Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Modyfikacja ukł. chłodzenia-dodatkowa pompa, chł

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Aleksander_PL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
Lokalizacja: Elbląg

[B4 2.3 NG] Modyfikacja ukł. chłodzenia-dodatkowa pompa, chł

Post autor: Aleksander_PL » 26 mar 2018, 21:08

Siemanko! Szykuję w głowie plan zmiany silnika z ABK na NG a wraz z nim kilka usprawnień.
-auto posiadać będzie gaz IV generacji (parownik będzie dodatkowym obciążeniem)
-auto posiadać będzie klimatronik (dodatkowy czujnik na wężu nagrzewnicy)
-chcę dołożyć chłodniczkę oleju (de facto wymiennik ciepła olej-płyn) by ten szybciej się rozgrzewał
-chcę dołożyć elektryczny podgrzewacz wody z jakiegoś diesla z ręcznym sterowaniem (zależy mi na szybkim dojściu oleju i gazu do temperatury eksploatacyjnej)
-do tego układu konieczna wydaje mi się elektryczna pompa wody która wspomoże seryjną pompę. Tutaj myślałem, by pompa pracowała po zapłonie ze sterowaniem jakimś przekaźnikiem
Te rzeczy chciałbym wpiąć do małego obiegu, by zimny silnik mógł (a raczej bym to ja) mógł korzystać z tych wszystkich dobrodziejstw. Co sądzicie o tym pomyśle? Zapraszam do dyskusji :D
Edit. Z tego co widzę układ chłodzenia w NG z manualną skrzynią jest bardzo prosty, ktoś jest w stanie powiedzieć czy tym krućcem z tyłu głowicy płyn wypływa czy może wpływa do głowicy?

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 28 mar 2018, 12:40

Ciekawi mnie w jaki sposób zaadoptujesz Iv generację LPG. Czyżby eliminacja KE-Jetronica i montaż EFI wchodziły w grę? mysli_ A może da się jakoś to ogarnąć z mechanicznym wtryskiem? Tylko wtedy musiałbyś po przełączaniu na gaz mocno zmniejszać jakimś układem (chyba najprościej jakiś rezystor) napięcie na pompie paliwa, żeby sobie pomału benzynę podawała na rozdzielacz nie otwierając wtrysków - o ile mają one jakieś zaworki.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Aleksander_PL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Aleksander_PL » 28 mar 2018, 14:32

Oczywiście będzie EFI. Ale IV generacja też możliwa jest z KE (znany jest przypadek poloneza z Mono oraz sekwencją, ponoć zrobiony tylko po to aby pokazać że się da, właściciel mówił, że najtrudniejsze były czasy wtrysku :D)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 28 mar 2018, 22:29

h/k, można sterownik wtrysku podpiąć tylko pod sekwencyjne lpg zostawiając mechaniczny wtrysk. Nawet dając rezystory (wtryski lpg są niskoomowe) można by podpiąć wtryski bezpośrednio pod sterownik wtrysku. Chyba nawet megasquirt miał jakiś soft bifuel aby można sobie przełączać między dwoma zestawami wtryskiwaczy. Ale wtedy raczej nie zrobi się korekty po temperaturze i ciśnieniu gazu, chyba że rezygnując z korekty po temperaturach płynu i powietrza.

A wtrysk można odcinać tak jak przy zwykłych instalacjach czyli odłączając pompę paliwa albo przez ke-stop.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 29 mar 2018, 08:07

Ok, czyli się da. Fajnie. okok Kolega z poprzedniej pracy mial jednak rację.
A wtrysk można odcinać tak jak przy zwykłych instalacjach czyli odłączając pompę paliwa albo przez ke-stop.
A odcięcie chyba odpada. :( Z tego co wiem, szybko idzie zatrzeć rozdzielacz paliwa. Z mojej strony proponuję obniżenie napięcia pompy do spokojnego przepływu, bezpiecznego dla całego układu i sprawdzić porządnie tak pracujący układ (żeby też się nie okazało, że pompa grzeje się od słabego przepływu benzyny - ale to prawie niemożliwe). Proponuję nawet załączyć w obwód przekaźnik, który po wrzuceniu na gaz przerzuca zasilanie pompy na przetwornicę obniżającą napięcie DC/DC. Jest to pewna alternatywa dla Stop KE.

No ale to tak trochę na uboczu tematu, kolega przecież wkłada EFI. ;-)
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga