Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL]Zmiana rozstawu na 5x112 lub 5x100

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 25 paź 2014, 11:10

panda86, dlatego powroce do mojej propozycji poraz drugi, nawiert 5x100 na obecnych piastach, zostajesz przy rozstawie 4x108 a dystans o wiele latwiej i napewno lepiej zrobic niz z 4x108 na 5x112

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 25 paź 2014, 17:35

Kolczat,
A da się nawiercić 5x100 i żeby został rozstaw 4x108 ktoś to mierzył :?:
Bo tak naprawdę to wystarczyłby mi te 2 rozstawy mieć na jednej piaście <ok>

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 25 paź 2014, 17:41

sory mialem napisac 5x108, wtedy siada dwa rozstawy na piascie i tarczy

Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

Post autor: panda86 » 25 paź 2014, 18:05

Kolczat pisze:nawiert 5x100 na obecnych piastach, zostajesz przy rozstawie 4x108
Dobrze rozumiem, w piaście 4x108, chcesz nawiercić rozstaw 5x100? Bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale właśnie tak to odebrałem..

Faktycznie te koszta wszystkie i kombinowanie nie warte gry.. - dystans zmieniający rozstaw = taniej i szybciej.

Ja kombinowałem ze zmianą rozstawu na 5x112 z jeszcze jednego powodu - mianowicie musiałbym wymienić tarcze + klocki z przodu.. no i chce do zacisków z S2 dodać tarcze wiercone na wylot, ale trudno o nie w rozstawie 4x108.. no i wszystko to miało się dziać przy jednej robocie.. ;)

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 25 paź 2014, 20:47

caly czas myslalem o rozstawie 5x108 a pisalem 5x100 nie wiem czemu, moze zasugerowalem sie tytulem tematu...

tak po prawdzie mowiac to mozna zrobic dystans 4x108 na 5x112 od razu i wtedy wogole juz nic nie trzeba kombinowac, jezeli chodzi o Twoja tarcze to srpawdz czy to czego szukasz znajdziesz w rozstawie 5x108, jak tak no to kupujesz taka tarcze nawiertasz piast i masz bajke, a jak chcesz miec kolo zimowe w rozstawie 4x108 zmieniasz tarcze na ta co masz teraz i dalej latasz tak samo, mysle ze na taka sytuacje jaka opisaliscie to chyba najrozsadniejsze wyjscie

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 26 paź 2014, 14:18

Ja rozwierciłem kiedyś swoje przednie piasty na 5x108:
Obrazek
Jeden otwór zostaje wspólny, a pozostałe cztery zrobiłem na gwint M12, aby było więcej przestrzeni pomiędzy starymi otworami.
Oczywiście do tego należy rozwiercić tarcze.
Nawet bez zabiegów doważania nie miałem problemów z biciem kierownicy. Choć myślałem o dorobieniu krótkich śrub w miejsca nieużywanych otworów.
Polecam taki zabieg, niestety trzeba wymienić przy tym przednie łożyska, a to dodatkowy koszt.

Awatar użytkownika
Bronek27
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 912
Rejestracja: 03 paź 2008, 17:01
Lokalizacja: KCH

Post autor: Bronek27 » 26 paź 2014, 21:35

A co myślicie o rozstawie 5x110

Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

Post autor: panda86 » 26 paź 2014, 23:46

Jak dla mnie zmiana na każdy inny rozstaw niż 4x100 / 5x112, jest bez sensu.. - z tego powodu że "najwięcej" felg znajdziemy właśnie w tych dwóch rozmiarach.

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 27 paź 2014, 00:09

Jeśli felga my być na 5 śrub to zmiana na 5x108 ma sens jeśli chcesz uniknąć zakupu piast 5x112.
Z 5x108 można swobodnie przejść dystansem na dowolny 5 śrubowy rozstaw.

Viteknt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 08 lut 2012, 17:22
Lokalizacja: N.Tomyśl

Post autor: Viteknt » 09 lut 2015, 20:03

Mam troche inny dylemat , chce włożyc do siebie piasty na 5x112 , mam juz uparzony kompletny zestaw piast , kwestia zakupu . Jednakże w mega okazji trafilem felgi na 5x100 i teraz myśle czy jest możliwość wykonania nawiertu w tych piastach na 5x100? Próbował już ktoś coś takiego robic? ;-)

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 12 mar 2015, 12:15

smialo jest miejsce, można sobie zrobić na dwa rozstawy. Jak cos ja mam komplet piast do oski.

[ Dodano: 2015-04-05, 23:04 ]
Jak to jest z tymi tylnymi tarczami przy 5x112 w osce? Kazdy pisze ze z c4 pasuja a wg. Katalogow tarcza z c4 ma o 5mm inne odsadzenie iz tarcza z b4. Czyzby piasty mialy rowniez inne odsadzenie?

dawix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 19 gru 2012, 01:02

Post autor: dawix » 17 kwie 2015, 03:36

tył pasuje, hamuje bez kombinowania z c4 nowe tarcze idealnie pasują.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 17 kwie 2015, 13:33

pasować pasuje ale nikt nie pisze ze trzeba dac tarcze od c4 nie tylko ze względu na rozstaw ale tez odsadzenie. pomierzyłem sobie to i tylne piasty od c4 zmieniają odsadzenie o 5mm na strone

Awatar użytkownika
walicha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 25 kwie 2013, 23:29
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: walicha » 11 kwie 2018, 19:09

Witam, odgrzeję trochę temat...
Mm pytanko mianowicie posiadam Caba 1.8 z rozstawem 4x108. Czy kupując piasty i zwrotnice na przód z S2 to muszę dodatkowo kupić zacisk, jarzmo i tarczę z S2? Czy zacisk i jarzmo może zostać z 1.8 a tarcza np. od A4B5?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 11 kwie 2018, 23:13

Najlepiej by było wtedy i dwu tłoczkowe zaciski założyć i tarcze hamulcową z S2 276x25 / 5x112

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl