Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Przekładka silnika z 2.0 ABT na ABK

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Woonski^
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 06 gru 2017, 18:41
Lokalizacja: Ciechanów

[B4 2.0 ABK] Przekładka silnika z 2.0 ABT na ABK

Post autor: Woonski^ » 06 gru 2017, 19:17

Witam,
Od niedawna jestem posiadaczem Audi 80 B4 z uszkodzonym silnikiem ( dziura w tłoku, prawdopodobnie przeskoczył rozrząd, mniejsza z tym )

Kupując auto w karcie pojazdu jak i w dowodzie było wpisane 85kW/115km
Rzeczywiście jak na moje NIE fachowe oko jest tak zwyky 90 konny silnik na monowtrysku, a tak przynajmniej przypuszczam ze względu na okrągły fltr powietrza.

Kupiłem drugą 80tke rozbitka ze 115 konnym silnikiem.

I teraz cała zabawa. Wiadomo, że jest trochę roboty zeby zrobić kompletnego swapa z 90 na 115.
Nie chce mi się wierzyć że ktoś kiedyś zrobił kompletną przekładkę na słabszy motor, bo po co ? Po to żeby gaz na jednopunkt założyć ?

Są jakieś oznaczenia na bloku czy gdzieś żeby to potwierdzić że to napewno 90 konny ABT ?

Pytam, bo w zasadzie jest samochód, obok stoi dawca a każdy mechanik jak usłyszy o przekładce to cmeka. Wolę się upewnić że to na pewno ABT a nie ABK.

Jeden mechanik zaoferował mi również przekładkę silnika ze 115 i że podłączy go tak jak tą 90 i ten gaz który jest też będzie na tym silniku chodził. Czy jest coś takiego wgl możliwe ?

Z góry przepraszam za mój tok myśli wyżej wypisany ale to moja pierwsza tego typu przygoda z samochodem.

A może zna ktoś kogoś z mazowieckiego co by się tego zadania podjął ? dobani_

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 06 gru 2017, 19:35

Oznaczenie silnika masz wybite na bloku, stojąc przodem do auta jest to po prawej stronie.
ABT owszem, ma 90km jednak jest to silnik bezkolizyjny więc ta dziura w tłoku po zerwaniu rozrządu rzuca tutaj cień wątpliwości - bo nie tylko ABT w 80-tkach miało okrągły filtr. Może to jakieś 1.8 z B3. Rzuc okiem na blok silnika i będziesz wiedział.

[ Dodano: 2017-12-06, 19:35 ]
Dodatkowo we wnęce na koło zapasowe masz nalepkę a tam napisane, jaki silnik był fabrycznie.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 gru 2017, 19:39

Woonski^ pisze:Nie chce mi się wierzyć że ktoś kiedyś zrobił kompletną przekładkę na słabszy motor, bo po co ?
jeszcze mało widziałeś
Woonski^ pisze:Są jakieś oznaczenia na bloku czy gdzieś żeby to potwierdzić że to napewno 90 konny ABT ?
a pewnie że są

Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę że zakładając abk zamiast abt instalacja lpg idzie też do przeróbki i najlepiej na IV gen bo z I czy II gen wcześniej czy później będziesz miał spore kłopoty.
Woonski^ pisze:Czy jest coś takiego wgl możliwe ?
jest tu parę takich tematów zerknij a będziesz wsio wiedział. Mi się nie chce tego po raz kolejny pisać. przykład https://audi80.pl/topics77/b4-20-ab ... 104015.htm

Woonski^
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 06 gru 2017, 18:41
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: Woonski^ » 06 gru 2017, 20:25

Auto robie dla siebie. Co do gazu to jesli silnik bd dobrze się sprawował wpakuje sekwencje. Koszta kosztami byle by się ktos tego podjął i chcial to zrobić. Powiecie gdzie dokladnie na bloki szukac kodu silnika ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 06 gru 2017, 22:24

Jeden mechanik zaoferował mi również przekładkę silnika ze 115 i że podłączy go tak jak tą 90 i ten gaz który jest też będzie na tym silniku chodził. Czy jest coś takiego wgl możliwe ?
Tak. Pewnie zostawi monowtrysk bo wywalenie wiązki komputera to ściagnie całego wnętrza a już za to bardziej zawaleniu mechanicy biorą po 300zł.

Wg. mnie nie ma to ekonomicznego sensu komuś to zlecać a i samemu jeśli ma się dużo wolnego czasu to może.
Tu masz wybity numer silnika: https://obrazki.elektroda.pl/2766266200_1327351913.jpg
I zobacz na naklejce we wnęce koła zapasowego czy masz wpisane ABT czy ABK bo może tylko tłumacz się pomylił albo masz przebijane numery nadwozia...

Woonski^
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 06 gru 2017, 18:41
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: Woonski^ » 07 gru 2017, 09:53

No to co zrobić w takim wypadku ?
ABT jest złom, dziura w tłoku, ciekawe czy tylko w jednym bo tylko pierwszy sprawdzałem, silników ABT wgl nie ma w mojej okolicy, baaa, nawet części nie ma.
Po za tym kupiłem tą drugą 80 tke ze 115 i jest nawet dobrej kondycji, co lepsze ma nawet klimatyzacje którą też chciałbym do swojej przełożyć. Chce zrobić auto dla siebie i żeby było na lata. Koszty kosztami, tego nie uniknę ale chce żęby to było w kupie i chulało dobrze bezradny_

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 07 gru 2017, 10:03

A nie możesz jeździć dawcą?
Woonski^ pisze: Chce zrobić auto dla siebie i żeby było na lata.
Tylko mechanik coś źle podłączy z elektryką po przekładce i będzie źle jeździć to będziesz latami się męczyć. Ilu to ludzie sprzedaje samochody w których nikt nie może dojść do ładu.

Nie wiem czy nie wyjdzie ci tyle samo kupienie sprawnego samochód co płacenie mechanikom za taki swap.

Woonski^
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 06 gru 2017, 18:41
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: Woonski^ » 07 gru 2017, 15:22

Dawca rozbity ...

[ Dodano: 2017-12-07, 15:22 ]
Dodam, że patrzyłem na naklejkę w kole zapasowym i tam też jest ABK :/

Dziś dzwoniłem do jednego majstra.

Powiedział żeby przełożyć silnik od tej 115 bo tylko kolektor itd. od 90 i podłączyć ten gaz co jest i jeździć. Powiedział, że tak będzie najtaniej i najprościej.

Na czym to dokładnie polega ?
Bo nie ukrywam ale na 5 mechaników tylko jeden miałby wgl chęć podjąć sie kompletnej przekładki ze 115 a reszta chce przekładać sam silnik i zrobić tak żeby chodziło na monowtrysku z ABT.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 gru 2017, 15:57

Będzie, sensu albo całość albo nic taka mieszanina to tylko problemy pchanie się w problemy. Niby podobne silniki ale jednak jest różnica w słupku i to spora

Woonski^
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 06 gru 2017, 18:41
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: Woonski^ » 07 gru 2017, 17:53

Mógłbyś nieco przybliżyć te "pchanie się w problemy" ?

[ Dodano: 2017-12-07, 17:53 ]
Pytam, bo Ty np mówisz "albo całość albo nic " a inni mówią żeby zrobić inaczej bo, jak to mechaniory określają " Wisz Pan jak to je z temi przekładkami, zara Ci coś będzie nie działać a to kostka inna a to inaczy podiętę"

Sam powoli głupieje

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 gru 2017, 18:03

No bo pchasz sie w problemy, a to będzie spalanie stukowe a to kolektor nie pasuje a to że wiecej pali itd. Wiec wyjdzie jedna wielka kicha.

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 07 gru 2017, 19:59

Woonski^, Weź jeszcze pod uwagę, że mechanik jest od wielu samochodów, audi, nissanów fordów itd. a tu na forum masz kolegów którzy siedzą albo tylko w A80 albo głównie w tym aucie, a niektórzy z nich, jak koledzy wyżej zjedli już nawet zęby na pewnych tematach - więc pchając sie w takie rzeczy jak przekładki w A80 raczej słuchałbym doświadczonych kolegów z forum :-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 gru 2017, 21:00

Wystarczy poczytać temat "hybryda abk/abt" myślisz ze on jest pierwszy który to chce zrobić...

Woonski^
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 06 gru 2017, 18:41
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: Woonski^ » 07 gru 2017, 21:31

Spoko, ja tu nikogo nie krytykuję, auto mam raptem od tygodnia i każda Wasza odpowiedź w tym temacie to dla mnie jakaś nowa ciekawostka za co Wam z góry dziękuję.

Ja nie chce na siłę zrobić miksować te 115 na gratach od 90 ale jaki mam wybór ?

Nikt nie chce podjąć się kompletnego swapa na 115 mimo tego że mam kompletny samochód na przekładkę.

Dochodzi jeszcze ta opcja że jeśli w dowodzie, karcie pojazdu a co lepsze na nalypce w wanience koła zapasowego jest wbite jak wół ABK to może ktoś jakimś innym sposobem wsadził tam te ABT.

Czy miało by z tym coś wspólnego to że odpala się je z przycisku przy dźwignik od otwierania maski bez konieczności wkladania kluczyka do stacyjki ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 07 gru 2017, 23:34

Woonski^ pisze: Czy miało by z tym coś wspólnego to że odpala się je z przycisku przy dźwignik od otwierania maski bez konieczności wkladania kluczyka do stacyjki ?
To popularna przeróbka jeśli ktoś nie ogarnia wymiany kostki stacyjki albo wkładki stacyjki (zależy co się zepsuło).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl