[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Tak ok 300 myslałem, tym bardziej ,że dokładam jeszcze quattro do mojego Avancika. W kucie bawić się nie bendę tyle mi starczy nawet 280.Chciałbym założyć taką w miare mało awaryjną turbinke z zapasem mocy.
Ps. dla wszystkich maruderów przekładka to betka wsząstko pasuje bez kombinacji durzych.Mechanicznie zajeło mi to pół dnia bez kanału. Łapy pasują jak mówili koledzy prawa łapa dostała młota i pasuje jak ulał.
[ Dodano: 2018-04-10, 20:37 ]
Panowie mam pytanko czy moge wywalic cała starą wiązkę po moim ABK? Czy musze coś zostawic?
Ps. dla wszystkich maruderów przekładka to betka wsząstko pasuje bez kombinacji durzych.Mechanicznie zajeło mi to pół dnia bez kanału. Łapy pasują jak mówili koledzy prawa łapa dostała młota i pasuje jak ulał.
[ Dodano: 2018-04-10, 20:37 ]
Panowie mam pytanko czy moge wywalic cała starą wiązkę po moim ABK? Czy musze coś zostawic?
- JakiBoY
- Forum Audi 80
- Posty: 197
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:56
- Imię: Mateusz
- Model: Inny
- Nadwozie: Cabrio
- Silnik: 1,8 AEB
- Lokalizacja: CinCinaty
- Kontakt:
Zostaw sobie kable od czujników ciśnienia i temperatury oleju jeżeli masz wskaźniki. Bo później roboty żeby przeciągnąć kable. Ale ogólnie wiązka silnikowa idzie wek. Jeżeli zostawiasz sobie chłodnice z Abk to przełożyć musisz sobie czujnik od chłodnicy bo ma inne gniazdo. Kable od plusa i minusa możesz wywalić i włożyć nowe /od nowego silnika jeżeli są lepsze/ładniejsze. A tak poza tym to chyba wszystko
[ Dodano: 2018-04-19, 22:08 ]
Może mi ktoś powiedzieć od czego są te zielone kabelki w nogach kierowcy z okrągłym płaskimi dydkami. Mam ich kilka i są luzem i nie wiem gdzie to przykrecic. Niebawem walne kilka zdjęć to pokaże ale może ktoś coś wie. Wyglądają jak masy od czegoś. Wszystkie zielone. Teraz zrobiło się ciepło i widzę że mi się wiatraki na chłodnicy nie włączają bo temperatura pod 100 podchodzi i stawialbym na któryś z tych kabli właśnie chociaż może być też czujnik uwalony. Wie ktoś jak wygląda instalacja które i co odpowiada za wentylatory.
[ Dodano: 2018-04-19, 22:08 ]
Może mi ktoś powiedzieć od czego są te zielone kabelki w nogach kierowcy z okrągłym płaskimi dydkami. Mam ich kilka i są luzem i nie wiem gdzie to przykrecic. Niebawem walne kilka zdjęć to pokaże ale może ktoś coś wie. Wyglądają jak masy od czegoś. Wszystkie zielone. Teraz zrobiło się ciepło i widzę że mi się wiatraki na chłodnicy nie włączają bo temperatura pod 100 podchodzi i stawialbym na któryś z tych kabli właśnie chociaż może być też czujnik uwalony. Wie ktoś jak wygląda instalacja które i co odpowiada za wentylatory.
JakiBoY, zielone kabelki (pewnie z końcówkami typu "oczko"?) - to kabelki z linii K od diagnostyki.
Jestem również w trakcie przekładki i na razie na tym etapie mam problem z odpaleniem - strzelam, że pewnie skończy się na wycięciu immo ze sterownika ale może ktoś mógłby potwierdzić. Generalnie sterownik AEB mam z 96r, moje auto to ABK z 94 roku (miałem immobilizer sprawny - immobox'a +pin).
Na początku po przekładce wywalał mi błąd na ECU, że sterownik jest blokowany przez immo. Mając pin do mojego immo próbowałem według opisów z ross-tech'a zrobić adaptacje nowego sterownika do immo - nie wiem czy się powiodło czy nie, w każdym bądź razie błąd blokady immo już nie wyskakuje w sterowniku silnika.
Generalnie iskra jest, paliwo na listwę jest podawane jednak nie otwiera wtryskiwaczy (+12 na wtryskach jest).
Jak odepnę wtryski to pojawia się błąd w ecu więc z okablowaniem jest wsio ok. Moje pytanie - czy tutaj immo tak działa i po prostu odcina wtryskiwacze? - Myślałem, że silnik powinien odpalić i po chwili zgasnąć.
Ps, wam też załącza przekaźnik pompy paliwa dopiero przy kręceniu rozrusznikiem? Na zapłonie nie "dobija" ciśnienia.
Jestem również w trakcie przekładki i na razie na tym etapie mam problem z odpaleniem - strzelam, że pewnie skończy się na wycięciu immo ze sterownika ale może ktoś mógłby potwierdzić. Generalnie sterownik AEB mam z 96r, moje auto to ABK z 94 roku (miałem immobilizer sprawny - immobox'a +pin).
Na początku po przekładce wywalał mi błąd na ECU, że sterownik jest blokowany przez immo. Mając pin do mojego immo próbowałem według opisów z ross-tech'a zrobić adaptacje nowego sterownika do immo - nie wiem czy się powiodło czy nie, w każdym bądź razie błąd blokady immo już nie wyskakuje w sterowniku silnika.
Generalnie iskra jest, paliwo na listwę jest podawane jednak nie otwiera wtryskiwaczy (+12 na wtryskach jest).
Jak odepnę wtryski to pojawia się błąd w ecu więc z okablowaniem jest wsio ok. Moje pytanie - czy tutaj immo tak działa i po prostu odcina wtryskiwacze? - Myślałem, że silnik powinien odpalić i po chwili zgasnąć.
Ps, wam też załącza przekaźnik pompy paliwa dopiero przy kręceniu rozrusznikiem? Na zapłonie nie "dobija" ciśnienia.
Panowie, Robie swap na AEB w b4 i wszystko gotowe tylko pozostaje mi podlaczenie wtryskiwaczy i pompki paliwa, czy ktos moze mi powiedziec ktore to konkretnie kabelki? Skrzynki bezpiecznikow co do budowy w kazdej 80 z benzyna sa takie same?
[ Dodano: 2018-04-22, 00:31 ]
a jeszcze jedno - czy linia K to kabelek o kolorze zielono czarnym? Jakos trudno jest mi z tym forumowym opisem to pozytywnie skonfrontowac
[ Dodano: 2018-04-22, 00:31 ]
a jeszcze jedno - czy linia K to kabelek o kolorze zielono czarnym? Jakos trudno jest mi z tym forumowym opisem to pozytywnie skonfrontowac
- JakiBoY
- Forum Audi 80
- Posty: 197
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:56
- Imię: Mateusz
- Model: Inny
- Nadwozie: Cabrio
- Silnik: 1,8 AEB
- Lokalizacja: CinCinaty
- Kontakt:
I jeszcze jedno trywialne pytanie. Nie wiecie czy nadkola przednie pasują do cabrio od każdego b4?
[ Dodano: 2018-04-22, 04:35 ]
[ Dodano: 2018-04-22, 20:51 ]
To są te kabelki co o nich opowiadałem. Nie wiem co to do czego i po co. Dwa zielone z kółkami są zielono czarne i zielono białe. Później mam kable od OBD i zielony idzie razem z całą pajęczyna zielonych bo nie wiedziałem czy potrzebne.
Tak jak wcześniej pisałem wentylatory mi się nie załączaja. Jakieś porady od czego zacząć sprawdzanie? Czujnik jest z 1.8t w chłodnicy b4 wszystko pasuje ale nie wiem czy czasem nie jest zepsuty. Bezpieczniki sprawdziłem te co odpowiadają za wentylatory (znalazłem na forum opis ze zdjęciem).
[ Dodano: 2018-04-22, 04:35 ]
A no właśnie w opisie jest ładnie napisane który to kabelek przeczytaj sobie raz jeszcze ja już tego nie pamiętam ale tu w temacie było o tym pisane a i w opisie jest dokładnie który kabel to jest. Też mam zielone kable co nie wiem co to i myślałem dzisiaj czy by ich po prostu nie przykrecic jako masy ale się trochę cykam. Na bank jutro zdjęcie zrobię bo mi spokoju to nie daje.5w50 pisze: a jeszcze jedno - czy linia K to kabelek o kolorze zielono czarnym? Jakos trudno jest mi z tym forumowym opisem to pozytywnie skonfrontowac
[ Dodano: 2018-04-22, 20:51 ]
To są te kabelki co o nich opowiadałem. Nie wiem co to do czego i po co. Dwa zielone z kółkami są zielono czarne i zielono białe. Później mam kable od OBD i zielony idzie razem z całą pajęczyna zielonych bo nie wiedziałem czy potrzebne.
Tak jak wcześniej pisałem wentylatory mi się nie załączaja. Jakieś porady od czego zacząć sprawdzanie? Czujnik jest z 1.8t w chłodnicy b4 wszystko pasuje ale nie wiem czy czasem nie jest zepsuty. Bezpieczniki sprawdziłem te co odpowiadają za wentylatory (znalazłem na forum opis ze zdjęciem).
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2018, 03:02 przez JakiBoY, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 68
- Rejestracja: 19 mar 2009, 20:30
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Proszowice
- JakiBoY
- Forum Audi 80
- Posty: 197
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:56
- Imię: Mateusz
- Model: Inny
- Nadwozie: Cabrio
- Silnik: 1,8 AEB
- Lokalizacja: CinCinaty
- Kontakt:
Bardzo dziękuję za konkretną informację. Już wszystko zlokalizowalem.maciek889 pisze:Podświetlanie regulowane masz w oświetlaniu pokręteł nawiewów albo załączane bez regulacji jasności z licznka na kablu do oświetlania schowka.
Plus po zapłonie czarno-niebieski na przyciskach nad radiem.
W ten sposób będziesz miał zabezpieczone te rzeczy bezpiecznikami.
Wężyk wpinam w długi przewód podciśnieniowy nie ten krótki do regulatora paliwa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Ten długi od zaworu DV? Lepiej aby DV dostawał sterowanie sam z kolektora, bo dodatkowa pojemność układu sterowania DV może opóźniać jego otwarcie. Dlatego sporo osób zaleca wymianę DV na nową aby przedłużyć życiu turbosprężarki.JakiBoY pisze:Wężyk wpinam w długi przewód podciśnieniowy nie ten krótki do regulatora paliwa
- JakiBoY
- Forum Audi 80
- Posty: 197
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:56
- Imię: Mateusz
- Model: Inny
- Nadwozie: Cabrio
- Silnik: 1,8 AEB
- Lokalizacja: CinCinaty
- Kontakt:
A widzisz z tego co widziałem to wszyscy się właśnie w te linie wpinają. W takim razie gdzie zalecane byłoby się wpiac. Pod regulator paliwa?maciek889 pisze:Ten długi od zaworu DV? Lepiej aby DV dostawał sterowanie sam z kolektora, bo dodatkowa pojemność układu sterowania DV może opóźniać jego otwarcie. Dlatego sporo osób zaleca wymianę DV na nową aby przedłużyć życiu turbosprężarki.JakiBoY pisze:Wężyk wpinam w długi przewód podciśnieniowy nie ten krótki do regulatora paliwa
- JakiBoY
- Forum Audi 80
- Posty: 197
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:56
- Imię: Mateusz
- Model: Inny
- Nadwozie: Cabrio
- Silnik: 1,8 AEB
- Lokalizacja: CinCinaty
- Kontakt:
No u mnie komputer sobie leży po lewej we wnece przy lampie w pudełku po module komfortu b5.
Wiazke prujesz więc przejdzie bez problemu.
Komputer chciałem montować na podszybiu w koszu na filtr powietrza i nawet go uszczelnilem częściowo do tego zadania ale kable za krótkie były i nie chciało mi się tego przedłużać. Z braku laku położyłem kompa tam i tak sobie leży nie mam pomysłu nadal na niego kabli w sumie starczy żeby go schować w nogach kierowcy chyba.
Wiazke prujesz więc przejdzie bez problemu.
Komputer chciałem montować na podszybiu w koszu na filtr powietrza i nawet go uszczelnilem częściowo do tego zadania ale kable za krótkie były i nie chciało mi się tego przedłużać. Z braku laku położyłem kompa tam i tak sobie leży nie mam pomysłu nadal na niego kabli w sumie starczy żeby go schować w nogach kierowcy chyba.