[B4 2.6 ABC] Silnik po odpaleniu zaczoł nagla klekotać jak d
[B4 2.6 ABC] Silnik po odpaleniu zaczoł nagla klekotać jak d
Witam. Rano przy -23 odpalił bez problemu i po 8 godzinach stania odpalił bez problemu ale zaczął klekotać jak stary dizel , zapaliła się kontrolka oleju i nie zgasła . Stan oleju w normie , płyn chłodniczy w normie . Gdzie wkręca się manometr by sprawdzi ciśnienie oleju . Co to może być waszym zdaniem , w jakiej kolejności sprawdzać poszczególne podzespoły żeby nie narobić sobie roboty, dodam silnik pracował bez awarii 15 lat u mnie . Proszę o pomoc mogą być fotki , schematy , lub linki naprowadzające . Dzięki z góry
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Jak masz klimę to masz przesrane bo jedyny punkt pomiaru jest nad filtrem oleju w wgłębieniu za sprężarka klimy ale jak klimy brak to łatwy dostęp czyli jak wyżej tylko bez sprężarki.
Jak brak ciśnienia to znowu masz przesrane bo zdejmujesz alternator i sprawdzasz zawór przelewowy jak nic nie znajdziesz to znów problem zwalasz przodek rozpinasz rozrząd ściągasz koło pasowe koło rozrządu miskę oleju i wyciągasz pompę olejowa mógł pęknąć pierścień napędowy albo smoka zatkało.
Jak brak ciśnienia to znowu masz przesrane bo zdejmujesz alternator i sprawdzasz zawór przelewowy jak nic nie znajdziesz to znów problem zwalasz przodek rozpinasz rozrząd ściągasz koło pasowe koło rozrządu miskę oleju i wyciągasz pompę olejowa mógł pęknąć pierścień napędowy albo smoka zatkało.
Dzisiaj rano przy -17 postanowiłem go odpalić i odpalił bez problemu i klekot straszny. Po 10 sekundach trochę o dziwo klekotanie ucichło poczekałem 2-3 minuty nie które sekcje dostały smarowanie i znacznie ucichły , po 10 min prawie było cicho . Postanowiliśmy sprawdzić jakość oleju i tu niespodzianka , olej w tragicznym stanie ciemno żółty jak błoto ( zalany był mobilem 10w40 ) jakby zmiksowany z wodą . Jedna z przyczyn to do pracy mam 5 km nie zdążył się nagrzać i tak dzień w dzień , olej też nie pierwszej świeżości wywalony olej , filtr i zalany na nowo . Jak do tej pory przeszły mu wszystkie boleści i kontrolka zgasła . Dzięki Bogu obeszło się bez targania po kolei wszystkiego dzięki za pomoc . Pozdrawiam wszystkich
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Dlatego jak się jeździ takie krótkie odcinki to wymiana oleju co pół roku - wiosną i jesienią. Bowiem w takich warunkach robi się zupa olejowa złożona z wody i paliwa.
Dodatkowo należy regularnie czyścić przewody odmy, i to nawet robiąc odcinki po 10 km. Dopiero konkretniejsze przegonienie auta usuwa porządnie wodę zgromadzoną w silniku. Chyba, że odma jest grzana albo na tyle korzystnie umieszczone ma elementy, że nie ma jak się w krótkim czasie zebrać woda. To już samemu się wyczuje, kiedy i co dokładnie czyścić.
Dodatkowo należy regularnie czyścić przewody odmy, i to nawet robiąc odcinki po 10 km. Dopiero konkretniejsze przegonienie auta usuwa porządnie wodę zgromadzoną w silniku. Chyba, że odma jest grzana albo na tyle korzystnie umieszczone ma elementy, że nie ma jak się w krótkim czasie zebrać woda. To już samemu się wyczuje, kiedy i co dokładnie czyścić.