Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 20V NM] Zblokowany silnik

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
m_az
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 14 gru 2007, 23:01

[B3 2.0 20V NM] Zblokowany silnik

Post autor: m_az » 19 mar 2018, 11:06

Wpadłem w poślizg auto przewróciło się na lewy bok i leżało tak około 15 min, po postawieni na koła nie można uruchomić silnika. Próba przez włączeni 2 biegu i popchanie też nie pozwala obrócić wałem. Pasek rozrządu jest na miejscu. Co może być przyczyną zblokowania silnika?
m_az

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 19 mar 2018, 11:22

Wykręć świece i zobacz czy nie masz oleju w cylindrach. Bo może po prostu olej wypłynął odmą a później dolotem trafił do komory spalania.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 19 mar 2018, 13:22

za próbę odpalenia na pych tego silnika to jest na Ciebie specjalne miejsce w piekle.

Wykręcić świece i wtedy spróbować, jeśli nadal nie kręci, sprawdzić rozrząd.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1030
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 19 mar 2018, 21:52

linczowanie odpalania na pych śmieszy mnie, fakt przy takim problemie jak zblokowany silnik można nabroić, jak i przy starym pasku, czy źle napiętym może coś się stać. a tak jeśli ktoś robił już takie rzeczy ma jakieś doświadczenie to lepsze pych niż na plak.

Jeśli jest olej to mogłeś korby pogiąć w ten sposób lub uszkodzić sprzęgło. Wykręć świece lub wtrysk jak świeca by stawiała opory.

krótki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 289
Rejestracja: 08 sie 2013, 18:08

Post autor: krótki » 19 mar 2018, 22:17

Jak to śmieszy Cię, skoro konsekwencją odpalania na siłę może być uszkodzenie silnika.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1030
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 19 mar 2018, 23:22

Bo kwestia dlaczego nie odpalił. Jeśli to brak prądu, problem z rozrusznikiem czy zapowietrzenie , i jak pisałem rozrząd jest ok i mamy jakieś doświadczenie z odpalaniem na pych to raczej nie ma problemu. I nie zdarzyło mi się zepsuć żadnego silnika jeszcze. Choć w wyżej wymienionym przypadku bez wiedzy co jest przyczyną nie od palenia to zabronione jest takie coś. Ale większość w każdym przypadku krzyczy stere ze nie wolno. A zawsze powtórzę lepiej tak niż na plak

krótki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 289
Rejestracja: 08 sie 2013, 18:08

Post autor: krótki » 20 mar 2018, 08:57

Napisał w temacie "zablokowany silnik" więc wszystko jasne. Najpierw usunięcie przyczyny zablokowania ( olej w cylindrze, przeskoczył pasek, itd ) dobiero próby uruchomienia.
Nie wiem po co targać samochód na linie. Powinien odpalać z rozrusznika.
Odpalanie poprzez pchanie rozumiem tylko w sytuacji awaryjnej ( zbyt słany aku ) kiedy na drodze nie ma gdzie pożyczyć prądu.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 mar 2018, 15:38

krótki pisze:Nie wiem po co targać samochód na linie. Powinien odpalać z rozrusznika.
znam przypadek gdzie kolega rozwalił głowicę przez takie coś. Gdzie widać było że silnik zablokowany bo koła się sunęły po drodze na biegu. A targali go do skutku aż się przełamał - niestety i tak nie odpalił, już z wiadomych względów.
WRC is for boys.
Group B was for men.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 20 mar 2018, 16:08

Ktoś chyba nawet na tym forum opisywał jak w jakimś starym samochodzie po remoncie głowicy źle zamontowali pompkę paliwa napędzaną z wałka rozrządu blokując go. Mały akumulator nie dał rady przekręcić silnika to podłączyli od traktora i mieli głowicę gotową do drugiego remontu.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

m_az
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 14 gru 2007, 23:01

Post autor: m_az » 21 mar 2018, 16:51

Olej był w pierwszym cylindrze(pełny) w czwartym i piątym trochę.
Po usunięciu oleju silnik odpalił i jest ok.
Dziękuję bardzo kolegom za fachowe rozpoznanie przyczyny zblokowania silnika i sposób jej usunięcia.
Tym razem udało mi się wywinąć od piekła jak pisze Leo.
Podzielam zdanie dzikix na temat odpalania na pych. Nikt chyba w normalnych warunkach nie będzie tego robił. Ja na przestrzeni 17 lat posiadania tego auta kilkakrotnie byłem zmuszony do odpalania na pych (może koledzy mają doświadczenie z inną marką). A swoją drogą jak się ma hamowanie silnikiem do zapalania na pych?
Jeszcze raz dziękuję za pomoc.
m_az

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1030
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 21 mar 2018, 21:05

Bardzo podobnie właśnie. I znam kilka przykładów przeskoczenia paska, słabo napietego, lub z uszkodzonym napinaczem sprężynowym, a już przy starych d i td ze zwykłym napinaczem i złym naciągu to już całkiem było. Tak samo próby kręcenia rozrzadem za koło pompy wtryskowej przeskok bardzo możliwy.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1042
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 23 mar 2018, 17:00

A swoją drogą jak się ma hamowanie silnikiem do zapalania
To jest co innego. Przy hamowaniu silnikiem przycina Ci dawkę przymkniętym przepływomierzem i pewnie jeszcze sondą dośrubowywuje, by nie lało paliwem.

Co do uruchamiania na popych tego motoru to w czym tkwi ryzyko? Przeskoczenie paska rozrządu?
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 23 mar 2018, 19:14

h/k pisze:w czym tkwi ryzyko? Przeskoczenie paska rozrządu?
Zerwaniem paska lub nawet i puszczeniem któregoś koła rozrządu. Dlatego powszechnie nie zaleca się na zaciąg, lub pych. Bo tu się liczy siła rozpędowa o ile to ktoś zrobi delikatnie to przejdzie ale jak strzeli ze sprzęgła, szarpnięcie może dojść do tragedii. Inaczej jeszcze mówiąc co to za różnica czy odkręcamy zwykłym kluczem a pneumatycznym.

Nie wiem nawet kto porównał pych a hamowanie silnikiem to całkiem inne siły. To jak skok na bandżi z liną i bez i powiedzieć że to samo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga