Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Audi 80 1.8 S problem odma ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 02 mar 2018, 16:51

Przynajmniej silnik/wydech wywala z siebie ten cały "syf" , który nagromadził się przez lata, więc raczej nie ma się czym przejmować.
No OK, a ile jeszcze taki stan może potrwać? Jak na razie tak przejeździłem 16 tys. Wiem, że na trasie łatwiej się te osady wypalają, ale chociaż orientacyjnie ile kilometrów z takimi spalinami będę jeździć?
Zapewne z wypalaniem tego czegoś jest też związane zużycie oliwy? Typowy zapach spalonego oleju mam tylko przy porannym odpaleniu (bez niebieskiego dymku).
Śladów po motodoktorze nie stwerdziłem w środku.

Czy mniej więcej tyle:
mineralny jest bardzo higroskopijny i tu raczej jest problem dwie trzy wymiany i wtedy będzie wiadomo więcej.
...to potrwać może?


No i jeszcze co do Valvoline to mam się obawiać podróbek? Jak na razie z oil-land brałem filtry i oleje i niby spoko, nawet dystrybutor Valvoline (VFD) na północną Polskę potwierdził, że ten sklep od nich bierze oliwę.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 mar 2018, 16:58

h/k pisze:Czy mniej więcej tyle:
Cytat:
mineralny jest bardzo higroskopijny i tu raczej jest problem dwie trzy wymiany i wtedy będzie wiadomo więcej.

...to potrwać może?
Powinna już być znacząca poprawa po pierwszej wymianie.

Zawsze jak odchwaszczam 1.1 czy 1.4 VW tam gdzie nie ma odmy z głowicy tam zawala całe zawory i pokrywę i trochę to trwa.

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 02 mar 2018, 17:22

h/k pisze:No OK, a ile jeszcze taki stan może potrwać? Jak na razie tak przejeździłem 16 tys. Wiem, że na trasie łatwiej się te osady wypalają, ale chociaż orientacyjnie ile kilometrów z takimi spalinami będę jeździć?
Wymień jeszcze raz i obserwuj. Ale według mnie nie ma czym się martwić. (to tylko moje zdanie, może ktoś mądrzejszy się wypowie)
h/k pisze:Typowy zapach spalonego oleju mam tylko przy porannym odpaleniu
Może uszczelniacze trzonków zaworowych?
h/k pisze:No i jeszcze co do Valvoline to mam się obawiać podróbek
Nie stwierdzono podrabianych olejów VALVOLINE. Info potwierdzone okok
h/k pisze:VFD
Jeśli mówisz o siedzibie w Gdyni to VTD a nie VFD. Nie możesz bezpośrednio u nich wziąć? Skoro ich znasz :-)

lexuzzzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 31 lip 2017, 19:29
Lokalizacja: Toruń

Post autor: lexuzzzz » 03 mar 2018, 21:31

Dziś ponownie otworzyłem pokrywę filtra i w tym wylocie co pokazywałem na początku otwierania tematu nie było nic. Jedynie wszystko wypłynęło pod filtr i wokół całej pokrywy filtra.
Na samym korku też nie pozostało za wiele z odmy. Podejrzewam że są to pozostałości z tego pierwszego odkrycia. :)

Każdy z Was uważa że powinienem przeskoczyć na 10W40?

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 03 mar 2018, 21:45

Jakąś dłuższą trasę robiłeś?
Co do oleju to ja bym zmieniał.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 04 mar 2018, 15:22

Witam
Jarewa pisze: Powinna już być znacząca poprawa po pierwszej wymianie.
Dawid1995 pisze:h/k napisał/a:
No OK, a ile jeszcze taki stan może potrwać? Jak na razie tak przejeździłem 16 tys. Wiem, że na trasie łatwiej się te osady wypalają, ale chociaż orientacyjnie ile kilometrów z takimi spalinami będę jeździć?

Wymień jeszcze raz i obserwuj. Ale według mnie nie ma czym się martwić. (to tylko moje zdanie, może ktoś mądrzejszy się wypowie)
To znaczy - ten nowy olej co teraz mam od 1 tys. km mam zlać? Szkoda by było, bo bardzo ładnie wygląda...
W ogóle Panowie to mam wrażenie, że po wyczyszczeniu rury odmy jest... lepiej? Troszkę jakby mniej smrodku jest.
Dawid1995 pisze:h/k napisał/a:
Typowy zapach spalonego oleju mam tylko przy porannym odpaleniu

Może uszczelniacze trzonków zaworowych?
Na to wygląda. Gdzieś za 20 tys. km będę dokładnie sprawdzał pasek rozrządu, jeśli będzie do wymiany to od razu chciałem popychacze wymienić i uszczelniacze zaworów. Zależy kiedy wymiana czasowo wypadnie - jak za 2 lata to może nawet pomyślę o kompleksowym sprawdzeniu jednostki napędowej, ze sprawdzeniem układu korbowo-tłokowego łącznie.
Dawid1995 pisze:h/k napisał/a:
VFD

Jeśli mówisz o siedzibie w Gdyni to VTD a nie VFD. Nie możesz bezpośrednio u nich wziąć? Skoro ich znasz :-)


Faktycznie, VTD. A pojedyncze sztuki w ogóle wchodzą u nich w grę? Chociaż mimo wszystko nadal myślę nad Fuchsem i to tym pod starszą normę VW 500 00. mysli_
lexuzzzz pisze:Każdy z Was uważa że powinienem przeskoczyć na 10W40?
Myślę, że to dobry pomysł. Autko będzie miało lżej z rana pomimo, że zima i tak się kończy.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 mar 2018, 17:47

h/k pisze:To znaczy - ten nowy olej co teraz mam od 1 tys. km mam zlać? Szkoda by było, bo bardzo ładnie wygląda..
NIE dlatego pisałem o czasie....

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 04 mar 2018, 18:50

h/k pisze:A pojedyncze sztuki w ogóle wchodzą u nich w grę?
Nie wiem, ale raczej tak. Zawsze możesz kupić przez przedstawiciela handlowego

lexuzzzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 31 lip 2017, 19:29
Lokalizacja: Toruń

Post autor: lexuzzzz » 11 mar 2018, 11:52

krzych900 pisze:Jakąś dłuższą trasę robiłeś?
Co do oleju to ja bym zmieniał.
Nie, trasy standardowo tylko do pracy i z pracy po 20km w jedną stronę.
Ociepliło się to problem zniknął.
Wczoraj zrobiłem krótki odcinek (zimny silnik, krótki odcinek kilometrowy i zimny silnik) i dziś spojrzałem to nic z odmy nie pozostało. Czyściutko.

To valvoline 10w40 jednogłośnie? :)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 11 mar 2018, 13:01

Obrazek

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 15 mar 2018, 22:31

Czy do tej trójki zaliczyć można też Liquid Moly półsyntetyka 15W40? ;-) Pytam, bo od ostatniej wymiany oleju znów na Maxlife właśnie 10W40 zaczął mi jednak więcej spożywać oliwki, wychodzi w okolicach 1l/1000 km. nietrudno sobie wyobrazić, że nawet użytkowo (dolewka co tankowanie) i ekonomicznie kiepsko to wypada. Chciałem uszczelniacze robić z napędem rozrządu, a nie już teraz. Wyczytałem na wykresach tutaj
https://wiki.anton-paar.com/en/engine-oil/
jakoby 15W40 w roboczych temperaturach także był gęstszy od 10W40.
Pytania:
- jak sobie silnik poradzi z 150W40 w mrozie? Czy ten dodatek MoS2 pomoże w takich warunkach?
- czy ktoś testował już takie przejście w podobnych warunkach brania oleju?
- jakie mogą być efekty, czy jest to gra warta świeczki?

Uprzedzam, że na pełen syntetyk np. 5W50 nie chcę przechodzić w obawie przed totalnym rozszczelnieniem silnika.

[ Dodano: 2018-03-15, 22:31 ]
A może jednak kupić już tę butelkę 1 litrową, dolać i trochę jeszcze poczekać? Ponoć MaxLife potrzebuje czasu żeby zadziałać na uszczelnienia. A to, co spuściłem przy wymianie to był totalnie zbrązowiały olej... Już po 1000 km był brudny.

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 15 mar 2018, 23:04

Ja tam nie bardzo wierzę w jakieś cudowne środki. Gdzieś tam czytałem nawet że po oleju z MoS2 strasznie zasyfiło to silnik. Ale nie używałem to nie wiem. Ale nie spodziewaj się uzdrowienia silnika. I jakiegoś lżejszego odpalania też się raczej nie spodziewaj.
h/k pisze:- czy ktoś testował już takie przejście w podobnych warunkach brania oleju?
Ja kiedyś w golfie mk1 biorącym olej testowałem różne oleje. I powiem że więcej mi brał mineralnego lotosa niż jakiegoś syntetycznego Tedexa.
I ciekaw jestem czy ktoś doświadczył jakiegoś rozszczelnienia przy przejściu na lepszy olej? Oczywiście nie chodzi mi o sytuację gdzie silnik to totalny gruz i już cieknie.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 16 mar 2018, 06:55

Ja tam nie bardzo wierzę w jakieś cudowne środki. Gdzieś tam czytałem nawet że po oleju z MoS2 strasznie zasyfiło to silnik. Ale nie używałem to nie wiem. Ale nie spodziewaj się uzdrowienia silnika. I jakiegoś lżejszego odpalania też się raczej nie spodziewaj.
No i taka odpowiedź już mi wystarczy. Dzięki! Max. w maju trzeba będzie zrobić pomiar kompresji, jak w normie to rozpiąć rozrząd i z pomocą sznurka wymienić uszczelniacze. Tak myślę sobie, że przecież chyba to nie taka straszna robota. :-)
Dziwi mnie tylko, czemu auto nie wali niebieskim dymem?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 mar 2018, 08:24

Pewnie piszą tak że zasyfilo bo z mso2 jest olejem czarnym
krzych900 pisze:kiedyś w golfie mk1 biorącym olej testowałem różne oleje. I powiem że więcej mi brał mineralnego lotosa niż jakiegoś syntetycznego
Bo to wychodzi ze specyfikacji olej mineralny jest łatwiej plany od syntetycznego nie po to zabraniają stosowania w dwusowach mixola starego a tylko dedykowany syntetyczny. Więc mineralnego zawsze wiecej spali od syntetycznego w mikoporach w cylindrze. I mówienie takie że jak już spala to zejść na mineralny jest bzdura ;-) oczywiście jest jeszcze takie coś jak polsyntetyk czyli syntetyczny na bazie mineralnego i syntetyczny na bazie mineralnego i tu trzeba uważać bo większość sytnetykow tylko z nazwy są syntetyczne

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl