaw szarpanie szczególnie na 1 i 2 biegu przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu. Szarpnięcia jakby paliwa brakowało. Od razu po wymianie wtrysków nic się nie działo a teraz nowy rebus mysli_

bociek22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:28
Lokalizacja: Tarnawa

Post autor: bociek22 » 20 lis 2017, 19:23

a może to nie wtryski tylko brudny nastawnik

Awatar użytkownika
mantix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sie 2008, 21:49

Post autor: mantix » 21 lis 2017, 01:05

Na szczęście winne były styki w wtyczce od sterującego, dziś wyczyściłem i jest na razie ok. Z nastawnikiem już miałem przygodę, ale wyczyściłem rok temu i na razie jest ok. Przy zabrudzonym tzn. zaopiłkowanym nastawniku są bardziej łagodne objawy. Ja teraz miałem takie szarpanie jak by ktoś zapłon wyłączał :/

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1031
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 22 lis 2017, 11:24

Większość ludzi mówi na to klin, i jest to przypadłość wielu 1Z ( w nowszych tdi trochę już zmieniono to ) ale widać ją bujaniem się koła pasowego na wale podczas pracy, dalej przy naprawie należy sfrezować czoło wału i założyć nowe koło. A przyczyna wiek złe dokręcenie. Teraz jak się przestawił należało by sprawdzić kompresję czy zawory lekko nie dostały.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga