[B3 2.0 20V NM] Zblokowany silnik
[B3 2.0 20V NM] Zblokowany silnik
Wpadłem w poślizg auto przewróciło się na lewy bok i leżało tak około 15 min, po postawieni na koła nie można uruchomić silnika. Próba przez włączeni 2 biegu i popchanie też nie pozwala obrócić wałem. Pasek rozrządu jest na miejscu. Co może być przyczyną zblokowania silnika?
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
linczowanie odpalania na pych śmieszy mnie, fakt przy takim problemie jak zblokowany silnik można nabroić, jak i przy starym pasku, czy źle napiętym może coś się stać. a tak jeśli ktoś robił już takie rzeczy ma jakieś doświadczenie to lepsze pych niż na plak.
Jeśli jest olej to mogłeś korby pogiąć w ten sposób lub uszkodzić sprzęgło. Wykręć świece lub wtrysk jak świeca by stawiała opory.
Jeśli jest olej to mogłeś korby pogiąć w ten sposób lub uszkodzić sprzęgło. Wykręć świece lub wtrysk jak świeca by stawiała opory.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Bo kwestia dlaczego nie odpalił. Jeśli to brak prądu, problem z rozrusznikiem czy zapowietrzenie , i jak pisałem rozrząd jest ok i mamy jakieś doświadczenie z odpalaniem na pych to raczej nie ma problemu. I nie zdarzyło mi się zepsuć żadnego silnika jeszcze. Choć w wyżej wymienionym przypadku bez wiedzy co jest przyczyną nie od palenia to zabronione jest takie coś. Ale większość w każdym przypadku krzyczy stere ze nie wolno. A zawsze powtórzę lepiej tak niż na plak
Napisał w temacie "zablokowany silnik" więc wszystko jasne. Najpierw usunięcie przyczyny zablokowania ( olej w cylindrze, przeskoczył pasek, itd ) dobiero próby uruchomienia.
Nie wiem po co targać samochód na linie. Powinien odpalać z rozrusznika.
Odpalanie poprzez pchanie rozumiem tylko w sytuacji awaryjnej ( zbyt słany aku ) kiedy na drodze nie ma gdzie pożyczyć prądu.
Nie wiem po co targać samochód na linie. Powinien odpalać z rozrusznika.
Odpalanie poprzez pchanie rozumiem tylko w sytuacji awaryjnej ( zbyt słany aku ) kiedy na drodze nie ma gdzie pożyczyć prądu.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
znam przypadek gdzie kolega rozwalił głowicę przez takie coś. Gdzie widać było że silnik zablokowany bo koła się sunęły po drodze na biegu. A targali go do skutku aż się przełamał - niestety i tak nie odpalił, już z wiadomych względów.krótki pisze:Nie wiem po co targać samochód na linie. Powinien odpalać z rozrusznika.
Olej był w pierwszym cylindrze(pełny) w czwartym i piątym trochę.
Po usunięciu oleju silnik odpalił i jest ok.
Dziękuję bardzo kolegom za fachowe rozpoznanie przyczyny zblokowania silnika i sposób jej usunięcia.
Tym razem udało mi się wywinąć od piekła jak pisze Leo.
Podzielam zdanie dzikix na temat odpalania na pych. Nikt chyba w normalnych warunkach nie będzie tego robił. Ja na przestrzeni 17 lat posiadania tego auta kilkakrotnie byłem zmuszony do odpalania na pych (może koledzy mają doświadczenie z inną marką). A swoją drogą jak się ma hamowanie silnikiem do zapalania na pych?
Jeszcze raz dziękuję za pomoc.
Po usunięciu oleju silnik odpalił i jest ok.
Dziękuję bardzo kolegom za fachowe rozpoznanie przyczyny zblokowania silnika i sposób jej usunięcia.
Tym razem udało mi się wywinąć od piekła jak pisze Leo.
Podzielam zdanie dzikix na temat odpalania na pych. Nikt chyba w normalnych warunkach nie będzie tego robił. Ja na przestrzeni 17 lat posiadania tego auta kilkakrotnie byłem zmuszony do odpalania na pych (może koledzy mają doświadczenie z inną marką). A swoją drogą jak się ma hamowanie silnikiem do zapalania na pych?
Jeszcze raz dziękuję za pomoc.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
To jest co innego. Przy hamowaniu silnikiem przycina Ci dawkę przymkniętym przepływomierzem i pewnie jeszcze sondą dośrubowywuje, by nie lało paliwem.A swoją drogą jak się ma hamowanie silnikiem do zapalania
Co do uruchamiania na popych tego motoru to w czym tkwi ryzyko? Przeskoczenie paska rozrządu?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Zerwaniem paska lub nawet i puszczeniem któregoś koła rozrządu. Dlatego powszechnie nie zaleca się na zaciąg, lub pych. Bo tu się liczy siła rozpędowa o ile to ktoś zrobi delikatnie to przejdzie ale jak strzeli ze sprzęgła, szarpnięcie może dojść do tragedii. Inaczej jeszcze mówiąc co to za różnica czy odkręcamy zwykłym kluczem a pneumatycznym.h/k pisze:w czym tkwi ryzyko? Przeskoczenie paska rozrządu?
Nie wiem nawet kto porównał pych a hamowanie silnikiem to całkiem inne siły. To jak skok na bandżi z liną i bez i powiedzieć że to samo.