Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
maniek97
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 28 lut 2011, 20:45

Post autor: maniek97 » 09 sie 2014, 08:46

aldi pisze:To w takim razie piny 3 i 4 są od klimy w mono-motronicu.
Fakt źle to zrozumiałem, to jest faktycznie opis wtyczki do mojego sterownika. Ale tam są dwa wejścia pisaliście że jeden jest od załączenia klimy a drugi od obrotów. W takim razie pod który się wpiąć? Jest szansa że któryś z nich będzie właśnie czarno szary? Jeżeli tak jest faktycznie to problem przerywania klimy wynikałby ze złego podłączenia do sterownika silnika. Dlatego po wstawieniu diody problem znikł ale odziwo silnik już też tak nie wariuje chociaż ostatnio go resetowałem znowu bo wyciągałem aku w celu pomalowania powierzchni pod nim. Pewnie dlatego narazie jest spokój.

[ Dodano: 2014-08-09, 14:55 ]
Dobrałem się do tego złącza od sterownika wtrysku jeszcze raz. Właśnie jestem po zabiegu. W pinie 3 i 4 nie było żadnego kabla więc musiałem dorobić styk. Na odpalonym silniku po podłączeniu do pinu 3 obroty nieco podskoczyły. Przy odłączeniu spadły. Jak podłączyłem pod pin 4 nie zauważyłem zmiany w pracy silnika więc wnioskuję, że trzeba podpiąć się pod pin 3. Narazie tak zostawiłem. W takim razie co mam podłączyć pod pin 4? Może ten pin wykorzystuje się tylko w przypadku climatronic'a? Ja mam manual.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 sie 2014, 19:02

Wystarczy poszukać, https://audi80.pl/b4-zakup-klimatron ... 90,135.htm

4 pin można olać.

Awatar użytkownika
smog_16
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 28 lis 2010, 11:29
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: smog_16 » 30 wrz 2014, 20:26

Panowie takie pytanie m jestem w trakcie przekładki silnika z ABK na 1.8 T AEB.
Przy okazji chcę zamontować klimę. Jak najwięcej gratów z pod maski chce dać z 1.8 T bo mam całego dawcę. Kupiłem też nagrzewnicę i panel sterowania nawiewami z 80 z klimą .
Co jeszcze potrzeba pod deską żeby to grało ? I czy w ogóle da się to tak spiać ?

piguu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:00

Post autor: piguu » 06 maja 2017, 09:34

Panowie, prosze o pomoc przy montażu klimy z B4 ABK do B3 2.0 3A (2 elektryczne wntylatory z opornicą) mam dylemat z paroma kabelkami podobnie jak Kolega maniek97 posłużyłem się tymi samymi zdjęciami co Kolega ( na samym dole linki) i dołożyłem też swoje, myślę, że to wyjaśni i pomoże innym:

2. Z tym nie wiem co zrobić zółto brązowy idzie do czerwonej kostki od nadmuchu i kończy sie dziwną kostką:
Obrazek
3. Brązowy pewnie masa na słupek...?
4. Ta czerwona wąska kostka nie mam pojęcia do czego i piny w niej:
Obrazek
5. Czerwona kostka 1pin brązowo-czarny do czego..?:
Obrazek
6. Koncówka oczkowa z kablem zielono fioletowym - wchodzi w gniazdo bez przekaźnika..? tutaj:
Obrazek
7. ta kostka do wiążki na zewnątrz (9) oczywista sprawa :)
10. Tu jest bezpiecznik taki duży 60A (tylko co on zabezpiecza?) Musi być i tyle
11. przekaźnik o numerze 443 951 253 S
12. Ta kostka do listwy bezpiecznikowej i tu pytanie, czy mogę dorzucić piny z wiązki ABK do tej z B3, ponieważ instalacja w B3 jest już z opornicą i nie chce jej ruszać, tak to wygląda: piny w skrzynce są pytanie czy bedzie to samo:
Obrazek
Kostka z B3, 4piny:
Obrazek
Kostka z B4 ABK 7pinów:
Obrazek

14. przekaźnik o numerze 443 955 532 C - to chyba wchodzi w skrzynke bezpieczników...?
15. Brąz - masa
16. przewód brązowo zielony z taką dziwną kostką (nie wiem gdzie)
17. przewód Niebiesko-czerwony też dziwna kostka (nie wiem gdzie)???



[url=http://images65.fotosik.pl/642/786c624417b9a44a.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images64.fotosik.pl/643/207a813622a671ee.jpg]Obrazek[/URL]

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 08 maja 2017, 13:34

2. wpinasz się w skrzynkę bezpieczników. Jest to włączanie 1 biegu wentylatora.
4. są to sygnały z czujników temp wody i do ecu informujące o włączeniu sprężarki.
5. do ecu automatycznej skrzyni, jest manual to pomijasz
6. ten przewód z oczkim na końcu jest do diagnostyki. Podpinasz pod wtyk obd w skrzynce
10. bezpiecznik od 2 biegu wentylatorów
11. od wentylatora
12. Nie tykaj tego. W b4 jest inaczej skonstruowana instlacja tzn. zasada działania ta sama tylko przekażniki w innym miejscu.
17. wypruj konkretnie wiązkę, bo z tego co kojarzę to przwód jest od świateł cofania.

piguu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:00

Post autor: piguu » 08 maja 2017, 19:47

Audi Sport,
Audi Sport pisze:4. są to sygnały z czujników temp wody i do ecu informujące o włączeniu sprężarki.
który jest który..?
Audi Sport pisze:12. Nie tykaj tego. W b4 jest inaczej skonstruowana instlacja tzn. zasada działania ta sama tylko przekażniki w innym miejscu.
dołożyłem te brakujące piny, głównie ten zielono-czarnybo on idzie doczujnika cieczy w chłodnicy.

FLORYDA

Post autor: FLORYDA » 03 lut 2018, 19:01

Witam, mam problem z klimatyzacją manualną fabryczną w abk. Po wciśnięciu przycisku AC nie startuje, poza zaświeceniem diody na czerwono nic się nie dzieje, nie dochodzi napięcie tzn. plus12v na nóżkę nr30 przekaźnika nr305. Po podaniu plusa na nóżkę nr30 sprężarka rusza bez problemu lecz wentylatory nie startują, startują natomiast gdy zmostkuję nóżkę nr30 z nóżką nr15 na przekaźniku bądź inaczej mówiąc podam plusa na nóżkę nr15. Gdzie szukać przyczyny, w przekaźniku, w którymś czujniku czy w przycisku AC?

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 03 lut 2018, 19:17

A jaka temperatura na zewnątrz? Bo poniżej 5st C nie załączy

FLORYDA

Post autor: FLORYDA » 03 lut 2018, 20:23

U mnie akurat kiedy jest poniżej +5 to klima się wyłącza całkowicie, tzn przyciski AC i REC gasną, na krótko chodzi nawet przy -10. Brakuje +12v na przekaźniku 305 na nóżce nr30 i nie wiem skąd on jest zapodany

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 lut 2018, 21:06

FLORYDA pisze:305 na nóżce nr30 i nie wiem skąd on jest zapodany
Od czujnika niskiego ciśnienia, wiec albo za mało czynnika albo uszkodzony czujnik. I zobacz czy bezpiecznik 17 w całosci
Ostatnio zmieniony 03 lut 2018, 21:23 przez Jarewa, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 03 lut 2018, 21:12

No właśnie miałem napisać że czujnik niskiego ciśnienia ale kolega Jarewa uprzedził. Czujnik masz na rurce wchodzącej do nagrzewnicy od strony pasażera

FLORYDA

Post autor: FLORYDA » 04 lut 2018, 00:27

Bezpieczniki sprawdzałem kilka razy ale jutro sprawdzę raz jeszcze. A wiecie może dokąd biegną pozostałe kable od przekaźnika 305? Z tego co zauważyłem to cewka w przekaźniku jest sprawna, ścieżki na płytce również ale jest tam jeszcze troszkę innej elektroniki, także nie jestem do końca pewny czy przekaźnik jest w 100% sprawny. Po włożeniu przekaźnika i podaniu plusa na styk 30 sprężarka startuje bez wentylatorów chłodnicy, wentylatory startują dopiero po podaniu plusa na następny styk 15 przekaźnika i wtedy również załącza się pierwszy bieg dmuchawy.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 lut 2018, 08:38

Ten przekaźnik nie uruchamia wentylatorów, on jest odpowiedzialny tylko za sprezarkę dziwne bo ten przekaźnik nie ma "15"

87A - komunikacja ECU
30 - to wiesz
31- masa
HLS- czujnik temperatury płynu "sw"
U- kickdown - skrzynia automatyczna
HL- czujnik poziomu płynu
87- wyjscie na sprezarke
75- zasilanie po właczniku klimy przez czujnik wysokiego cisnienia

No i tu zachodzi pytanie skoro wentylatory nie startują też to pewnie wina czujnika tego w nadmuchu ale dziwne bo nie powinny się załaczać na nim swiatełka a jak włacza światełka to wychodzi że jest uszkodzony sprawdź czy jest na przekażniku prąd na pinie 75 po właczniku jak nie ma to uwalony przełacznik klimy albo ktos przy nim nagrzebał.

FLORYDA

Post autor: FLORYDA » 04 lut 2018, 10:00

Bezpieczniki wszystkie sprawne. Przekaźnik 305 ma 8 nóżek, 4 szersze to HLS U 30 87 a węższe HL 15 31 87a. Na nóżce 31 jest stała masa, po włączeniu przycisku AC nie dochodzi do niego żadne zasilanie +12v. Nóżka nr15 u mnie jest raczej od wentylatorów oraz nadmuchu, podając na nią +12v załączają się wentylatory chłodnicy oraz pierwszy bieg nadmuchu, nóżki nr75 moje obydwa przekaźniki nie posiadają.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 lut 2018, 10:16

No to 15=75 czyli wychodzi uwalonony przełacznik AC , plus do sprawdzenia czujnik niskiego ciśnienia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl