[B3 1.8 PM] Zalewa silnik
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Miałem pisać że może ma inny licznik ale widzę że check był w innym miejscy niż ssanie. W TDI chyba był w miejscu świateł awaryjnych.
https://audi80.pl/download.htm?id=9887
https://audi80.pl/download.htm?id=9887
Jednak mam 3 czujniki temperatury 2 na górze jeden na dole, ten na dole jest najprawdopodobniej do ECU, odpiąłem go i cała kostka jest w wodzie, a z samego czujnika delikatnie cieknie. Zmierzyłem go, nie wiem czy dobrze bo strasznie ciężkie dojście i miernik pokazywał rezystancję od 600 do 1600 tzn. jak przykładałem miernik pokazywało 600 i powoli szło do 1600.
Po za tym po odpięciu czujnika i próbie nie udanej próbie odpalenia auta, usłyszałem jak coś pracuję w przepustnicy, jakby silniczek krokowy chciał się ustawić.
No i ściągnąłem filtr powietrza i tam na wtrysku i regulatorze jest benzyna może tak wtrysk rozbryzgiwać czy ciekne z regulatora?.
Po za tym po odpięciu czujnika i próbie nie udanej próbie odpalenia auta, usłyszałem jak coś pracuję w przepustnicy, jakby silniczek krokowy chciał się ustawić.
No i ściągnąłem filtr powietrza i tam na wtrysku i regulatorze jest benzyna może tak wtrysk rozbryzgiwać czy ciekne z regulatora?.
Wymieniłem czujnik temperatury i auto zaczęło odpalać na zimnym bez dwugodzinnego kręcenia ale trzeba go trzymac na obratach około 2000RPM, żeby nie zgasł jak się puści gaz od razu zgaśnie, wcześniej tak nie było jak już zapalił to chodził koślawo ale chodził na benzynie. Wtrysk dalej leje, rozebrałem regulator ciśnienia i ta gumka nie wygląda za ciekawie, a jest to chyba najważniejszy element. Wtrysk leje tak, że cała przepustnica jest mokra. Można gdzieś kupić/zamówić taką gumeczkę do regulatora? Z czytałem też kody błędów i błąd jest 2-1-2-1.
Ma tak przepuszczać?
Gumka z regulatora
Tutaj nie podpięta kostka i podciśnienie od strony wtyczki tps, co tu powinno być?
Ma tak przepuszczać?
Gumka z regulatora
Tutaj nie podpięta kostka i podciśnienie od strony wtyczki tps, co tu powinno być?
Tak wyglądają błędy
"Wyłącznik przepustnicy nie
przekazuje żadnych sygnałów
Potencjometr przepustnicy nie
przekazuje żadnych sygnałów"
"Uszkodzenie wyłącznika przepustnicy
lub zaworu sterującego momentem
zapłonu
Zakłócenie elementów"
Co to dokładnie oznacza? Wyłącznik przepustnicy to jest ten przycisk, który się naciska na zamkniętej przepustnicy? "Potencjometr przepustnicy nie
przekazuje żadnych sygnałów", czyli TPS uszkodzony? Sprawdzić rezystancje czy co?
To ma związek z tą wtyczką i tym podciśnieniem, którego niema? "lub zaworu sterującego momentem
zapłonu"
"Wyłącznik przepustnicy nie
przekazuje żadnych sygnałów
Potencjometr przepustnicy nie
przekazuje żadnych sygnałów"
"Uszkodzenie wyłącznika przepustnicy
lub zaworu sterującego momentem
zapłonu
Zakłócenie elementów"
Co to dokładnie oznacza? Wyłącznik przepustnicy to jest ten przycisk, który się naciska na zamkniętej przepustnicy? "Potencjometr przepustnicy nie
przekazuje żadnych sygnałów", czyli TPS uszkodzony? Sprawdzić rezystancje czy co?
To ma związek z tą wtyczką i tym podciśnieniem, którego niema? "lub zaworu sterującego momentem
zapłonu"
Zdjęcia kopułki rozdzielaczaJarewa pisze:
Przyspieszenie zapłonu, pm ma pneumatyczno-elektrycznie ale ponoć ostatnie wypusty ie miały juz tego tylko elektrycznie. Pokaz aparat rozdzielacza WN
to podciśnienie idzie do przepustnicy
tutaj
Pomiar rezystancji przepustnicy, przepustnice powolutku otwierałem z pozycji całkowicie zamkniętej do maksymalnie otwartej i odwrotnie.
Piny 1+2 Startuje na 4400 potem spada na 1500 i koślawo idzie na 2200...
Piny 1+4 Startuje na 1000 i idzie na 2200.
Piny 1+5
Tylko ten pomiar wygląda mi na dobry bo ma być stałe między 520 - 1 300 Q
Chyba nie wygląda to za dobrze nie?
Czujnik temperatury powietrza zasysanego
Tutaj chyba wszystko jest w porządku, temperatura otoczenia to jakieś 5-7 stopni.
Czujnik temperatury cieczy też pokazuję 4000 więc chyba dobrze
Wtrysk
"Przy temperaturze otoczenia rzędu +15-30"C odczytywane
wartości powinny wynosić 1,2 - 1,6 Q."
I nie wiem co o tym sądzić bo temperatura jaka była to około 7 stopni.
AHA i auto jak postało przez noc dalej ciężko odpala.