[all] Światła mijania na przekaźnikach
Dzień Dobry. W końcu targnąłem się na przekaźniki do mojego samochodu Przekaźnik założony z jakiegoś Nissana ale działa Napięcia jakie teraz mam na żarówkach są nieco wyższe niż chciałem - 13,8- 13,9V zamiast 13,5V. Ale jest Zobaczymy teraz jak to będzie długo działać i jak żarówki będą wytrzymywać Niemniej nie obyło się bez problemów. Mianowicie poprzedni właściciel/ właściciele zrobili jakąś przeróbkę na kontrolce świateł (kabelki szary i biały) przez co napięcie na kontrolkę szło bezpośrednio z pominięciem wtyczki co skutkowało przebiciem z pozycyjnych na mijania czy jakoś tak, przez co była spina z kumplem elektrykiem . Ale sobie wszystko wyjaśniliśmy i go grzecznie przeprosiłem , a że to ta kontrolka paskudziła to sam na to wpadłem A czemu tak się działo?? Nie wiem Kontrolka działała u mnie w następujący sposób: Włączała się przy postojowych i gasła przy włączeniu mijania (przed przekaźnikami). Teraz nie mam kontrolki i też jest ok:p Pozdrawiam Wszystkich
Ostatnio zmieniony 14 lut 2017, 08:37 przez ronni10, łącznie zmieniany 1 raz.
Zgadza się faktem jest, że ja zrobiłem kiedyś te dwa kabelki na zaizolowane wsuwki bo nie można było licznika zdjąć, ponieważ przy żaróweczce jet to jakoś poklejone, jak by ktoś coś przerabiał. A nie chciałem tak tego odklejać więc obciąłem te dwa kabelki i założyłem wsuwki. Dla mnie to trochę dziwne rozwiązanie jest/ było. A w np niemieckich modelach jak to działa? Włącza się światła i świeci kontrolka na pozycyjnych i mijania oraz przełącza się na kontrolkę świateł drogowych przy ich włączeniu?
Temat bardzo ciekawy. Mam pytanie dotyczące podłączenia przekaźników aby odciązyć pająka, ze światłwami regeneracja lamp naprawdę dużo dała. Szkoda tylko że styki się w pająku tak szybko ( co mniej więcej 2 miesiące) wypalają i trzeba rozbierać i czyścićPieterB pisze:Jarewa, chyba mnie przekonałeś i zostawię jak jest, w końcu na żarówce ciut ponad 12V mam, no chyba że dam przekaźnik tu pod kierą tylko po to by odciążyć manetkę - pomyślimy.
Jakby to wyglądało ( jeśli mozna prosić to łopatologicznie) aby można było przekaźnik podłaczyć pod kierownicą?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
No tak najprościej mówiąc:
Rozmieszczenie pinów skrzynki. Interesuje nas F56B mijania i I56A drogowe
Wiązka deski idzie do wtyczek interesuje nas brązowa po prawej stronie jak się patrzy na to tam jest żółty kabel właśnie do pinu F56B
Jak znaleźliśmy kabel żółty to możemy zacząć przerabiać, chodzi o to żeby przerwać obwód na tym żółtym i dodajemy przekaźnik. Jak mamy przerwany obwód mamy dwa żółte wychodzący z wiązki deski i wchodzący do skrzynki bezpiecznikowej.
I tym schematem łączymy tak, żółty który idzie od deski dajemy na pin86 przekaźnika, na pin 85 przekaźnika dajemy masę . Na pin 30 przekaźnika ciągniemy prąd z skrzynki pin L30 a na pin przekaźnika 87 dajemy żółty który idzie na skrzynkę bezpiecznikową.
Tak samo robimy na światła drogowe o ile chcemy pin skrzynki I56A kabel biało/czarny bedzie to wtyczka na skrzynce po lewej stronie wtyczka czerwona
Co daje ta przeróbka? szybko łatwo i bezboleśnie, a co najważniejsze gdy mamy kontrolę żarówek działają bez zmian jak przed przeróbka i mamy ciągle oryginalne bezpieczniki do żarówek.
Minus nie poprawia 100% prądu na żarówkach tyle tylko co odciąża manetkę bo ona załacza tylko przekaźniki i w 60% poprawia prąd na żarówkach bo największe i tak spadki są na manetce.
Rozmieszczenie pinów skrzynki. Interesuje nas F56B mijania i I56A drogowe
Wiązka deski idzie do wtyczek interesuje nas brązowa po prawej stronie jak się patrzy na to tam jest żółty kabel właśnie do pinu F56B
Jak znaleźliśmy kabel żółty to możemy zacząć przerabiać, chodzi o to żeby przerwać obwód na tym żółtym i dodajemy przekaźnik. Jak mamy przerwany obwód mamy dwa żółte wychodzący z wiązki deski i wchodzący do skrzynki bezpiecznikowej.
I tym schematem łączymy tak, żółty który idzie od deski dajemy na pin86 przekaźnika, na pin 85 przekaźnika dajemy masę . Na pin 30 przekaźnika ciągniemy prąd z skrzynki pin L30 a na pin przekaźnika 87 dajemy żółty który idzie na skrzynkę bezpiecznikową.
Tak samo robimy na światła drogowe o ile chcemy pin skrzynki I56A kabel biało/czarny bedzie to wtyczka na skrzynce po lewej stronie wtyczka czerwona
Co daje ta przeróbka? szybko łatwo i bezboleśnie, a co najważniejsze gdy mamy kontrolę żarówek działają bez zmian jak przed przeróbka i mamy ciągle oryginalne bezpieczniki do żarówek.
Minus nie poprawia 100% prądu na żarówkach tyle tylko co odciąża manetkę bo ona załacza tylko przekaźniki i w 60% poprawia prąd na żarówkach bo największe i tak spadki są na manetce.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 441
- Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
- Imię: tomek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: ZAWIERCIE
-
- Forum Audi 80
- Posty: 190
- Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
- Lokalizacja: tarnow
hmm mozesz pokazac ten pin L30?Jarewa pisze:I tym schematem łączymy tak, żółty który idzie od deski dajemy na pin86 przekaźnika, na pin 85 przekaźnika dajemy masę . Na pin 30 przekaźnika ciągniemy prąd z skrzynki pin L30 a na pin przekaźnika 87 dajemy żółty który idzie na skrzynkę bezpiecznikową.
a jakie srednice przewodow potrzeba do tej operacji ? czyli masy i plusa nie trzeba juz ciagnac osobno z akumlatora do zasilania przekaznika tak jak jest w pierwszych postach pisane ? Mase skad pobrac jesli juz nie trzeba /
a czy bezpiecznika na przekaznik tez juz nie potrzeba/?
Ja to troszkę inaczej zrobiłem. Zastosowałem ten przekaźnik z 5-ma nóżkami. Podłączyłem to tak że np jak padnie cewka w przekaźniku to normalnie łączy przez manetkę. Przekaźnik z forda i ma jakieś inne oznaczenia, ale wg tych oznaczeń uniwersalnych powinno być. 30 -na światła, 87 -zasilanie z L-30, 87A- mostek z 86 czyli sterowania z manetki i 85 -masa.
Efekt to widoczna poprawa jasności i wzrost napięcia na żarówce z 12,5 do 13,1 na wolnych obrotach. Na aku wtedy 13,7.
Efekt to widoczna poprawa jasności i wzrost napięcia na żarówce z 12,5 do 13,1 na wolnych obrotach. Na aku wtedy 13,7.