Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Brak przyspieszenia przy 120 km/h

Awatar użytkownika
Luka82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 151
Rejestracja: 23 mar 2016, 07:52
Imię: Luk
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Luka82 » 15 gru 2017, 08:12

Odświeżę temat bo mam chyba podobny problem ;-)
TZN. mam problem z mocą powyżej 120 km/h
Autko od dołu ciągnie jak szatan ale zbliżając się do 120 km/h / 2900 obr. jakby odcina doładowanie po prostu słabnie!! Automat przy pedale w podłodze ciągnie na 3 biegu do 2900 obr i kuniec, ale jak popuszczę gaz wrzuci 4 bieg i rozbuja się do 120 km/h i tyle muł totalny.
Przeglądnąłem całe forum i w większości przypadków przyczyną jest zaworek N75 i tu mam lekki problem bo znalazłem na forum dwa zdjęcia zaworka N75 i dwa różne miejsca gdzie on się znajduje proszę pomóżcie w końcu który to!!!
Powyżej w poście kolega zrobił fotkę zaworka który znajduje się tuż przed turbo a w innym temacie jest koło filtra powietrza i tu moje zdziwko który to w końcu N75. Różnią się miejscem montażu oraz kształtem i już zgłupiałem, który to ?
Bo chyba u mnie jest to samo ale jeszcze dziś wykonam bajpas i upewnię się czy padł mi N75 gdyż nie mam możliwości sprawdzenia vag-iem i zrobienia logów więc próbuję inną drogą zdiagnozować co i jak.
Jak macie jakieś inne pomysły to chętnie spróbuje, nadmienię tylko że mam zetora na pierburgu wszystko ori.

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 15 gru 2017, 10:23

7.21895.55.0 PIERBURG. Ten jest akurat od golfa III, różni się mocowaniem, ale zasada działania jest taka sama. Mama założony u siebie i działa prawidłowo.

Awatar użytkownika
Luka82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 151
Rejestracja: 23 mar 2016, 07:52
Imię: Luk
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Luka82 » 15 gru 2017, 11:08

A teraz chyba rozumiem ten co mi numer podałeś to zawór N75 z taką srebrną metalową obudową i on znajduje się tuż przy turbinie i on steruje doładowaniem turbiny a ten co jest taki cały czarny i znajduje się przy filtrze powietrza to jest N18 ? i steruje EGR-em?
Proszę pomóżcie dobrze myślę? glupek_

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 15 gru 2017, 11:12

Dokładnie tak jak piszesz :-)

Awatar użytkownika
Luka82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 151
Rejestracja: 23 mar 2016, 07:52
Imię: Luk
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Luka82 » 15 gru 2017, 11:24

Kurde bóg złapać dobry człowieku okok
Już miałem schizę że to coś poważniejszego
Jak tylko wrócę z roboty biorę się za bajpas i sprawdzenie tego N75
Jeszcze raz wielkie dzięki oklasky

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 15 gru 2017, 18:03

Luka82 pisze:Powyżej w poście kolega zrobił fotkę zaworka który znajduje się tuż przed turbo a w innym temacie jest koło filtra powietrza i tu moje zdziwko który to w końcu N75.
Umiejscowienie N75 zależało od tego jaki osprzęt posiadasz silnika.

W autach z nastawnikiem potencjometrycznym masz właśnie koło obudowy filtra powietrza.

A potem jak zmienili trochę osprzęt i był z nastawnikiem indukcyjnym , to masz koło silnika , blisko osłony rozrządu.

Awatar użytkownika
Luka82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 151
Rejestracja: 23 mar 2016, 07:52
Imię: Luk
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Luka82 » 18 gru 2017, 22:35

glupek_ rotfl Dokładnie tak jest, niektórzy na fotkach pokazywali koło filtra powietrza, zasugerowałem się tym i przypadkowo patrzę u siebie sprawdzając po kolei stan wężyków że mam drugi koło rozrządu bardzo podobny i wtedy zdziwko który to. Ale na szczęście sa doświadczeni koledzy na forum i szybko sie wszystko rozjaśniło. Jeszcze nie sprawdziłem czy to zaworek czy któryś przewód, ale wczoraj sprawdzałem wszystkie wężyki i wyglądały na dobre wiec pewnie to zaworek ale znalazłem na forum jak wykonać bajpas wiec jutro spróbuję potwierdzić to wszystko i dam znac 😊

[ Dodano: 2017-12-18, 22:35 ]
Witam,
Jest diagnoza!
Wykonany bajpas - ciągnie w każdej fazie obrotów!
Wymienione wszystkie wężyki podciśnienia!
Próba reanimacji N75 - płukanie, przedmuchiwanie ?
Próba dziś , niestety konieczna wymiana wiesza się w przeróżnych momentach, Trzeba zakupić nowy i będzie po problemie.
Tak że dzięki panowie za pomoc wszystko w 1000% potwierdzone!!!
oklasky

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11728
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 gru 2017, 09:44

Luka82 pisze:Próba reanimacji N75 - płukanie, przedmuchiwanie ?
z milion razy Munior pisał na forum żę tego nie da się zregenerować ;-)

Awatar użytkownika
Luka82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 151
Rejestracja: 23 mar 2016, 07:52
Imię: Luk
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Luka82 » 19 gru 2017, 10:18

Ok!!!
Ale spróbować warto, to w końcu nic nie kosztuje :-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 gru 2017, 10:52

PieterB pisze:z milion razy Munior pisał na forum żę tego nie da się zregenerować
Luka82 pisze:Ale spróbować warto, to w końcu nic nie kosztuje
Jak to nic nie kosztuje? ...kosztuje stratę czasu na potwierdzanie tego co już zostalo dawno stwierdzone ;-) Nie da się i kropka .N75 zużywa się mechanicznie ...pęka sprężynka albo "wyklepuje się środek " w obu przypadkach "elektrycznie " jest sprawny ...tyle że "elekrtyka " w tym przypadku to nie wszystko

Awatar użytkownika
Luka82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 151
Rejestracja: 23 mar 2016, 07:52
Imię: Luk
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Luka82 » 19 gru 2017, 12:22

Kurcze dajcie człowiekowi się nacieszyć próbą doprowadzenia auta do sprawności nie od razu krytykujcie!
Dla was może stracony czas to pieniądz ale nie dla mnie, dla mnie to czysta przyjemność!
Przekonałem się na własnej skórze rotfl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga