Silnik do pomiaru ciśnienia oleju rozgrzany do co najmniej 80 stopni, potem zmiana filtra paliwa i czekanie aż ostygnie aby można było zrobić pomiar kompresji. Dziwi mnie fakt różnic pomiaru sprzed ubiegłego tygodnia. Niema co szukać kwadratowych jaj, sprawdzę przy okazji wymiany świec jak padną .
Profilaktyka musi być
[B4 1.9 TDI Avant] 1Z - wymiana silnika czy remont
-
OnlineSagitari
- Forum Audi 80
- Posty: 220
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
Odświeżam temat - miałem również jeszcze się pobawić w pomiar z próbą olejową i pomiar ciśnienia oleju, ale z uwagi na objawy...... z dymieniem + ogromne dolewki oleju + niespotykane wyniki z pomiaru kompresji = daje mi to w wyniku i tak grubszą robotę.
Planuję remont, i to kapitalny, jeśli po rozbiórce faktycznie okaże się, że zarówno głowica jak i blok wymagają pełnej obróbki. Dodatkowo poradzono mi, żeby turbinę zawieźć do firmy zajmującej się regeneracją i wstawić ją na stół testowy, żeby polatała z godzinkę, będzie pewność co do uszczelnień olejowych.
Tworzę sobie dodatkową listę życzeń:
- chciałbym nowe sprzęgło - poradźcie, czy kompletne nowe, czy może regenerowane na zamówienie (z myślą o witamince w sofcie, o której marzę już od paru lat)
- trzy nowe grzałki do układu z płynem - myślę, że obecne grzeją słabo albo w ogóle, bo płyn nagrzewa się bardzo powoli. Czy tu jestem skazany tylko na nowe z ASO czy jakieś zamienniki ?
- nowy termostat
- być może inna używana pokrywa zaworów i oczywiście równa, bo ciągle podklejam obecną silikonem
Czy na coś jeszcze zwrócić uwagę ?
Planuję remont, i to kapitalny, jeśli po rozbiórce faktycznie okaże się, że zarówno głowica jak i blok wymagają pełnej obróbki. Dodatkowo poradzono mi, żeby turbinę zawieźć do firmy zajmującej się regeneracją i wstawić ją na stół testowy, żeby polatała z godzinkę, będzie pewność co do uszczelnień olejowych.
Tworzę sobie dodatkową listę życzeń:
- chciałbym nowe sprzęgło - poradźcie, czy kompletne nowe, czy może regenerowane na zamówienie (z myślą o witamince w sofcie, o której marzę już od paru lat)
- trzy nowe grzałki do układu z płynem - myślę, że obecne grzeją słabo albo w ogóle, bo płyn nagrzewa się bardzo powoli. Czy tu jestem skazany tylko na nowe z ASO czy jakieś zamienniki ?
- nowy termostat
- być może inna używana pokrywa zaworów i oczywiście równa, bo ciągle podklejam obecną silikonem
Czy na coś jeszcze zwrócić uwagę ?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Kup nowe kompletne , tarcze wyslij do obicia kevlarem do firmy Makland , cena 250 złSagitari pisze:- chciałbym nowe sprzęgło - poradźcie, czy kompletne nowe, czy może regenerowane na zamówienie (z myślą o witamince w sofcie, o której marzę już od paru lat)
Swiece żarowe kupujesz od silników diesla 1.6 D / TD.Sagitari pisze:- trzy nowe grzałki do układu z płynem - myślę, że obecne grzeją słabo albo w ogóle, bo płyn nagrzewa się bardzo powoli. Czy tu jestem skazany tylko na nowe z ASO czy jakieś zamienniki ?
1.9 TD AAZ
-
OnlineSagitari
- Forum Audi 80
- Posty: 220
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
Wydaje mi się, że standardowe, czyli da się poruszyć poprzecznie, natomiast wzdłużnie ośka raczej nie ma luzu. Muszla po zimnej stronie bez śladów ocierania, łopatki wirnika też wyglądają bardzo dobrze. Trudno jednak powiedzieć co do szczelności, bo ogólnie turbo jest w środku uwalone olejem z odmy. Próbowałem kiedyś zrobić wolną odmę, ale niestety przy takim dymieniu z wypuszczonej rury jakie miałem trudno byłoby zaakceptować taką jazdę.MIRON DKL pisze:Turbo ma jakieś znaczące luzy czy standard?
[ Dodano: 2018-02-18, 18:08 ]
Ten pomysł podoba mi się, już zajrzałem na ich stronkęKrzysiek 84 pisze:Kup nowe kompletne , tarcze wyslij do obicia kevlarem do firmy Makland , cena 250 zł
Czy te świece z AAZ szukać w zamienniku, czy w ASO będą miały przystępną cene ?Krzysiek 84 pisze:Swiece żarowe kupujesz od silników diesla 1.6 D / TD.
1.9 TD AAZ
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
OnlineSagitari
- Forum Audi 80
- Posty: 220
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
Sporo przyszło czekać na aktualizację tematu. Sprawa zakończyła się na zrobieniu głowicy. Były wywalone dwa zawory i dałem się przekonać na zakończenie prac tylko na głowicy, choć nie jestem do końca przekonany, czy to zakończy problem. Przy okazji przetestowane turbo. Jest oryginalne i nadal w bardzo dobrym stanie, nie puszcza oleju.
Pozostaje jeszcze ustawić zapłon i pojeździć trochę autem.
Za powyższe porady wszystkim dziękuję.
Pozostaje jeszcze ustawić zapłon i pojeździć trochę autem.
Za powyższe porady wszystkim dziękuję.