Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Silnik po odpaleniu zaczoł nagla klekotać jak d

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
QATRO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 12 sty 2011, 20:59
Lokalizacja: LIMANOWA

[B4 2.6 ABC] Silnik po odpaleniu zaczoł nagla klekotać jak d

Post autor: QATRO » 02 mar 2018, 19:37

Witam. Rano przy -23 odpalił bez problemu i po 8 godzinach stania odpalił bez problemu ale zaczął klekotać jak stary dizel , zapaliła się kontrolka oleju i nie zgasła . Stan oleju w normie , płyn chłodniczy w normie . Gdzie wkręca się manometr by sprawdzi ciśnienie oleju . Co to może być waszym zdaniem , w jakiej kolejności sprawdzać poszczególne podzespoły żeby nie narobić sobie roboty, dodam silnik pracował bez awarii 15 lat u mnie . Proszę o pomoc mogą być fotki , schematy , lub linki naprowadzające . Dzięki z góry

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 mar 2018, 20:55

Jak masz klimę to masz przesrane bo jedyny punkt pomiaru jest nad filtrem oleju w wgłębieniu za sprężarka klimy ale jak klimy brak to łatwy dostęp czyli jak wyżej tylko bez sprężarki.

Jak brak ciśnienia to znowu masz przesrane bo zdejmujesz alternator i sprawdzasz zawór przelewowy jak nic nie znajdziesz to znów problem zwalasz przodek rozpinasz rozrząd ściągasz koło pasowe koło rozrządu miskę oleju i wyciągasz pompę olejowa mógł pęknąć pierścień napędowy albo smoka zatkało.

QATRO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 12 sty 2011, 20:59
Lokalizacja: LIMANOWA

Post autor: QATRO » 02 mar 2018, 21:28

a czy ta pompa jest napędzana z łańcucha , bo coś mi to śmierdzi ( stało się to nagle podczas odpalania / co do klimy to ma /

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 mar 2018, 21:31

Pompa jest napędzana bezpośrednio z wału przez pierścień a sama pompa jest na wale od przodu.

Masz tu taki numer czarodziejski "034105177" jak go wrzucisz w wyszukiwarkę to będziesz wiedział o co chodzi. ;-)

No ale najpierw podstawy zmierzyć manometrem ciśnienie. Czy wina mechaniczna czy elektryczna.

QATRO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 12 sty 2011, 20:59
Lokalizacja: LIMANOWA

Post autor: QATRO » 03 mar 2018, 18:30

Dzisiaj rano przy -17 postanowiłem go odpalić i odpalił bez problemu i klekot straszny. Po 10 sekundach trochę o dziwo klekotanie ucichło poczekałem 2-3 minuty nie które sekcje dostały smarowanie i znacznie ucichły , po 10 min prawie było cicho . Postanowiliśmy sprawdzić jakość oleju i tu niespodzianka , olej w tragicznym stanie ciemno żółty jak błoto ( zalany był mobilem 10w40 ) jakby zmiksowany z wodą . Jedna z przyczyn to do pracy mam 5 km nie zdążył się nagrzać i tak dzień w dzień , olej też nie pierwszej świeżości wywalony olej , filtr i zalany na nowo . Jak do tej pory przeszły mu wszystkie boleści i kontrolka zgasła . Dzięki Bogu obeszło się bez targania po kolei wszystkiego ;-) dzięki za pomoc . Pozdrawiam wszystkich

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 03 mar 2018, 19:47

Dlatego w samochodach z komputerem liczącym zmienne interwały wymiany jazda na zimnym silniku znacznie zmniejsza przebieg po jakim licznik pokazuje że trzeba wymienić olej.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 16 kwie 2018, 16:42

Dlatego jak się jeździ takie krótkie odcinki to wymiana oleju co pół roku - wiosną i jesienią. Bowiem w takich warunkach robi się zupa olejowa złożona z wody i paliwa.

Dodatkowo należy regularnie czyścić przewody odmy, i to nawet robiąc odcinki po 10 km. Dopiero konkretniejsze przegonienie auta usuwa porządnie wodę zgromadzoną w silniku. Chyba, że odma jest grzana albo na tyle korzystnie umieszczone ma elementy, że nie ma jak się w krótkim czasie zebrać woda. To już samemu się wyczuje, kiedy i co dokładnie czyścić.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga