Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Zalewa silnik

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 18 mar 2018, 18:22

czujnik temperatury sprawdź

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 18 mar 2018, 19:09

Zobacz jeszcze czy benzyna ci nie cieknie z regulatora ciśnienia. Widać go po zdjęciu pokrywy filtra powietrza.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 mar 2018, 20:28

Sroczka pisze:Po zresetowaniu ECU zniknela kontrolka ssania na desce.
o masz a ten znowu swoje, hmm no dobra

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 19 mar 2018, 10:16

Miałem pisać że może ma inny licznik ale widzę że check był w innym miejscy niż ssanie. W TDI chyba był w miejscu świateł awaryjnych.

https://audi80.pl/download.htm?id=9887
Obrazek

Awatar użytkownika
Sroczka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 21 lut 2015, 03:41
Lokalizacja: Stalowa

Post autor: Sroczka » 20 mar 2018, 17:44

Jednak mam 3 czujniki temperatury 2 na górze jeden na dole, ten na dole jest najprawdopodobniej do ECU, odpiąłem go i cała kostka jest w wodzie, a z samego czujnika delikatnie cieknie. Zmierzyłem go, nie wiem czy dobrze bo strasznie ciężkie dojście i miernik pokazywał rezystancję od 600 do 1600 tzn. jak przykładałem miernik pokazywało 600 i powoli szło do 1600.


Obrazek

Obrazek

Po za tym po odpięciu czujnika i próbie nie udanej próbie odpalenia auta, usłyszałem jak coś pracuję w przepustnicy, jakby silniczek krokowy chciał się ustawić.
No i ściągnąłem filtr powietrza i tam na wtrysku i regulatorze jest benzyna może tak wtrysk rozbryzgiwać czy ciekne z regulatora?.

Obrazek

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 mar 2018, 19:08

Ściągnij sobie z neta taką książkę a wszystkiego się dowiesz.


Obrazek

Awatar użytkownika
Sroczka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 21 lut 2015, 03:41
Lokalizacja: Stalowa

Post autor: Sroczka » 21 mar 2018, 17:42

Wymieniłem czujnik temperatury i auto zaczęło odpalać na zimnym bez dwugodzinnego kręcenia ale trzeba go trzymac na obratach około 2000RPM, żeby nie zgasł jak się puści gaz od razu zgaśnie, wcześniej tak nie było jak już zapalił to chodził koślawo ale chodził na benzynie. Wtrysk dalej leje, rozebrałem regulator ciśnienia i ta gumka nie wygląda za ciekawie, a jest to chyba najważniejszy element. Wtrysk leje tak, że cała przepustnica jest mokra. Można gdzieś kupić/zamówić taką gumeczkę do regulatora? Z czytałem też kody błędów i błąd jest 2-1-2-1.

Ma tak przepuszczać?

Obrazek

Gumka z regulatora

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tutaj nie podpięta kostka i podciśnienie od strony wtyczki tps, co tu powinno być?



Obrazek

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 mar 2018, 18:31

Sroczka pisze:Tutaj nie podpięta kostka i podciśnienie od strony wtyczki tps, co tu powinno być?

Przyspieszenie zapłonu, pm ma pneumatyczno-elektrycznie ale ponoć ostatnie wypusty ie miały juz tego tylko elektrycznie. Pokaz aparat rozdzielacza WN

keyser2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 21 sty 2017, 15:06

Post autor: keyser2 » 21 mar 2018, 19:37

Ja u siebie tą membranę regulatora ciśnienia paliwa mam w gorszym stanie (u mnie objawia się tylko tym, że muiszę chwilę kręcić gdy auto stoi pare dni, pomaga dodanie gazu przy odpalaniu)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 mar 2018, 20:18

Sroczka pisze:Ma tak przepuszczać?
Jak odkręciłeś wierzch to będzie zawsze chlapać bokami.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 mar 2018, 20:21

Ja bym się zajął tym błędem o ile dobrze wymigałeś i to co Jarek napisał.

Awatar użytkownika
Sroczka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 21 lut 2015, 03:41
Lokalizacja: Stalowa

Post autor: Sroczka » 21 mar 2018, 21:16

Tak wyglądają błędy

Obrazek

"Wyłącznik przepustnicy nie
przekazuje żadnych sygnałów
Potencjometr przepustnicy nie
przekazuje żadnych sygnałów"

"Uszkodzenie wyłącznika przepustnicy
lub zaworu sterującego momentem
zapłonu
Zakłócenie elementów"



Co to dokładnie oznacza? Wyłącznik przepustnicy to jest ten przycisk, który się naciska na zamkniętej przepustnicy? "Potencjometr przepustnicy nie
przekazuje żadnych sygnałów"
, czyli TPS uszkodzony? Sprawdzić rezystancje czy co?

To ma związek z tą wtyczką i tym podciśnieniem, którego niema? "lub zaworu sterującego momentem
zapłonu"

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 mar 2018, 21:44

Uszkodzony włacznik biegu jałowego czyli wymiana nastawnika przepustnicy, ale do wymiany są procedury może sprawdź pierw te procedury na tym co masz bo może ktoś źle zrobił rozregulował.

A to nie ma nic wspólnego z zalewaniem silnika. Tylko z wolnymi obrotami.

Awatar użytkownika
Sroczka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 21 lut 2015, 03:41
Lokalizacja: Stalowa

Post autor: Sroczka » 22 mar 2018, 14:49

Jarewa pisze:
Przyspieszenie zapłonu, pm ma pneumatyczno-elektrycznie ale ponoć ostatnie wypusty ie miały juz tego tylko elektrycznie. Pokaz aparat rozdzielacza WN
Zdjęcia kopułki rozdzielacza
to podciśnienie idzie do przepustnicy
Obrazek
tutaj
Obrazek

Obrazek

Pomiar rezystancji przepustnicy, przepustnice powolutku otwierałem z pozycji całkowicie zamkniętej do maksymalnie otwartej i odwrotnie.

Piny 1+2 Startuje na 4400 potem spada na 1500 i koślawo idzie na 2200...

Obrazek

Piny 1+4 Startuje na 1000 i idzie na 2200.

Obrazek

Piny 1+5

Obrazek

Tylko ten pomiar wygląda mi na dobry bo ma być stałe między 520 - 1 300 Q

Chyba nie wygląda to za dobrze nie? :|


Czujnik temperatury powietrza zasysanego

Obrazek

Tutaj chyba wszystko jest w porządku, temperatura otoczenia to jakieś 5-7 stopni.

Czujnik temperatury cieczy też pokazuję 4000 więc chyba dobrze

Wtrysk

Obrazek

"Przy temperaturze otoczenia rzędu +15-30"C odczytywane
wartości powinny wynosić 1,2 - 1,6 Q."

I nie wiem co o tym sądzić bo temperatura jaka była to około 7 stopni.

AHA i auto jak postało przez noc dalej ciężko odpala.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 23 mar 2018, 16:55

Masz żle zapłony dziw że to ma moc i chodzi, podłącz prawidłowo.

Ja mówiłem o nastawniku też.
Sroczka pisze:Chyba nie wygląda to za dobrze nie?
No nie kwalifikuje do wymiany przepustnicę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl