Siemanko! Szykuję w głowie plan zmiany silnika z ABK na NG a wraz z nim kilka usprawnień.
-auto posiadać będzie gaz IV generacji (parownik będzie dodatkowym obciążeniem)
-auto posiadać będzie klimatronik (dodatkowy czujnik na wężu nagrzewnicy)
-chcę dołożyć chłodniczkę oleju (de facto wymiennik ciepła olej-płyn) by ten szybciej się rozgrzewał
-chcę dołożyć elektryczny podgrzewacz wody z jakiegoś diesla z ręcznym sterowaniem (zależy mi na szybkim dojściu oleju i gazu do temperatury eksploatacyjnej)
-do tego układu konieczna wydaje mi się elektryczna pompa wody która wspomoże seryjną pompę. Tutaj myślałem, by pompa pracowała po zapłonie ze sterowaniem jakimś przekaźnikiem
Te rzeczy chciałbym wpiąć do małego obiegu, by zimny silnik mógł (a raczej bym to ja) mógł korzystać z tych wszystkich dobrodziejstw. Co sądzicie o tym pomyśle? Zapraszam do dyskusji
Edit. Z tego co widzę układ chłodzenia w NG z manualną skrzynią jest bardzo prosty, ktoś jest w stanie powiedzieć czy tym krućcem z tyłu głowicy płyn wypływa czy może wpływa do głowicy?
[B4 2.3 NG] Modyfikacja ukł. chłodzenia-dodatkowa pompa, chł
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Ciekawi mnie w jaki sposób zaadoptujesz Iv generację LPG. Czyżby eliminacja KE-Jetronica i montaż EFI wchodziły w grę? A może da się jakoś to ogarnąć z mechanicznym wtryskiem? Tylko wtedy musiałbyś po przełączaniu na gaz mocno zmniejszać jakimś układem (chyba najprościej jakiś rezystor) napięcie na pompie paliwa, żeby sobie pomału benzynę podawała na rozdzielacz nie otwierając wtrysków - o ile mają one jakieś zaworki.
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
h/k, można sterownik wtrysku podpiąć tylko pod sekwencyjne lpg zostawiając mechaniczny wtrysk. Nawet dając rezystory (wtryski lpg są niskoomowe) można by podpiąć wtryski bezpośrednio pod sterownik wtrysku. Chyba nawet megasquirt miał jakiś soft bifuel aby można sobie przełączać między dwoma zestawami wtryskiwaczy. Ale wtedy raczej nie zrobi się korekty po temperaturze i ciśnieniu gazu, chyba że rezygnując z korekty po temperaturach płynu i powietrza.
A wtrysk można odcinać tak jak przy zwykłych instalacjach czyli odłączając pompę paliwa albo przez ke-stop.
A wtrysk można odcinać tak jak przy zwykłych instalacjach czyli odłączając pompę paliwa albo przez ke-stop.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Ok, czyli się da. Fajnie. Kolega z poprzedniej pracy mial jednak rację.
No ale to tak trochę na uboczu tematu, kolega przecież wkłada EFI.
A odcięcie chyba odpada. Z tego co wiem, szybko idzie zatrzeć rozdzielacz paliwa. Z mojej strony proponuję obniżenie napięcia pompy do spokojnego przepływu, bezpiecznego dla całego układu i sprawdzić porządnie tak pracujący układ (żeby też się nie okazało, że pompa grzeje się od słabego przepływu benzyny - ale to prawie niemożliwe). Proponuję nawet załączyć w obwód przekaźnik, który po wrzuceniu na gaz przerzuca zasilanie pompy na przetwornicę obniżającą napięcie DC/DC. Jest to pewna alternatywa dla Stop KE.A wtrysk można odcinać tak jak przy zwykłych instalacjach czyli odłączając pompę paliwa albo przez ke-stop.
No ale to tak trochę na uboczu tematu, kolega przecież wkłada EFI.