[ALL]Zmiana rozstawu na 5x112 lub 5x100
Dobrze rozumiem, w piaście 4x108, chcesz nawiercić rozstaw 5x100? Bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale właśnie tak to odebrałem..Kolczat pisze:nawiert 5x100 na obecnych piastach, zostajesz przy rozstawie 4x108
Faktycznie te koszta wszystkie i kombinowanie nie warte gry.. - dystans zmieniający rozstaw = taniej i szybciej.
Ja kombinowałem ze zmianą rozstawu na 5x112 z jeszcze jednego powodu - mianowicie musiałbym wymienić tarcze + klocki z przodu.. no i chce do zacisków z S2 dodać tarcze wiercone na wylot, ale trudno o nie w rozstawie 4x108.. no i wszystko to miało się dziać przy jednej robocie..
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
caly czas myslalem o rozstawie 5x108 a pisalem 5x100 nie wiem czemu, moze zasugerowalem sie tytulem tematu...
tak po prawdzie mowiac to mozna zrobic dystans 4x108 na 5x112 od razu i wtedy wogole juz nic nie trzeba kombinowac, jezeli chodzi o Twoja tarcze to srpawdz czy to czego szukasz znajdziesz w rozstawie 5x108, jak tak no to kupujesz taka tarcze nawiertasz piast i masz bajke, a jak chcesz miec kolo zimowe w rozstawie 4x108 zmieniasz tarcze na ta co masz teraz i dalej latasz tak samo, mysle ze na taka sytuacje jaka opisaliscie to chyba najrozsadniejsze wyjscie
tak po prawdzie mowiac to mozna zrobic dystans 4x108 na 5x112 od razu i wtedy wogole juz nic nie trzeba kombinowac, jezeli chodzi o Twoja tarcze to srpawdz czy to czego szukasz znajdziesz w rozstawie 5x108, jak tak no to kupujesz taka tarcze nawiertasz piast i masz bajke, a jak chcesz miec kolo zimowe w rozstawie 4x108 zmieniasz tarcze na ta co masz teraz i dalej latasz tak samo, mysle ze na taka sytuacje jaka opisaliscie to chyba najrozsadniejsze wyjscie
Ja rozwierciłem kiedyś swoje przednie piasty na 5x108:
Jeden otwór zostaje wspólny, a pozostałe cztery zrobiłem na gwint M12, aby było więcej przestrzeni pomiędzy starymi otworami.
Oczywiście do tego należy rozwiercić tarcze.
Nawet bez zabiegów doważania nie miałem problemów z biciem kierownicy. Choć myślałem o dorobieniu krótkich śrub w miejsca nieużywanych otworów.
Polecam taki zabieg, niestety trzeba wymienić przy tym przednie łożyska, a to dodatkowy koszt.
Jeden otwór zostaje wspólny, a pozostałe cztery zrobiłem na gwint M12, aby było więcej przestrzeni pomiędzy starymi otworami.
Oczywiście do tego należy rozwiercić tarcze.
Nawet bez zabiegów doważania nie miałem problemów z biciem kierownicy. Choć myślałem o dorobieniu krótkich śrub w miejsca nieużywanych otworów.
Polecam taki zabieg, niestety trzeba wymienić przy tym przednie łożyska, a to dodatkowy koszt.
smialo jest miejsce, można sobie zrobić na dwa rozstawy. Jak cos ja mam komplet piast do oski.
[ Dodano: 2015-04-05, 23:04 ]
Jak to jest z tymi tylnymi tarczami przy 5x112 w osce? Kazdy pisze ze z c4 pasuja a wg. Katalogow tarcza z c4 ma o 5mm inne odsadzenie iz tarcza z b4. Czyzby piasty mialy rowniez inne odsadzenie?
[ Dodano: 2015-04-05, 23:04 ]
Jak to jest z tymi tylnymi tarczami przy 5x112 w osce? Kazdy pisze ze z c4 pasuja a wg. Katalogow tarcza z c4 ma o 5mm inne odsadzenie iz tarcza z b4. Czyzby piasty mialy rowniez inne odsadzenie?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko