Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[B4 2.0 ABT] słabe ogrzewanie w aucie

ODPOWIEDZ
mason106
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 31 mar 2014, 03:11
Lokalizacja: ŻARY

[B4 2.0 ABT] słabe ogrzewanie w aucie

Post autor: mason106 » 01 gru 2017, 18:25

Siema

W mojej 80 92 rok silnik 2.0 ABT + lpg zostala juz wymieniona nagrzewnica, termostat, sprawdzone linki od pokretel a dalej leci tylko lekko cieple powietrze.

jakies pomysly w czym jest problem?
Ostatnio zmieniony 05 gru 2017, 09:03 przez mason106, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zib3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 30 kwie 2016, 11:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Zib3l » 01 gru 2017, 19:56

Jeżeli ktoś ci się wkroił w złe miejsce do ogrzewania parownika (w 2 generacji chyba tez trzeba gaz ogrzewać) to możesz mieć słaby przepływ na magistrali nagrzewnica - pompa wody i powietrze momentalnie wychładza nagrzewnicę.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11735
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 gru 2017, 21:57

mason106, _uwaga
A klapy szczelne?

Chasiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 31 maja 2017, 17:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Chasiel » 03 gru 2017, 09:03

Słabo lub nieprawidłowo odpowietrzony układ chłodzenia, w I jak II gen lpg parownik jest podgrzewany cieczą chłodząca.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 04 gru 2017, 23:03

Chasiel pisze:Słabo lub nieprawidłowo odpowietrzony układ chłodzenia, w I jak II gen lpg parownik jest podgrzewany cieczą chłodząca.
Nawet z tym prymitywnym LPG można mieć Saharę w aucie.
Czy klapa powietrza ciepłe-zimne w zespole nagrzewnicy ma prawidłowo zregenerowaną piankę? Albo chociaż czymś oklejone, zaślepione otwory na niej?

mason106
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 31 mar 2014, 03:11
Lokalizacja: ŻARY

Post autor: mason106 » 05 gru 2017, 00:57

z tymi klapami to czytalem na forum. i takie zabawy to nie na moje umiejetnosci.

Mimo wymiany termostatu ukl zazwyczaj ma 70 stopni.

przy poprzenim tak samo bylo jeszcze org. mechanik mowil ze byl sprawny stary jak wymienialem .


odpowietrzalem uklad przy nagrzewnicy, weze sa gorace, obydwa.

a powietrze w srodku caly czas letnie,

[ Dodano: 2017-12-05, 00:57 ]
moze on jest caly czas zpowietrzony?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11735
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 gru 2017, 09:02

mason106, za dużo kombinujesz i tyle. Winne są klapy i tyle.

ps a jak proszę o poprawienie tematu to to zrób! bo temat pójdzie do kosza.
Tak ma wyglądać temat.
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=9608

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 06 gru 2017, 00:00

mason106 pisze:Mimo wymiany termostatu ukl zazwyczaj ma 70 stopni.
Po ilu kilometrach masz taką pokazywaną na liczniku temperaturę? U mnie to musi być dobre 3-5 kilometrów. Chociaż i wtedy już się robi w aucie bardzo ciepło przy obecnej pogodzie.
Możesz też mieć osad na nóżkach stabilizatora napięcia (czyści się je z każdej strony, nie tylko przód-tył!), bądź pęknięte luty naokoło nakrętek wskaźnika na płycie drukowanej licznika - u mnie było to drugie. Nic tam na razie nie kalibruj, nie kręć.
Ale najpierw zacznij od dłuższego odcinka, żeby silnik nie miał szans na nierozgrzanie i jeśli nadal wskazuje te 70 stopni to zmierz temperaturę głowicy termoparą, pirometrem lub czymkolwiek co dobrze mierzy temperaturę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl