Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 20V NM] Zblokowany silnik

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
m_az
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 14 gru 2007, 23:01

[B3 2.0 20V NM] Zblokowany silnik

Post autor: m_az » 19 mar 2018, 11:06

Wpadłem w poślizg auto przewróciło się na lewy bok i leżało tak około 15 min, po postawieni na koła nie można uruchomić silnika. Próba przez włączeni 2 biegu i popchanie też nie pozwala obrócić wałem. Pasek rozrządu jest na miejscu. Co może być przyczyną zblokowania silnika?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 19 mar 2018, 11:22

Wykręć świece i zobacz czy nie masz oleju w cylindrach. Bo może po prostu olej wypłynął odmą a później dolotem trafił do komory spalania.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3794
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 19 mar 2018, 13:22

za próbę odpalenia na pych tego silnika to jest na Ciebie specjalne miejsce w piekle.

Wykręcić świece i wtedy spróbować, jeśli nadal nie kręci, sprawdzić rozrząd.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1031
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 19 mar 2018, 21:52

linczowanie odpalania na pych śmieszy mnie, fakt przy takim problemie jak zblokowany silnik można nabroić, jak i przy starym pasku, czy źle napiętym może coś się stać. a tak jeśli ktoś robił już takie rzeczy ma jakieś doświadczenie to lepsze pych niż na plak.

Jeśli jest olej to mogłeś korby pogiąć w ten sposób lub uszkodzić sprzęgło. Wykręć świece lub wtrysk jak świeca by stawiała opory.

krótki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 289
Rejestracja: 08 sie 2013, 18:08

Post autor: krótki » 19 mar 2018, 22:17

Jak to śmieszy Cię, skoro konsekwencją odpalania na siłę może być uszkodzenie silnika.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1031
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 19 mar 2018, 23:22

Bo kwestia dlaczego nie odpalił. Jeśli to brak prądu, problem z rozrusznikiem czy zapowietrzenie , i jak pisałem rozrząd jest ok i mamy jakieś doświadczenie z odpalaniem na pych to raczej nie ma problemu. I nie zdarzyło mi się zepsuć żadnego silnika jeszcze. Choć w wyżej wymienionym przypadku bez wiedzy co jest przyczyną nie od palenia to zabronione jest takie coś. Ale większość w każdym przypadku krzyczy stere ze nie wolno. A zawsze powtórzę lepiej tak niż na plak

krótki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 289
Rejestracja: 08 sie 2013, 18:08

Post autor: krótki » 20 mar 2018, 08:57

Napisał w temacie "zablokowany silnik" więc wszystko jasne. Najpierw usunięcie przyczyny zablokowania ( olej w cylindrze, przeskoczył pasek, itd ) dobiero próby uruchomienia.
Nie wiem po co targać samochód na linie. Powinien odpalać z rozrusznika.
Odpalanie poprzez pchanie rozumiem tylko w sytuacji awaryjnej ( zbyt słany aku ) kiedy na drodze nie ma gdzie pożyczyć prądu.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11728
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 mar 2018, 15:38

krótki pisze:Nie wiem po co targać samochód na linie. Powinien odpalać z rozrusznika.
znam przypadek gdzie kolega rozwalił głowicę przez takie coś. Gdzie widać było że silnik zablokowany bo koła się sunęły po drodze na biegu. A targali go do skutku aż się przełamał - niestety i tak nie odpalił, już z wiadomych względów.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 20 mar 2018, 16:08

Ktoś chyba nawet na tym forum opisywał jak w jakimś starym samochodzie po remoncie głowicy źle zamontowali pompkę paliwa napędzaną z wałka rozrządu blokując go. Mały akumulator nie dał rady przekręcić silnika to podłączyli od traktora i mieli głowicę gotową do drugiego remontu.

m_az
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 14 gru 2007, 23:01

Post autor: m_az » 21 mar 2018, 16:51

Olej był w pierwszym cylindrze(pełny) w czwartym i piątym trochę.
Po usunięciu oleju silnik odpalił i jest ok.
Dziękuję bardzo kolegom za fachowe rozpoznanie przyczyny zblokowania silnika i sposób jej usunięcia.
Tym razem udało mi się wywinąć od piekła jak pisze Leo.
Podzielam zdanie dzikix na temat odpalania na pych. Nikt chyba w normalnych warunkach nie będzie tego robił. Ja na przestrzeni 17 lat posiadania tego auta kilkakrotnie byłem zmuszony do odpalania na pych (może koledzy mają doświadczenie z inną marką). A swoją drogą jak się ma hamowanie silnikiem do zapalania na pych?
Jeszcze raz dziękuję za pomoc.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1031
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 21 mar 2018, 21:05

Bardzo podobnie właśnie. I znam kilka przykładów przeskoczenia paska, słabo napietego, lub z uszkodzonym napinaczem sprężynowym, a już przy starych d i td ze zwykłym napinaczem i złym naciągu to już całkiem było. Tak samo próby kręcenia rozrzadem za koło pompy wtryskowej przeskok bardzo możliwy.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1044
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 23 mar 2018, 17:00

A swoją drogą jak się ma hamowanie silnikiem do zapalania
To jest co innego. Przy hamowaniu silnikiem przycina Ci dawkę przymkniętym przepływomierzem i pewnie jeszcze sondą dośrubowywuje, by nie lało paliwem.

Co do uruchamiania na popych tego motoru to w czym tkwi ryzyko? Przeskoczenie paska rozrządu?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 23 mar 2018, 19:14

h/k pisze:w czym tkwi ryzyko? Przeskoczenie paska rozrządu?
Zerwaniem paska lub nawet i puszczeniem któregoś koła rozrządu. Dlatego powszechnie nie zaleca się na zaciąg, lub pych. Bo tu się liczy siła rozpędowa o ile to ktoś zrobi delikatnie to przejdzie ale jak strzeli ze sprzęgła, szarpnięcie może dojść do tragedii. Inaczej jeszcze mówiąc co to za różnica czy odkręcamy zwykłym kluczem a pneumatycznym.

Nie wiem nawet kto porównał pych a hamowanie silnikiem to całkiem inne siły. To jak skok na bandżi z liną i bez i powiedzieć że to samo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga