Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] Duże spalanie, proszę o analizę.

kocyl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 03 sie 2010, 12:22
Lokalizacja: Szczytna

Post autor: kocyl » 20 gru 2010, 08:09

Ok, dziękuje.
Ustawię kont wtrysku, ustawię dawkę na fabryczną oraz wyczyszczę lub jeżeli będzie trzeba wymienię przepływkę. Wtedy ponownie zloguję i dam znać na forum.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 20 gru 2010, 10:37

Zacznij od termostatu od 100-130 zł oryginalny ustaw kąt wtrysku co do dawki paliwa na razie bym nie ruszał pozmieniaj to co napisałem i zobaczysz jakie będzie spalanie ja u siebie mam dawkę 2.4 i spalanie nie przekracza 7.5 litra teraz

Jeszcze co do dawki paliwa to chyba zależy w jakim stanie jest pompa wtryskowa korekcja na wtryskach może niech któryś z kolegów rozwinie ten temat odnośnie dawki paliwa

m-system
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 01 lut 2017, 12:58
Lokalizacja: Dukla
Kontakt:

Post autor: m-system » 27 lis 2017, 14:35

Witam, pacjent to 80 tdi 1z 94' w automacie. Auto kupione nie dawno, po serwisie rozrządu, wyczyszczony nastawnik ustawiony kąt. Jedzie normalnie natomiast pali około 10l. Wg mnie sporo za dużo w stosunku do poprzedniej 80 którą miałem w manualu. Termostat jest ok bo pion łapie bardzo szybko. W czym szukać przyczyny? Osprzęt pierburga.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11728
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 lis 2017, 14:47

m-system, to że na blacie szybko łapie 90 niekoniecznie oznacza że w rzeczywistości tyle jest. Poczytaj o czujnikach szarym i niebieskim a zrozumiesz o czym mówię. Bardzo często są stosowane tanie zamienniki które mają bardzo duże przekłamanie. Termostat też jest bardzo łatwo sprawdzić - wystarczy sprawdzić w którym momencie dolny wąż robi się ciepły.
Poza tym jak masz pierburga to tylko zrobić logi.
Pytanie jeszcze jak sprawdzałeś to spalanie - mam nadzieję że nie po wskazaniu na liczniku.

m-system
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 01 lut 2017, 12:58
Lokalizacja: Dukla
Kontakt:

Post autor: m-system » 27 lis 2017, 15:03

Czujnik ten 4ro pinowy był wymieniony bo nie podawał temp do komputera silnika. O tym że łapie pion wnioskuję także po tym że juz po kilku km leci z nawiewów ciepłe powietrze. Spalanie zmierzone po kilometrażu na pełnym baku.
Rozwiń jeszcze myśl logów bo nie kojarzę o co chodzi.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11728
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 lis 2017, 15:06

m-system pisze:Rozwiń jeszcze myśl logów bo nie kojarzę o co chodzi.
a co tu rozwijać, jest to zapis parametrów pracy silnika w czasie. Podstawa podczas diagnozy tdi.

<iframe width="854" height="480" src="https://www.youtube.com/embed/t0QazXcVVXs" frameborder="0" gesture="media" allowfullscreen></iframe>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 lis 2017, 15:47

m-system pisze:Czujnik ten 4ro pinowy był wymieniony bo nie podawał temp do komputera silnika.
W audi 80 b4 TDI w orginale nigdy nie było 4 pinowych zintegrowanych czujników dla kompa i na licznik .Takie czujniki były dopiero w A4 ;-) .Dla kompa zawsze jest dwupinowy niebieski przy króćcu wodnym ,kolo wtrysku sterującego ,a dla licznika jest dwupinowy z tyłu glowicy ,przy scianie grodziowej .Wersje z klimatyzacją miały tam nawet 6 cio pinowy czujnik .
m-system pisze: Jedzie normalnie natomiast pali około 10l.
Nie ma takiej możliwosci żeby ten silnik spalił 10 litrów ..uzytkowany i jezdzony normalnie ,nawet rozregulowany tyle nie spali .Jedyna możliwosć to albo wycieki ,albo problem z "trzymającymi " hamulcami ,bo tzw."opory toczenia " mają już duży wpływ na spalanie

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11728
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 lis 2017, 16:06

MUNIOR pisze:a dla licznika jest dwupinowy z tyłu glowicy ,
chyba 3 pin
MUNIOR pisze:m-system napisał/a:
Jedzie normalnie natomiast pali około 10l.
Nie ma takiej możliwosci żeby ten silnik spalił 10 litrów ..uzytkowany i jezdzony normalnie ,nawet rozregulowany tyle nie spali .Jedyna możliwosć to albo wycieki ,albo problem z "trzymającymi " hamulcami ,bo tzw."opory toczenia " mają już duży wpływ na spalanie
jeszcze jest możliwość że oszukuje licznik z liczeniem km ostatnio ktoś tu opisywał podobny problem.

Tak sobie właśnie przypomniałem.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 27 lis 2017, 17:08

PieterB pisze:MUNIOR napisał/a:
a dla licznika jest dwupinowy z tyłu glowicy ,
chyba 3 pin
Szary , okrągły 3 pin dla wersji bez klimy

6 pin czarny dla wersji z fabryczną klimatyzacją.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga