[B4 1.9 1Z] Brak przyspieszenia przy 120 km/h
- Luka82
- Forum Audi 80
- Posty: 151
- Rejestracja: 23 mar 2016, 07:52
- Imię: Luk
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Małopolska
Odświeżę temat bo mam chyba podobny problem
TZN. mam problem z mocą powyżej 120 km/h
Autko od dołu ciągnie jak szatan ale zbliżając się do 120 km/h / 2900 obr. jakby odcina doładowanie po prostu słabnie!! Automat przy pedale w podłodze ciągnie na 3 biegu do 2900 obr i kuniec, ale jak popuszczę gaz wrzuci 4 bieg i rozbuja się do 120 km/h i tyle muł totalny.
Przeglądnąłem całe forum i w większości przypadków przyczyną jest zaworek N75 i tu mam lekki problem bo znalazłem na forum dwa zdjęcia zaworka N75 i dwa różne miejsca gdzie on się znajduje proszę pomóżcie w końcu który to!!!
Powyżej w poście kolega zrobił fotkę zaworka który znajduje się tuż przed turbo a w innym temacie jest koło filtra powietrza i tu moje zdziwko który to w końcu N75. Różnią się miejscem montażu oraz kształtem i już zgłupiałem, który to ?
Bo chyba u mnie jest to samo ale jeszcze dziś wykonam bajpas i upewnię się czy padł mi N75 gdyż nie mam możliwości sprawdzenia vag-iem i zrobienia logów więc próbuję inną drogą zdiagnozować co i jak.
Jak macie jakieś inne pomysły to chętnie spróbuje, nadmienię tylko że mam zetora na pierburgu wszystko ori.
TZN. mam problem z mocą powyżej 120 km/h
Autko od dołu ciągnie jak szatan ale zbliżając się do 120 km/h / 2900 obr. jakby odcina doładowanie po prostu słabnie!! Automat przy pedale w podłodze ciągnie na 3 biegu do 2900 obr i kuniec, ale jak popuszczę gaz wrzuci 4 bieg i rozbuja się do 120 km/h i tyle muł totalny.
Przeglądnąłem całe forum i w większości przypadków przyczyną jest zaworek N75 i tu mam lekki problem bo znalazłem na forum dwa zdjęcia zaworka N75 i dwa różne miejsca gdzie on się znajduje proszę pomóżcie w końcu który to!!!
Powyżej w poście kolega zrobił fotkę zaworka który znajduje się tuż przed turbo a w innym temacie jest koło filtra powietrza i tu moje zdziwko który to w końcu N75. Różnią się miejscem montażu oraz kształtem i już zgłupiałem, który to ?
Bo chyba u mnie jest to samo ale jeszcze dziś wykonam bajpas i upewnię się czy padł mi N75 gdyż nie mam możliwości sprawdzenia vag-iem i zrobienia logów więc próbuję inną drogą zdiagnozować co i jak.
Jak macie jakieś inne pomysły to chętnie spróbuje, nadmienię tylko że mam zetora na pierburgu wszystko ori.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Umiejscowienie N75 zależało od tego jaki osprzęt posiadasz silnika.Luka82 pisze:Powyżej w poście kolega zrobił fotkę zaworka który znajduje się tuż przed turbo a w innym temacie jest koło filtra powietrza i tu moje zdziwko który to w końcu N75.
W autach z nastawnikiem potencjometrycznym masz właśnie koło obudowy filtra powietrza.
A potem jak zmienili trochę osprzęt i był z nastawnikiem indukcyjnym , to masz koło silnika , blisko osłony rozrządu.
- Luka82
- Forum Audi 80
- Posty: 151
- Rejestracja: 23 mar 2016, 07:52
- Imię: Luk
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Małopolska
Dokładnie tak jest, niektórzy na fotkach pokazywali koło filtra powietrza, zasugerowałem się tym i przypadkowo patrzę u siebie sprawdzając po kolei stan wężyków że mam drugi koło rozrządu bardzo podobny i wtedy zdziwko który to. Ale na szczęście sa doświadczeni koledzy na forum i szybko sie wszystko rozjaśniło. Jeszcze nie sprawdziłem czy to zaworek czy któryś przewód, ale wczoraj sprawdzałem wszystkie wężyki i wyglądały na dobre wiec pewnie to zaworek ale znalazłem na forum jak wykonać bajpas wiec jutro spróbuję potwierdzić to wszystko i dam znac 😊
[ Dodano: 2017-12-18, 22:35 ]
Witam,
Jest diagnoza!
Wykonany bajpas - ciągnie w każdej fazie obrotów!
Wymienione wszystkie wężyki podciśnienia!
Próba reanimacji N75 - płukanie, przedmuchiwanie ?
Próba dziś , niestety konieczna wymiana wiesza się w przeróżnych momentach, Trzeba zakupić nowy i będzie po problemie.
Tak że dzięki panowie za pomoc wszystko w 1000% potwierdzone!!!
[ Dodano: 2017-12-18, 22:35 ]
Witam,
Jest diagnoza!
Wykonany bajpas - ciągnie w każdej fazie obrotów!
Wymienione wszystkie wężyki podciśnienia!
Próba reanimacji N75 - płukanie, przedmuchiwanie ?
Próba dziś , niestety konieczna wymiana wiesza się w przeróżnych momentach, Trzeba zakupić nowy i będzie po problemie.
Tak że dzięki panowie za pomoc wszystko w 1000% potwierdzone!!!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
PieterB pisze:z milion razy Munior pisał na forum żę tego nie da się zregenerować
Jak to nic nie kosztuje? ...kosztuje stratę czasu na potwierdzanie tego co już zostalo dawno stwierdzone Nie da się i kropka .N75 zużywa się mechanicznie ...pęka sprężynka albo "wyklepuje się środek " w obu przypadkach "elektrycznie " jest sprawny ...tyle że "elekrtyka " w tym przypadku to nie wszystkoLuka82 pisze:Ale spróbować warto, to w końcu nic nie kosztuje