Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI Avant] 1Z - wymiana silnika czy remont

MIRON DKL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 01 sie 2016, 21:08
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MIRON DKL » 16 gru 2017, 21:59

Silnik do pomiaru ciśnienia oleju rozgrzany do co najmniej 80 stopni, potem zmiana filtra paliwa i czekanie aż ostygnie aby można było zrobić pomiar kompresji. Dziwi mnie fakt różnic pomiaru sprzed ubiegłego tygodnia. Niema co szukać kwadratowych jaj, sprawdzę przy okazji wymiany świec jak padną .
Profilaktyka musi być ;-)
1Z+021BD
ABT+LPG

Online
Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Post autor: Sagitari » 18 lut 2018, 12:52

Odświeżam temat - miałem również jeszcze się pobawić w pomiar z próbą olejową i pomiar ciśnienia oleju, ale z uwagi na objawy...... z dymieniem + ogromne dolewki oleju + niespotykane wyniki z pomiaru kompresji = daje mi to w wyniku i tak grubszą robotę.
Planuję remont, i to kapitalny, jeśli po rozbiórce faktycznie okaże się, że zarówno głowica jak i blok wymagają pełnej obróbki. Dodatkowo poradzono mi, żeby turbinę zawieźć do firmy zajmującej się regeneracją i wstawić ją na stół testowy, żeby polatała z godzinkę, będzie pewność co do uszczelnień olejowych.

Tworzę sobie dodatkową listę życzeń:
- chciałbym nowe sprzęgło - poradźcie, czy kompletne nowe, czy może regenerowane na zamówienie (z myślą o witamince w sofcie, o której marzę już od paru lat)
- trzy nowe grzałki do układu z płynem - myślę, że obecne grzeją słabo albo w ogóle, bo płyn nagrzewa się bardzo powoli. Czy tu jestem skazany tylko na nowe z ASO czy jakieś zamienniki ?
- nowy termostat
- być może inna używana pokrywa zaworów i oczywiście równa, bo ciągle podklejam obecną silikonem

Czy na coś jeszcze zwrócić uwagę ?

MIRON DKL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 01 sie 2016, 21:08
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MIRON DKL » 18 lut 2018, 13:13

Turbo ma jakieś znaczące luzy czy standard?
1Z+021BD
ABT+LPG

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 18 lut 2018, 13:39

Sagitari pisze:- chciałbym nowe sprzęgło - poradźcie, czy kompletne nowe, czy może regenerowane na zamówienie (z myślą o witamince w sofcie, o której marzę już od paru lat)
Kup nowe kompletne , tarcze wyslij do obicia kevlarem do firmy Makland , cena 250 zł
Sagitari pisze:- trzy nowe grzałki do układu z płynem - myślę, że obecne grzeją słabo albo w ogóle, bo płyn nagrzewa się bardzo powoli. Czy tu jestem skazany tylko na nowe z ASO czy jakieś zamienniki ?
Swiece żarowe kupujesz od silników diesla 1.6 D / TD.
1.9 TD AAZ

Online
Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Post autor: Sagitari » 18 lut 2018, 18:08

MIRON DKL pisze:Turbo ma jakieś znaczące luzy czy standard?
Wydaje mi się, że standardowe, czyli da się poruszyć poprzecznie, natomiast wzdłużnie ośka raczej nie ma luzu. Muszla po zimnej stronie bez śladów ocierania, łopatki wirnika też wyglądają bardzo dobrze. Trudno jednak powiedzieć co do szczelności, bo ogólnie turbo jest w środku uwalone olejem z odmy. Próbowałem kiedyś zrobić wolną odmę, ale niestety przy takim dymieniu z wypuszczonej rury jakie miałem trudno byłoby zaakceptować taką jazdę.

[ Dodano: 2018-02-18, 18:08 ]
Krzysiek 84 pisze:Kup nowe kompletne , tarcze wyslij do obicia kevlarem do firmy Makland , cena 250 zł
Ten pomysł podoba mi się, już zajrzałem na ich stronkę

Krzysiek 84 pisze:Swiece żarowe kupujesz od silników diesla 1.6 D / TD.
1.9 TD AAZ
Czy te świece z AAZ szukać w zamienniku, czy w ASO będą miały przystępną cene ?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 18 lut 2018, 19:33

Sagitari pisze:Czy te świece z AAZ szukać w zamienniku, czy w ASO będą miały przystępną cene ?
Nie wiem ile w ASO kosztują , ale wystarczą normalnie ze sklepu :
Febi , NGK ewentualnie Beru.
One i tak sa w płynie zanurzone , więc pożyją długo.

Online
Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Post autor: Sagitari » 15 maja 2018, 20:52

Sporo przyszło czekać na aktualizację tematu. Sprawa zakończyła się na zrobieniu głowicy. Były wywalone dwa zawory i dałem się przekonać na zakończenie prac tylko na głowicy, choć nie jestem do końca przekonany, czy to zakończy problem. Przy okazji przetestowane turbo. Jest oryginalne i nadal w bardzo dobrym stanie, nie puszcza oleju.
Pozostaje jeszcze ustawić zapłon i pojeździć trochę autem.
Za powyższe porady wszystkim dziękuję.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga