Od niedawna jestem posiadaczem Audi 80 B4 z uszkodzonym silnikiem ( dziura w tłoku, prawdopodobnie przeskoczył rozrząd, mniejsza z tym )
Kupując auto w karcie pojazdu jak i w dowodzie było wpisane 85kW/115km
Rzeczywiście jak na moje NIE fachowe oko jest tak zwyky 90 konny silnik na monowtrysku, a tak przynajmniej przypuszczam ze względu na okrągły fltr powietrza.
Kupiłem drugą 80tke rozbitka ze 115 konnym silnikiem.
I teraz cała zabawa. Wiadomo, że jest trochę roboty zeby zrobić kompletnego swapa z 90 na 115.
Nie chce mi się wierzyć że ktoś kiedyś zrobił kompletną przekładkę na słabszy motor, bo po co ? Po to żeby gaz na jednopunkt założyć ?
Są jakieś oznaczenia na bloku czy gdzieś żeby to potwierdzić że to napewno 90 konny ABT ?
Pytam, bo w zasadzie jest samochód, obok stoi dawca a każdy mechanik jak usłyszy o przekładce to cmeka. Wolę się upewnić że to na pewno ABT a nie ABK.
Jeden mechanik zaoferował mi również przekładkę silnika ze 115 i że podłączy go tak jak tą 90 i ten gaz który jest też będzie na tym silniku chodził. Czy jest coś takiego wgl możliwe ?
Z góry przepraszam za mój tok myśli wyżej wypisany ale to moja pierwsza tego typu przygoda z samochodem.
A może zna ktoś kogoś z mazowieckiego co by się tego zadania podjął ?
