[B3 2.0 20V NM] Zblokowany silnik
[B3 2.0 20V NM] Zblokowany silnik
Wpadłem w poślizg auto przewróciło się na lewy bok i leżało tak około 15 min, po postawieni na koła nie można uruchomić silnika. Próba przez włączeni 2 biegu i popchanie też nie pozwala obrócić wałem. Pasek rozrządu jest na miejscu. Co może być przyczyną zblokowania silnika?
m_az
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4659
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Wykręć świece i zobacz czy nie masz oleju w cylindrach. Bo może po prostu olej wypłynął odmą a później dolotem trafił do komory spalania.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3792
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
za próbę odpalenia na pych tego silnika to jest na Ciebie specjalne miejsce w piekle.
Wykręcić świece i wtedy spróbować, jeśli nadal nie kręci, sprawdzić rozrząd.
Wykręcić świece i wtedy spróbować, jeśli nadal nie kręci, sprawdzić rozrząd.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...
Audi Way of Life!
iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...
Audi Way of Life!
iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1030
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
linczowanie odpalania na pych śmieszy mnie, fakt przy takim problemie jak zblokowany silnik można nabroić, jak i przy starym pasku, czy źle napiętym może coś się stać. a tak jeśli ktoś robił już takie rzeczy ma jakieś doświadczenie to lepsze pych niż na plak.
Jeśli jest olej to mogłeś korby pogiąć w ten sposób lub uszkodzić sprzęgło. Wykręć świece lub wtrysk jak świeca by stawiała opory.
Jeśli jest olej to mogłeś korby pogiąć w ten sposób lub uszkodzić sprzęgło. Wykręć świece lub wtrysk jak świeca by stawiała opory.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1030
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Bo kwestia dlaczego nie odpalił. Jeśli to brak prądu, problem z rozrusznikiem czy zapowietrzenie , i jak pisałem rozrząd jest ok i mamy jakieś doświadczenie z odpalaniem na pych to raczej nie ma problemu. I nie zdarzyło mi się zepsuć żadnego silnika jeszcze. Choć w wyżej wymienionym przypadku bez wiedzy co jest przyczyną nie od palenia to zabronione jest takie coś. Ale większość w każdym przypadku krzyczy stere ze nie wolno. A zawsze powtórzę lepiej tak niż na plak
Napisał w temacie "zablokowany silnik" więc wszystko jasne. Najpierw usunięcie przyczyny zablokowania ( olej w cylindrze, przeskoczył pasek, itd ) dobiero próby uruchomienia.
Nie wiem po co targać samochód na linie. Powinien odpalać z rozrusznika.
Odpalanie poprzez pchanie rozumiem tylko w sytuacji awaryjnej ( zbyt słany aku ) kiedy na drodze nie ma gdzie pożyczyć prądu.
Nie wiem po co targać samochód na linie. Powinien odpalać z rozrusznika.
Odpalanie poprzez pchanie rozumiem tylko w sytuacji awaryjnej ( zbyt słany aku ) kiedy na drodze nie ma gdzie pożyczyć prądu.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11726
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
znam przypadek gdzie kolega rozwalił głowicę przez takie coś. Gdzie widać było że silnik zablokowany bo koła się sunęły po drodze na biegu. A targali go do skutku aż się przełamał - niestety i tak nie odpalił, już z wiadomych względów.krótki pisze:Nie wiem po co targać samochód na linie. Powinien odpalać z rozrusznika.
WRC is for boys.
Group B was for men.
Group B was for men.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4659
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Ktoś chyba nawet na tym forum opisywał jak w jakimś starym samochodzie po remoncie głowicy źle zamontowali pompkę paliwa napędzaną z wałka rozrządu blokując go. Mały akumulator nie dał rady przekręcić silnika to podłączyli od traktora i mieli głowicę gotową do drugiego remontu.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Olej był w pierwszym cylindrze(pełny) w czwartym i piątym trochę.
Po usunięciu oleju silnik odpalił i jest ok.
Dziękuję bardzo kolegom za fachowe rozpoznanie przyczyny zblokowania silnika i sposób jej usunięcia.
Tym razem udało mi się wywinąć od piekła jak pisze Leo.
Podzielam zdanie dzikix na temat odpalania na pych. Nikt chyba w normalnych warunkach nie będzie tego robił. Ja na przestrzeni 17 lat posiadania tego auta kilkakrotnie byłem zmuszony do odpalania na pych (może koledzy mają doświadczenie z inną marką). A swoją drogą jak się ma hamowanie silnikiem do zapalania na pych?
Jeszcze raz dziękuję za pomoc.
Po usunięciu oleju silnik odpalił i jest ok.
Dziękuję bardzo kolegom za fachowe rozpoznanie przyczyny zblokowania silnika i sposób jej usunięcia.
Tym razem udało mi się wywinąć od piekła jak pisze Leo.
Podzielam zdanie dzikix na temat odpalania na pych. Nikt chyba w normalnych warunkach nie będzie tego robił. Ja na przestrzeni 17 lat posiadania tego auta kilkakrotnie byłem zmuszony do odpalania na pych (może koledzy mają doświadczenie z inną marką). A swoją drogą jak się ma hamowanie silnikiem do zapalania na pych?
Jeszcze raz dziękuję za pomoc.
m_az
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1042
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
To jest co innego. Przy hamowaniu silnikiem przycina Ci dawkę przymkniętym przepływomierzem i pewnie jeszcze sondą dośrubowywuje, by nie lało paliwem.A swoją drogą jak się ma hamowanie silnikiem do zapalania
Co do uruchamiania na popych tego motoru to w czym tkwi ryzyko? Przeskoczenie paska rozrządu?
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8387
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Zerwaniem paska lub nawet i puszczeniem któregoś koła rozrządu. Dlatego powszechnie nie zaleca się na zaciąg, lub pych. Bo tu się liczy siła rozpędowa o ile to ktoś zrobi delikatnie to przejdzie ale jak strzeli ze sprzęgła, szarpnięcie może dojść do tragedii. Inaczej jeszcze mówiąc co to za różnica czy odkręcamy zwykłym kluczem a pneumatycznym.h/k pisze:w czym tkwi ryzyko? Przeskoczenie paska rozrządu?
Nie wiem nawet kto porównał pych a hamowanie silnikiem to całkiem inne siły. To jak skok na bandżi z liną i bez i powiedzieć że to samo.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga