[B4 2.6 ABC] Silnik po odpaleniu zaczoł nagla klekotać jak d
[B4 2.6 ABC] Silnik po odpaleniu zaczoł nagla klekotać jak d
Witam. Rano przy -23 odpalił bez problemu i po 8 godzinach stania odpalił bez problemu ale zaczął klekotać jak stary dizel , zapaliła się kontrolka oleju i nie zgasła . Stan oleju w normie , płyn chłodniczy w normie . Gdzie wkręca się manometr by sprawdzi ciśnienie oleju . Co to może być waszym zdaniem , w jakiej kolejności sprawdzać poszczególne podzespoły żeby nie narobić sobie roboty, dodam silnik pracował bez awarii 15 lat u mnie . Proszę o pomoc mogą być fotki , schematy , lub linki naprowadzające . Dzięki z góry
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8387
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Jak masz klimę to masz przesrane bo jedyny punkt pomiaru jest nad filtrem oleju w wgłębieniu za sprężarka klimy ale jak klimy brak to łatwy dostęp czyli jak wyżej tylko bez sprężarki.
Jak brak ciśnienia to znowu masz przesrane bo zdejmujesz alternator i sprawdzasz zawór przelewowy jak nic nie znajdziesz to znów problem zwalasz przodek rozpinasz rozrząd ściągasz koło pasowe koło rozrządu miskę oleju i wyciągasz pompę olejowa mógł pęknąć pierścień napędowy albo smoka zatkało.
Jak brak ciśnienia to znowu masz przesrane bo zdejmujesz alternator i sprawdzasz zawór przelewowy jak nic nie znajdziesz to znów problem zwalasz przodek rozpinasz rozrząd ściągasz koło pasowe koło rozrządu miskę oleju i wyciągasz pompę olejowa mógł pęknąć pierścień napędowy albo smoka zatkało.
Dzisiaj rano przy -17 postanowiłem go odpalić i odpalił bez problemu i klekot straszny. Po 10 sekundach trochę o dziwo klekotanie ucichło poczekałem 2-3 minuty nie które sekcje dostały smarowanie i znacznie ucichły , po 10 min prawie było cicho . Postanowiliśmy sprawdzić jakość oleju i tu niespodzianka , olej w tragicznym stanie ciemno żółty jak błoto ( zalany był mobilem 10w40 ) jakby zmiksowany z wodą . Jedna z przyczyn to do pracy mam 5 km nie zdążył się nagrzać i tak dzień w dzień , olej też nie pierwszej świeżości wywalony olej , filtr i zalany na nowo . Jak do tej pory przeszły mu wszystkie boleści i kontrolka zgasła . Dzięki Bogu obeszło się bez targania po kolei wszystkiego dzięki za pomoc . Pozdrawiam wszystkich
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4659
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Dlatego w samochodach z komputerem liczącym zmienne interwały wymiany jazda na zimnym silniku znacznie zmniejsza przebieg po jakim licznik pokazuje że trzeba wymienić olej.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1041
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Dlatego jak się jeździ takie krótkie odcinki to wymiana oleju co pół roku - wiosną i jesienią. Bowiem w takich warunkach robi się zupa olejowa złożona z wody i paliwa.
Dodatkowo należy regularnie czyścić przewody odmy, i to nawet robiąc odcinki po 10 km. Dopiero konkretniejsze przegonienie auta usuwa porządnie wodę zgromadzoną w silniku. Chyba, że odma jest grzana albo na tyle korzystnie umieszczone ma elementy, że nie ma jak się w krótkim czasie zebrać woda. To już samemu się wyczuje, kiedy i co dokładnie czyścić.
Dodatkowo należy regularnie czyścić przewody odmy, i to nawet robiąc odcinki po 10 km. Dopiero konkretniejsze przegonienie auta usuwa porządnie wodę zgromadzoną w silniku. Chyba, że odma jest grzana albo na tyle korzystnie umieszczone ma elementy, że nie ma jak się w krótkim czasie zebrać woda. To już samemu się wyczuje, kiedy i co dokładnie czyścić.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga