Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi quattro coupe 2.3 NG + kuchenka lpg = ratowanie

Prezentacja w/w od 1980 do 1996 lub od 1991 do 2000.
Afi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 10 sie 2015, 22:37
Lokalizacja: wrocław

Post autor: Afi » 25 sie 2015, 18:54

Do diaska! Czyli poszukiwanie... Do regeneracji chętnie, problem z tym, że auto trzeba by było oddać na dłuższy czas komuś, kto to ściągnie, pośle, odbierze, zamontuje.

W ogóle te wahacze są takie same w coupe i w sedanie?

Awatar użytkownika
szymsik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 30 maja 2007, 09:55
Lokalizacja: Wrocław/Blachownia

Post autor: szymsik » 30 sie 2015, 12:12

No fajna Coupejka we Wrocku :) Opis +5 ;) Trochę roboty masz , czasu potrzeba do tych autek ale powoli powoli i się zrobi, ja wszystko małym koczkami robię , przydała by się wygrana w totka :D a gdzie urzędujesz we Wrocku?? Można by podskoczyć zobaczyć pogadać :) Pozdro
Jest ---> Coupe B4 Q
Było ---> B3 1.8E
Kody lakierów Audi 80

Awatar użytkownika
pablovw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 30 wrz 2012, 16:20
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: pablovw » 30 sie 2015, 20:19

Powodzonka w ratowaniu, wszystko "da się" zrobić by odratować kultowe już auto. Po opisie widać że czujesz klimat, więc worek siana i do roboty, a dźwięk silnika.... wiadomo <ok> Będę kibicował, pozdro. <piwo>

Afi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 10 sie 2015, 22:37
Lokalizacja: wrocław

Post autor: Afi » 26 paź 2015, 18:06

Witam ponownie

Od ostatniego postu - cała masa rzeczy wymienionych... Za niedługo wpisze listę.
Ale przy okazji cała masa następnych rzeczy do wymiany...
Pompa paliwa, pompa wspomagania i przede wszystkim skrzynia...
Ogólnie po sprawdzeniu od spodu, to luz na samym dyferencjale mam około 10 stopni, za to na skrzyni około 40 stopni. I jeździ się tragicznie, dlatego auta staram się nie używać na razie wcale.
I tu pytanie do was mistrzowie - jaka skrzynia u mnie siedzi i o jakim przełożeniu głównym? Dodam że napęd w quattro :roll:
Przy okazji czy ktoś zna jakiś mądry zakład we Wrocławiu, który mi skasuje luzy na kole/ataku?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 26 paź 2015, 18:25

Afi pisze:I tu pytanie do was mistrzowie - jaka skrzynia u mnie siedzi i o jakim przełożeniu głównym? Dodam że napęd w quattro
Musisz sprawdzić kod jaki masz wybity na dzwonie skrzyni. Możemy wróżyć tylko jakie masz przełożenia.

Afi pisze:Przy okazji czy ktoś zna jakiś mądry zakład we Wrocławiu, który mi skasuje luzy na kole/ataku?
http://www.rsserwis.pl/
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

Afi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 10 sie 2015, 22:37
Lokalizacja: wrocław

Post autor: Afi » 15 gru 2016, 18:19

Po długim czasie nie odzywania się na forum wracam z małymi robótkami


Korzystając z tego, że wieczory długie, a miejsce i okazja do działania jest, postanowiłem się wziąć za wymianę nagrzewnicy w swoim Audi.
Była to ostatni chwila na naprawę tego, gdyż nie nadążałem już wycierać przedniej szyby z glikolu podczas jazdy...
Przy okazji trzeba było też wyprać wykładzinę podłogi. Ale po kolei...


Z racji tego że demontaż i dobranie się do nagrzewnicy jest opisane na forum, to pominę tą część. I tak oto po wywaleniu wszystkiego ukazał się nam taki widok:

Obrazek

Jako że podczas takiego rozbierania bardzo łatwo pogubić pewne rzeczy, dlatego odpowiednio wcześniej przygotowane pudło, pojemniki na poszczególne śrubki i elementy oraz karteczki do podpisywania:

Obrazek

Deska w całej okazałości:

Obrazek

Samej nagrzewnicy nie pokażę - musicie uwierzyć na słowo - obraz nędzy i rozpaczy. Dzięki niej w całym aucie tłusto, mokro i nieciekawie.
Prócz tego zweryfikowałem stan poszczególnych podzespołów. I tak oto "rozdzielnica" nawiewu się prezentowała:

Obrazek

Czyli regenerujemy. Najpierw mycie wszystkich elementów. Najpierw środek czyszczący, pędzelek + szczoteczka i na koniec płukanie w 40 litrowym pojemniku z wodą i szamponem. Dostało się wszystkim elementom plastikowym:


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po tym przyszedł czas na usunięcie wszelakich resztek starych gąbek oraz podklejenie wszystkich klapek nowym materiałem. Posłużył mi za to materiał na podsufitkę, która została mi po poprzedniku. W miarę miękka, na gąbce. Podklejona sprawdzoną i mocną taśmą dwustronną do wykładzin. Wszystko oczywiście docięte na wymiar i kilkukrotnie przetestowane:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Później czas na składanie. Dobrze przy tej czynności mieć pomocnika, bo jednak wszędobylskie kable oraz cięgna od nawiewów skutecznie przeszkadzają w montażu całej deski. Warto sobie zapisywać poszczególne czynności już przy demontażu tak, abyśmy później nie musieli od nowa czegoś zaczynać (swoją drogą nie dziwota, że tyle "okazji" na aukcjach typu "klasyk po renowacji... ale do poskładania" :) )
Ze składania w zasadzie tylko jedna fotka, nie było czasu na więcej:

Obrazek

Po poskładaniu wszystkiego do kupy nie grała mi jedna rzecz... Ogólnie kierownica w bliżej nieokreślonej przyszłości i tak pójdzie do oskórowania na nowo, mimo to z racji możliwości i umiejętności postanowiłem zmierzyć się z tym fantem.
Tak to wyglądało przed akcją - reanimacją:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Kierownica została ściągnięta oraz wyczyszczona. Duże ubytki w lakierze i strasznie niekomfortowe użytkowanie - koło kierownicy wręcz kleiło się do rąk:

Obrazek

Obrazek

Następnie dobranie lakieru, w tym wypadku klasyczny czarny - nałożony w kilku warstwach za pomocą pistoletu lakierniczego, później dwie warstwy lakieru bezbarwnego:

Obrazek

Obrazek

Parę godzin czekania, aż farba odparuje i się utwardzi, delikatne zabezpieczenie środkiem do skór, montaż kierownicy i od razu ciekawiej w aucie:

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Jeszcze trochę zabawy przede mną, niestety póki jest to moje daily, to nie jestem w stanie rozebrać go tak, jakbym chciał i poskładać, abym był zadowolony, dlatego na razie robótki w mocnych ratach.


A teraz uwaga - lokowanie produktu :D

Obrazek

Wszelakie prace czyniłem sobie w miejscu, w którym pracuje i do którego serdecznie zapraszam wszystkich miłośników czterech kółek, czyli w serwisie AUTO NA KAWĘ we Wrocławiu przy ul. Tyskiej 1.

Sam osobiście zajmuje się typowo szeroko pojętym autodetailingiem oraz renowacją poszczególnych elementów, w tym elementów skórzanych. Jednak można u nas dokonać naprawy w zasadzie każdego podzespołu - nasi mechanicy specjalizują się począwszy od zwykłej mechaniki, po serwis klimatyzacji oraz zbieżność na diagnostyce komputerowej kończąc.
A jeśli już naprawdę nie macie nic do naprawy bądź poprawy w swoim wozie, to zapraszamy do naszej kawiarni (skądś ta nazwa w końcu się wzięła...), gdzie przy stoliku bądź przy barze napić się można świeżo mielonej kawy bądź klasycznej angielskiej herbaty (albo i coś ciekawszego... ;) )

Mam nadzieję, że nie dostanę po głowie za tą małą reklamę... Tym bardziej, że dla chętnych są możliwe rabaty :łapówka: rotfl

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 gru 2016, 19:22

Afi pisze:Mam nadzieję, że nie dostanę po głowie za tą małą reklamę...
no może nie
Ale coś tam u was czysto? jakbyście nic nie rozbili tylko sprzątali ;-) żartuję oczywiście ale dawno nie widziałem tak czystego warsztatu.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Afi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 10 sie 2015, 22:37
Lokalizacja: wrocław

Post autor: Afi » 15 gru 2016, 19:31

PieterB - nie ukrywam że to zdjęcie to troszkę propaganda, trochę od tamtego czasu się zmieniło, tzn. jest na pewno więcej zabawek i trochę mniej miejsca, jednak jeśli chodzi o czystość to staramy się aby zachować wysoki standard, podobny do ASO.

Za niedługo więcej ciekawych zdjęć, całość można śledzić oczywiście też przez facebook'a:
https://web.audi80.pl/search.php/AutoNaKawe/?fref=ts

Awatar użytkownika
jolero
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 01 cze 2015, 23:12
Lokalizacja: Czewa

Post autor: jolero » 18 gru 2016, 22:47

Szacun dobra robota, wytrwałości życzę oklasky

Afi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 10 sie 2015, 22:37
Lokalizacja: wrocław

Post autor: Afi » 04 lut 2018, 22:09

Po dosyć długiej nieobecności witam ponownie. Temat nie umarł, Audi nadal w moim posiadaniu. Zbieram non stop ciekawe zabawki - jednak na chwilę obecną auto stoi w warsztacie we Wrocławiu, gdzie szykuje się generalny remont zawieszenia.

I jak zapewne się domyślacie - kłopoty z tylnymi sankami...

Czy ma ktoś może namiary bądź osobiście posiada jakiś materiał na uratowanie? Płacę jak za prezydenta.

Stay in touch

Awatar użytkownika
Kofper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 574
Rejestracja: 15 cze 2011, 17:56
Lokalizacja: Konina

Post autor: Kofper » 04 lut 2018, 22:36


Awatar użytkownika
DeS
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 780
Rejestracja: 04 paź 2007, 00:09
Imię: Paweł
Model: Audi A8
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: DeS » 05 lut 2018, 08:15

Temat bardzo fajny, cieszę się, że masz serce do ratowania, ale quattro zawsze warto ratować :)

Co do sanek, to jeżeli Twoje nie są w stanie agonalnym, to trzeba je zdemontować, wypiaskować, obspawać i porządnie polakierować. Tak samo z wahaczami, o które pytałeś w którymś poście. Wszelkie zamienniki nie są niczego warte, a tuleje i sworzeń można wymienić.

Pozdrawiam i życzę powodzenia!
S2 Coupe, Coupe quattro B2, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D

Afi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 10 sie 2015, 22:37
Lokalizacja: wrocław

Post autor: Afi » 07 lut 2018, 14:57

Kofper - tylko wiesz... Zależy za jakiego prezydenta :-D

DeS - taki sam plan miałem z moimi, ale już widać, że po piaskowaniu nie będzie za wesoło. Myślałem, że znajdę jakieś inne chociaż w ciut lepszym stanie, bo wiem, że z tymi co mam, to będzie miał mój rzeźbiarz w cholerę roboty. A odtworzyć otwory po tulejach nie jest tak łatwo.

Dzięki za słowa otuchy - jak się poskłada to dam znać co i jak

Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: orsa_83 » 08 lut 2018, 23:02

Pokaż proszę jak wyglądają tylne sanki, bo po opisie to jedna wielka masakra.

Co do części, to prześlij mi swój VIN. Też remontuję "spód" w swoim CQ, więc sporo znalezisk już za mną i chętnie się nimi podzielę.
Jest :arrow: Coupe Quattro 8B 1992 2.8 AAH
Było :arrow: Cabrio 8G 1996 2.6 V6
Było :arrow: Limo 8C 1991 2.3 NG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi Coupe / Cabrio.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga