[B4 2.0 ABK] Przekładka silnika z 2.0 ABT na ABK
[B4 2.0 ABK] Przekładka silnika z 2.0 ABT na ABK
Witam,
Od niedawna jestem posiadaczem Audi 80 B4 z uszkodzonym silnikiem ( dziura w tłoku, prawdopodobnie przeskoczył rozrząd, mniejsza z tym )
Kupując auto w karcie pojazdu jak i w dowodzie było wpisane 85kW/115km
Rzeczywiście jak na moje NIE fachowe oko jest tak zwyky 90 konny silnik na monowtrysku, a tak przynajmniej przypuszczam ze względu na okrągły fltr powietrza.
Kupiłem drugą 80tke rozbitka ze 115 konnym silnikiem.
I teraz cała zabawa. Wiadomo, że jest trochę roboty zeby zrobić kompletnego swapa z 90 na 115.
Nie chce mi się wierzyć że ktoś kiedyś zrobił kompletną przekładkę na słabszy motor, bo po co ? Po to żeby gaz na jednopunkt założyć ?
Są jakieś oznaczenia na bloku czy gdzieś żeby to potwierdzić że to napewno 90 konny ABT ?
Pytam, bo w zasadzie jest samochód, obok stoi dawca a każdy mechanik jak usłyszy o przekładce to cmeka. Wolę się upewnić że to na pewno ABT a nie ABK.
Jeden mechanik zaoferował mi również przekładkę silnika ze 115 i że podłączy go tak jak tą 90 i ten gaz który jest też będzie na tym silniku chodził. Czy jest coś takiego wgl możliwe ?
Z góry przepraszam za mój tok myśli wyżej wypisany ale to moja pierwsza tego typu przygoda z samochodem.
A może zna ktoś kogoś z mazowieckiego co by się tego zadania podjął ?
Od niedawna jestem posiadaczem Audi 80 B4 z uszkodzonym silnikiem ( dziura w tłoku, prawdopodobnie przeskoczył rozrząd, mniejsza z tym )
Kupując auto w karcie pojazdu jak i w dowodzie było wpisane 85kW/115km
Rzeczywiście jak na moje NIE fachowe oko jest tak zwyky 90 konny silnik na monowtrysku, a tak przynajmniej przypuszczam ze względu na okrągły fltr powietrza.
Kupiłem drugą 80tke rozbitka ze 115 konnym silnikiem.
I teraz cała zabawa. Wiadomo, że jest trochę roboty zeby zrobić kompletnego swapa z 90 na 115.
Nie chce mi się wierzyć że ktoś kiedyś zrobił kompletną przekładkę na słabszy motor, bo po co ? Po to żeby gaz na jednopunkt założyć ?
Są jakieś oznaczenia na bloku czy gdzieś żeby to potwierdzić że to napewno 90 konny ABT ?
Pytam, bo w zasadzie jest samochód, obok stoi dawca a każdy mechanik jak usłyszy o przekładce to cmeka. Wolę się upewnić że to na pewno ABT a nie ABK.
Jeden mechanik zaoferował mi również przekładkę silnika ze 115 i że podłączy go tak jak tą 90 i ten gaz który jest też będzie na tym silniku chodził. Czy jest coś takiego wgl możliwe ?
Z góry przepraszam za mój tok myśli wyżej wypisany ale to moja pierwsza tego typu przygoda z samochodem.
A może zna ktoś kogoś z mazowieckiego co by się tego zadania podjął ?
Oznaczenie silnika masz wybite na bloku, stojąc przodem do auta jest to po prawej stronie.
ABT owszem, ma 90km jednak jest to silnik bezkolizyjny więc ta dziura w tłoku po zerwaniu rozrządu rzuca tutaj cień wątpliwości - bo nie tylko ABT w 80-tkach miało okrągły filtr. Może to jakieś 1.8 z B3. Rzuc okiem na blok silnika i będziesz wiedział.
[ Dodano: 2017-12-06, 19:35 ]
Dodatkowo we wnęce na koło zapasowe masz nalepkę a tam napisane, jaki silnik był fabrycznie.
ABT owszem, ma 90km jednak jest to silnik bezkolizyjny więc ta dziura w tłoku po zerwaniu rozrządu rzuca tutaj cień wątpliwości - bo nie tylko ABT w 80-tkach miało okrągły filtr. Może to jakieś 1.8 z B3. Rzuc okiem na blok silnika i będziesz wiedział.
[ Dodano: 2017-12-06, 19:35 ]
Dodatkowo we wnęce na koło zapasowe masz nalepkę a tam napisane, jaki silnik był fabrycznie.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
jeszcze mało widziałeśWoonski^ pisze:Nie chce mi się wierzyć że ktoś kiedyś zrobił kompletną przekładkę na słabszy motor, bo po co ?
a pewnie że sąWoonski^ pisze:Są jakieś oznaczenia na bloku czy gdzieś żeby to potwierdzić że to napewno 90 konny ABT ?
Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę że zakładając abk zamiast abt instalacja lpg idzie też do przeróbki i najlepiej na IV gen bo z I czy II gen wcześniej czy później będziesz miał spore kłopoty.
jest tu parę takich tematów zerknij a będziesz wsio wiedział. Mi się nie chce tego po raz kolejny pisać. przykład https://audi80.pl/topics77/b4-20-ab ... 104015.htmWoonski^ pisze:Czy jest coś takiego wgl możliwe ?
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Tak. Pewnie zostawi monowtrysk bo wywalenie wiązki komputera to ściagnie całego wnętrza a już za to bardziej zawaleniu mechanicy biorą po 300zł.Jeden mechanik zaoferował mi również przekładkę silnika ze 115 i że podłączy go tak jak tą 90 i ten gaz który jest też będzie na tym silniku chodził. Czy jest coś takiego wgl możliwe ?
Wg. mnie nie ma to ekonomicznego sensu komuś to zlecać a i samemu jeśli ma się dużo wolnego czasu to może.
Tu masz wybity numer silnika: https://obrazki.elektroda.pl/2766266200_1327351913.jpg
I zobacz na naklejce we wnęce koła zapasowego czy masz wpisane ABT czy ABK bo może tylko tłumacz się pomylił albo masz przebijane numery nadwozia...
No to co zrobić w takim wypadku ?
ABT jest złom, dziura w tłoku, ciekawe czy tylko w jednym bo tylko pierwszy sprawdzałem, silników ABT wgl nie ma w mojej okolicy, baaa, nawet części nie ma.
Po za tym kupiłem tą drugą 80 tke ze 115 i jest nawet dobrej kondycji, co lepsze ma nawet klimatyzacje którą też chciałbym do swojej przełożyć. Chce zrobić auto dla siebie i żeby było na lata. Koszty kosztami, tego nie uniknę ale chce żęby to było w kupie i chulało dobrze
ABT jest złom, dziura w tłoku, ciekawe czy tylko w jednym bo tylko pierwszy sprawdzałem, silników ABT wgl nie ma w mojej okolicy, baaa, nawet części nie ma.
Po za tym kupiłem tą drugą 80 tke ze 115 i jest nawet dobrej kondycji, co lepsze ma nawet klimatyzacje którą też chciałbym do swojej przełożyć. Chce zrobić auto dla siebie i żeby było na lata. Koszty kosztami, tego nie uniknę ale chce żęby to było w kupie i chulało dobrze
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
A nie możesz jeździć dawcą?
Nie wiem czy nie wyjdzie ci tyle samo kupienie sprawnego samochód co płacenie mechanikom za taki swap.
Tylko mechanik coś źle podłączy z elektryką po przekładce i będzie źle jeździć to będziesz latami się męczyć. Ilu to ludzie sprzedaje samochody w których nikt nie może dojść do ładu.Woonski^ pisze: Chce zrobić auto dla siebie i żeby było na lata.
Nie wiem czy nie wyjdzie ci tyle samo kupienie sprawnego samochód co płacenie mechanikom za taki swap.
Dawca rozbity ...
[ Dodano: 2017-12-07, 15:22 ]
Dodam, że patrzyłem na naklejkę w kole zapasowym i tam też jest ABK
Dziś dzwoniłem do jednego majstra.
Powiedział żeby przełożyć silnik od tej 115 bo tylko kolektor itd. od 90 i podłączyć ten gaz co jest i jeździć. Powiedział, że tak będzie najtaniej i najprościej.
Na czym to dokładnie polega ?
Bo nie ukrywam ale na 5 mechaników tylko jeden miałby wgl chęć podjąć sie kompletnej przekładki ze 115 a reszta chce przekładać sam silnik i zrobić tak żeby chodziło na monowtrysku z ABT.
[ Dodano: 2017-12-07, 15:22 ]
Dodam, że patrzyłem na naklejkę w kole zapasowym i tam też jest ABK
Dziś dzwoniłem do jednego majstra.
Powiedział żeby przełożyć silnik od tej 115 bo tylko kolektor itd. od 90 i podłączyć ten gaz co jest i jeździć. Powiedział, że tak będzie najtaniej i najprościej.
Na czym to dokładnie polega ?
Bo nie ukrywam ale na 5 mechaników tylko jeden miałby wgl chęć podjąć sie kompletnej przekładki ze 115 a reszta chce przekładać sam silnik i zrobić tak żeby chodziło na monowtrysku z ABT.
Mógłbyś nieco przybliżyć te "pchanie się w problemy" ?
[ Dodano: 2017-12-07, 17:53 ]
Pytam, bo Ty np mówisz "albo całość albo nic " a inni mówią żeby zrobić inaczej bo, jak to mechaniory określają " Wisz Pan jak to je z temi przekładkami, zara Ci coś będzie nie działać a to kostka inna a to inaczy podiętę"
Sam powoli głupieje
[ Dodano: 2017-12-07, 17:53 ]
Pytam, bo Ty np mówisz "albo całość albo nic " a inni mówią żeby zrobić inaczej bo, jak to mechaniory określają " Wisz Pan jak to je z temi przekładkami, zara Ci coś będzie nie działać a to kostka inna a to inaczy podiętę"
Sam powoli głupieje
Woonski^, Weź jeszcze pod uwagę, że mechanik jest od wielu samochodów, audi, nissanów fordów itd. a tu na forum masz kolegów którzy siedzą albo tylko w A80 albo głównie w tym aucie, a niektórzy z nich, jak koledzy wyżej zjedli już nawet zęby na pewnych tematach - więc pchając sie w takie rzeczy jak przekładki w A80 raczej słuchałbym doświadczonych kolegów z forum
Spoko, ja tu nikogo nie krytykuję, auto mam raptem od tygodnia i każda Wasza odpowiedź w tym temacie to dla mnie jakaś nowa ciekawostka za co Wam z góry dziękuję.
Ja nie chce na siłę zrobić miksować te 115 na gratach od 90 ale jaki mam wybór ?
Nikt nie chce podjąć się kompletnego swapa na 115 mimo tego że mam kompletny samochód na przekładkę.
Dochodzi jeszcze ta opcja że jeśli w dowodzie, karcie pojazdu a co lepsze na nalypce w wanience koła zapasowego jest wbite jak wół ABK to może ktoś jakimś innym sposobem wsadził tam te ABT.
Czy miało by z tym coś wspólnego to że odpala się je z przycisku przy dźwignik od otwierania maski bez konieczności wkladania kluczyka do stacyjki ?
Ja nie chce na siłę zrobić miksować te 115 na gratach od 90 ale jaki mam wybór ?
Nikt nie chce podjąć się kompletnego swapa na 115 mimo tego że mam kompletny samochód na przekładkę.
Dochodzi jeszcze ta opcja że jeśli w dowodzie, karcie pojazdu a co lepsze na nalypce w wanience koła zapasowego jest wbite jak wół ABK to może ktoś jakimś innym sposobem wsadził tam te ABT.
Czy miało by z tym coś wspólnego to że odpala się je z przycisku przy dźwignik od otwierania maski bez konieczności wkladania kluczyka do stacyjki ?