[B4 2.0 ABK] Szalejący sterownik czy coś innego?
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 529
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
[B4 2.0 ABK] Szalejący sterownik czy coś innego?
Dziś pojawił się problem z gazem. Chyba wszystko będzie widać na filmiku
Problem z LPG
Problem z LPG
Moje to elektro-woz-czyli-woz-elektronica-t75652.html
Jeśli moja rada okazała się pomocna kliknij "Pomógł"
Jeśli moja rada okazała się pomocna kliknij "Pomógł"
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1044
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Witam
Wygląda mi to na zwarcie w instalacji. Zacząłbym od sprawdzenia napięcia zasilania na sterowniku LPG w momencie przełączenia na gaz. Spróbuj na podłączonym kompie LPG wpiąć się z multimetrem i zmierzyć. Jak OK to zgaś auto i kolejno mierz na odłączonym kompie gazu rezystancje wszystkich elementów składowych instalacji. Możliwe, że masz spalony wtrysk albo któryś czujnik - jeśli to starszy STAG to w zasadzie są tylo dwa jak dobrze pamiętam.
Czy auto pracuje na benzynie 100% OK cały czas?
Wygląda mi to na zwarcie w instalacji. Zacząłbym od sprawdzenia napięcia zasilania na sterowniku LPG w momencie przełączenia na gaz. Spróbuj na podłączonym kompie LPG wpiąć się z multimetrem i zmierzyć. Jak OK to zgaś auto i kolejno mierz na odłączonym kompie gazu rezystancje wszystkich elementów składowych instalacji. Możliwe, że masz spalony wtrysk albo któryś czujnik - jeśli to starszy STAG to w zasadzie są tylo dwa jak dobrze pamiętam.
Czy auto pracuje na benzynie 100% OK cały czas?
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4673
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Wtedy by przycisk w środku nie szalał, bo by najwyżej spaliło bezpiecznik jakby był problem z elektrozaworem.PieterB pisze:a ciekawe czy to nie jest wina samego elektrozaworu lub braku styku na wsuwkach
Wg. mnie jest z zasilaniem sterownika jak pisał h/k, coś słabo kontaktuje przy próbie przełączenia na lpg jest spadek napięcia sterownik się resetuje i znów próbuje przełączyć.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11727
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
może i macie racjęmaciek889 pisze:PieterB napisał/a:
a ciekawe czy to nie jest wina samego elektrozaworu lub braku styku na wsuwkach
Wtedy by przycisk w środku nie szalał, bo by najwyżej spaliło bezpiecznik jakby był problem z elektrozaworem.
Z drugie strony jakby podłączył instalację to pewnie wyjdzie w błędach że coś z zasilaniem.
WRC is for boys.
Group B was for men.
Group B was for men.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1044
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
O ile mikrokontroler w sterowniku coś zdążył zapisać, bo jak takie problemy zrobiły się nagle to mógł nie dać rady.PieterB pisze:może i macie racjęmaciek889 pisze:PieterB napisał/a:
a ciekawe czy to nie jest wina samego elektrozaworu lub braku styku na wsuwkach
Wtedy by przycisk w środku nie szalał, bo by najwyżej spaliło bezpiecznik jakby był problem z elektrozaworem.
Z drugie strony jakby podłączył instalację to pewnie wyjdzie w błędach że coś z zasilaniem.
Pozostaje poczekać na pomiary.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 529
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
Trochę dziwna rzecz się stała. Faktycznie były błędy w sterowniku, nawet cała masa.
Ale wykasowałem je i pstykanie ustało. Jest tylko mały problem z samym kablem do sterownika, bo co chwilę mi się rozłącza i za wiele nie mogę podziałać ma jednym połączeniu...
No i chyba przez to straciła się mapa gazowa, ale to akurat nie jest wielki problem.
Pojeżdżę trochę i miejmy nadzieje problem nie wróci.
Ale wykasowałem je i pstykanie ustało. Jest tylko mały problem z samym kablem do sterownika, bo co chwilę mi się rozłącza i za wiele nie mogę podziałać ma jednym połączeniu...
No i chyba przez to straciła się mapa gazowa, ale to akurat nie jest wielki problem.
Pojeżdżę trochę i miejmy nadzieje problem nie wróci.
Moje to elektro-woz-czyli-woz-elektronica-t75652.html
Jeśli moja rada okazała się pomocna kliknij "Pomógł"
Jeśli moja rada okazała się pomocna kliknij "Pomógł"
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1044
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
No, na szczęście zarejestrował.PieterB pisze:powinien zapisać i zapisałh/k pisze:O ile mikrokontroler w sterowniku coś zdążył zapisać
elektronic, nadal masz coś do bani bo auto pracuje a napięcia ładowania to tylko 12,29 a to oznacz że możesz nie mieć ładowania
A jakie były błędy?
Jakoś też mam wrażenie, że to problem napięcia. Tym bardziej, że błędy wykasowane i autko po prostu jedzie dalej.
[ Dodano: 2018-09-01, 21:54 ]
Dobra już widzę treści błędów, rano na telefonie nie było u mnie zrzutów z postu kolegi elektronic. No to już mamy odpowiedź.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 529
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
Wracamy do tematu. Dzisiaj podpiąłem się raz jeszcze i porobiłem zrzuty. Pierwszy zaraz po odpaleniu. Napięcie moim zdaniem niby dobre, ale przy każdym odpaleniu i tak łapie błąd. Dzisiaj też je kasowałem.
Moje to elektro-woz-czyli-woz-elektronica-t75652.html
Jeśli moja rada okazała się pomocna kliknij "Pomógł"
Jeśli moja rada okazała się pomocna kliknij "Pomógł"
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga